Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 09:52
  #589
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Och jag menar '' De som skriker högst om kvinnors rätt att knulla runt utan att det ses ner på är fula feminister.''.
Hmmm?
Skulle nog tro att de som är mest högljudda och har starkast åsikter om det där ändå är porrskådisar, haha? Speciellt med tanke på synen mot dom kvinnliga i jämförelse med deras manliga kollegor.

Jag har faktiskt en väldigt annorlunda erfarenhet gällandes det där. Visst, många snackar om det i media.
Men de lever knappast upp till det själva utan attackerar oftast kvinnors sexualitet i andra andetaget.
I min erfarenhet iaf så är inte de kvinnor som faktiskt lever upp till det '' fula feminister ''. Många av dom är feminister, men inte fula.
Och många av dom har öppnat mina ögon också gällandes hur vidriga kvinnor kan vara emot varandra, de hatar kvinnors skit gentemot varandra oerhört mycket själva.
Jag vet att folk ofta slänger runt orden '' toxic masculinity '' överallt, men '' toxic femininity '' är en del utav feministisk litteratur också, och begreppet har mycket med sådant här illa beteende gentemot varandra o göra.

Problemet är att '' drama sells '', så feministerna som oftast får tala i media är de mest hysteriska twitter / tumblr feministerna. Och de är ju också roligast att kolla på med tanke på hur galna de är så det är ju dom som syns mest på Youtube etc.
Feminister jag själv talat med som faktiskt går att prata med och har lite mer livserfarenhet har huvudet påskruvat rätt oftast och är VÄLDIGT kritiska mot kvinnors dåliga beteende mot varandra.
Jag är inte feminist själv, men har verkligen fått upp ögonen bara av att lyssna på vad många av de klokare sex positiva feministerna talar om. Mycket utav beteende man ser runt omkring sig klickar plötsligt.

De '' fula feministerna '' så att säga förespråkar väl knappast attraktiva kvinnors rätt till sin sexualitet? Om något så är det ju oftast raka motsatsen.
__________________
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2018-01-02 kl. 10:10.
Citera
2018-01-02, 13:22
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Lösningen är enkel! Ladda inte upp avklädda bilder.
*facepalm*

"Gå inte i skolan så blir du inte mobbad."

Du är smart du.
Citera
2018-01-02, 17:46
  #591
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
*facepalm*

"Gå inte i skolan så blir du inte mobbad."

Du är smart du.
Vadå? Menar du att ladda upp nakenbilder är lika nödvändigt som gå i skolan? Smartskaft.
Citera
2018-01-02, 21:42
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vadå? Menar du att ladda upp nakenbilder är lika nödvändigt som gå i skolan? Smartskaft.

Vart sade jag det någonstans? Nej, min poäng var att du skuldbelägger offret. De får väl skicka vilka jävla bilder till folk de vill. Att hålla på och hänga ut ungarna på det här viset (hur korkade de än är) är fullkomligt oförsvarligt. Lägg av att säga att de får skylla sig själva.

Det är *exakt* samma sak som att säga att en mobbad unge får skylla sig själv.
Citera
2018-01-02, 21:53
  #593
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Vart sade jag det någonstans? Nej, min poäng var att du skuldbelägger offret.
Nej, jag skuldbelägger inga offer.
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
De får väl skicka vilka jävla bilder till folk de vill. Att hålla på och hänga ut ungarna på det här viset (hur korkade de än är) är fullkomligt oförsvarligt. Lägg av att säga att de får skylla sig själva.
Jag har aldrig sagt att dom får skylla sig själva, lär dig läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Det är *exakt* samma sak som att säga att en mobbad unge får skylla sig själv.
Det är en korkad jämförelse.
Citera
2018-01-02, 22:31
  #594
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Nej, min poäng var att du skuldbelägger offret. De får väl skicka vilka jävla bilder till folk de vill. Att hålla på och hänga ut ungarna på det här viset (hur korkade de än är) är fullkomligt oförsvarligt. Lägg av att säga att de får skylla sig själva.

Det är *exakt* samma sak som att säga att en mobbad unge får skylla sig själv.
Om någon är så korkad att denne lägger upp avklädda bilder på webben och inte fattar att dessa lätt kan spridas så får denne givetvis skylla sig själv. Det räcker med en enda person för att sprida bilderna hur mycket som helst. Den som inte fattar det är INTE mogen att använda webben.

Det finns ingen som helst likhet med någon som är mobbad.
Citera
2018-01-03, 17:32
  #595
Medlem
"Don't advertise anything you ain't selling...."
Citera
2018-01-04, 08:14
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetniskEnsning
Skärp dig. Någonstans måste det dras en gräns. Jag tror att de flesta inte vill leva i ett samhälle som är helt frigjort, där det är socialt acceptabelt att folk går runt nakna, knullar på offentlig plats och helt enkelt inte har någon skam i kroppen. Att människor drar en sådan gräns likställer dem inte per automatik med muslimska extremister som vill stena kvinnor som visar fotleden.

Du kanske inte ser det, men du skambelägger nakenhet vilket i sig är vad hela samhällsapparaten gör (i takt med ökat tryck från hederskulturer.)

Googla woodstock. Eller se nån film från 1982. Topless på stranden var norm. Utan skuld och skam och haram-tänk. Nej, du verkar inte fatta vad du ber för och hur intrinsikalt likartat du beter dig från hederstänk.
Citera
2018-01-04, 08:22
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetniskEnsning
Skärp dig. Någonstans måste det dras en gräns. Jag tror att de flesta inte vill leva i ett samhälle som är helt frigjort, där det är socialt acceptabelt att folk går runt nakna, knullar på offentlig plats och helt enkelt inte har någon skam i kroppen. Att människor drar en sådan gräns likställer dem inte per automatik med muslimska extremister som vill stena kvinnor som visar fotleden.

Du är lika historielös som en del andra. Läs på om svensk kultur och var vi kommer. Historiskt sett har kvinnan varit extremt avsexualiserad i Sverige vilket hänger ihop med hennes ställning som jämbördig mannen och värdefull som arbetspartner för att vi ens skulle överleva. Nakna bröst var ingen stor grej här så sent som 1980.

Globaliseringen har gjort att samma syn och det här vidriga hederstänkandet letat sig in i nya generationer. Gillar inte vad jag läser.
Citera
2018-01-21, 10:21
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Du är lika historielös som en del andra. Läs på om svensk kultur och var vi kommer. Historiskt sett har kvinnan varit extremt avsexualiserad i Sverige vilket hänger ihop med hennes ställning som jämbördig mannen och värdefull som arbetspartner för att vi ens skulle överleva. Nakna bröst var ingen stor grej här så sent som 1980.

Globaliseringen har gjort att samma syn och det här vidriga hederstänkandet letat sig in i nya generationer. Gillar inte vad jag läser.

Historielös och 80-talet kändes spännande, ganska intressant att det upplevs som att topless var en överdrivet långvarig och välspridd trend.

Jag skulle säga att förutom en period om max fem-tio år mellan 70 och 80 tal, så finns inte det du pratar om.

En normal bikini eller baddräkt under 50, 60, 70-tal var mer tyg än vad du ser på kvinnorna på gymmet nu.
Citera
2018-03-31, 21:55
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warachnid
Givetvis GM:s med utländsk bakgrund i detta fall. Ordet ”orrar” är dock fullt etablerat låneord även bland svenska pojkar och flickor utanför miljonprogrammen födda runt milennieskiftet.

Jo det är frustrerande. Tänkte på tjejen som misshandlades och filmades. Skrämmande hur brudarna som gjorde det dels var så brutala, men också snackade som babb-ianer. Den allra värsta kulturen i världen(utöver kanske några primitiva stammar i Afrika) mixas in i den Svenska.

Respekt handlar om "might is right" a La klan kultur nu, inte att man är en "mensch" som på yiddiska, en respektabel OCH god männniska.
Citera
2018-03-31, 23:15
  #600
Medlem
Med tanke på hur dem knullar allt som rör sig och skiter i om nån filmar m.m så är det inte konstigt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback