Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 06:07
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Igår - Julafton fick jag en tarotläggning.
För att vara säkra på det märkliga resultatet så lade vi den två gånger på samma fråga.
Det var "stjärnan" där det bland annat kommer upp vart ens ämnade path leder, vilka hinder det finns och vad som är Worst case Scenario om man inte tar itu med sin uppgift alls; I mitt fall var det att jag skulle se "onyktert" och vara vilse på andra sidan. Mediet lade ett triumfkort på att jag lyckas med min path.
Nu till huvudsyftet med inlägget: Destinationen visade båda gångerna att KAOS/CHAOS (vet dock inte om båda begreppen chaos och kaos är korrekt) är mitt ultimata mål i min path. Alltså inte att bli ett med universum som det nästan alltid är för folk.
Finns här bla. någon med Kaos-gnosticism kunskaper eller så som kan ställa upp med svar och diskussion?
Mediet skulle skynda iväg och fira Jul med andra också vet heller inte om vi kommer att utveckla mitt dilemma. Ytterst tacksam för svar...
Citera
2017-12-25, 07:17
  #2
Medlem
Dreamtimes avatar
Jobbigt läge.
Kaoset kommer påvisas i ditt framtida liv. Det kan röra sig om flera scenarion. Har du tur så rör det sig bara om trassliga relationer, olycklig kärlek och vårdnadstvister. Har du otur så hamnar du i ett opiatmissbruk, på fångvårdsanstalt eller drabbas av för tidig död. Hur som helst så kommer ditt liv bli ett helvete!

Vore jag du skulle jag införskaffa ett gäng lyckoamuletter.
Citera
2017-12-25, 10:58
  #3
Medlem
WykkedWitchs avatar
Att du tror det... den föga information som mediet gav var att "det Kaos jag kommer till då jag följer min path = mitt kontrakt med mig själv" så kommer jag ju till Mitt paradis - och det sägs ju att Kaos existerar bortom universum.

Jag är dock tacksam för samtliga svar - Hur som helst var det en stark-tänkvärd Tarot läggning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Jobbigt läge.
Kaoset kommer påvisas i ditt framtida liv. Det kan röra sig om flera scenarion. Har du tur så rör det sig bara om trassliga relationer, olycklig kärlek och vårdnadstvister. Har du otur så hamnar du i ett opiatmissbruk, på fångvårdsanstalt eller drabbas av för tidig död. Hur som helst så kommer ditt liv bli ett helvete!

Vore jag du skulle jag införskaffa ett gäng lyckoamuletter.
Citera
2017-12-25, 13:18
  #4
Medlem
WykkedWitchs avatar
Någon som kan Tarot här, då?

Det medium jag känner har rest outlandish och jag får ingen ro hära.. Dessutom kostar hon rätt mycket.
Citera
2017-12-25, 23:51
  #5
Medlem
redmoon-cats avatar
Det behöver inte vara jobbigt läge.

Vissa Drakoniska Kaos-gnostiska TOTBL-satanister påstår att universum är falskt och tillkortakommande och att endast KAOS är det slutgiltiga hemmet. typ.

Samtidigt söker samtliga religioner, gurus, yogis med mera efter motpolen till KAOS alltså inre tystnad och harmoni.
Citera
2018-01-03, 09:42
  #6
Medlem
svarta-madames avatar
Jag har lagt tarot i drygt 20 år, och det finns några saker man bör vara uppmärksam på när man får en stjärna lagd för sig.

- kortens betydelse varierar beroende på vem man lägger för, vilken frågeställning som finns etc. Det är oerhört viktigt att man hittar en intuitiv tarotläsare som kan känna av vilken betydelse kortet har för just dig. Bara för att du får ett kort som vanligtvis betyder kaos, så innebär det inte att din väg är kaos.

- vanligtvis får man inga svar genom korten som man inte kan hantera. Dvs, om din tarotläsare ger dig negativa besked (vilket jag tolkar att du upplever det som att du fick) så bör du fundera över hens seriositet. Jag menar inte att man alltid bara får positiva svar från korten, men det finns inget syfte med att du ska bli nedslagen. Realitet, javisst, men negativitet för inte ditt liv framåt.

- Ingenting är förutbestämt. Varje dag väljer du ditt liv. Det innebär att korten endast kan ge en antydning om vart du är på väg, hur ditt liv KAN bli om du inte byter spår, och så vidare. Men korten kan inte tala om hur ditt liv SKA bli.

- Som tarotläsare har man ett ansvar att förmedla läsningar så att klienterna förstår och känner sig trygga. Att ditt medium skyndar iväg till julfirande, och inte kunde förklara utförligare, eller kostar mycket pengar, är för mig ett tecken på att hen kanske inte är riktigt seriös. Antingen kanske hen inte hade svaren på dina frågor eftersom hen inte tolkade korten intuitivt och därför egentligen inte har en aning om vad just det kortet innebar för dig. Eller så försöker hen skapa oro hos dig för att du ska pynta mer cash.
Citera
2018-01-03, 17:02
  #7
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
Jag har lagt tarot i drygt 20 år, och det finns några saker man bör vara uppmärksam på när man får en stjärna lagd för sig.

- kortens betydelse varierar beroende på vem man lägger för, vilken frågeställning som finns etc. Det är oerhört viktigt att man hittar en intuitiv tarotläsare som kan känna av vilken betydelse kortet har för just dig. Bara för att du får ett kort som vanligtvis betyder kaos, så innebär det inte att din väg är kaos.

- vanligtvis får man inga svar genom korten som man inte kan hantera. Dvs, om din tarotläsare ger dig negativa besked (vilket jag tolkar att du upplever det som att du fick) så bör du fundera över hens seriositet. Jag menar inte att man alltid bara får positiva svar från korten, men det finns inget syfte med att du ska bli nedslagen. Realitet, javisst, men negativitet för inte ditt liv framåt.

- Ingenting är förutbestämt. Varje dag väljer du ditt liv. Det innebär att korten endast kan ge en antydning om vart du är på väg, hur ditt liv KAN bli om du inte byter spår, och så vidare. Men korten kan inte tala om hur ditt liv SKA bli.

- Som tarotläsare har man ett ansvar att förmedla läsningar så att klienterna förstår och känner sig trygga. Att ditt medium skyndar iväg till julfirande, och inte kunde förklara utförligare, eller kostar mycket pengar, är för mig ett tecken på att hen kanske inte är riktigt seriös. Antingen kanske hen inte hade svaren på dina frågor eftersom hen inte tolkade korten intuitivt och därför egentligen inte har en aning om vad just det kortet innebar för dig. Eller så försöker hen skapa oro hos dig för att du ska pynta mer cash.

Tack. Just det där du skrev att varje dag Väljer jag mitt liv gick rakt in i mitt hjärta.

Detta medium har jag som person känt i flera år och han har länge arbetat på Oranum. Ibland ställer jag frågor till honom - massvis med frågor - utan att han tar fram en tarotlek och då blir det utan kostnad.
Men korten har inga egna åsikter och man får svar efter hur man frågar det är mediets uppgift att tolka. Tro mig, han är duktig och har starkt utvecklad perception, är clairvoyant också.

Jag litar på detta medium vilket jag INTE gör med endel andra jag mött. I synnerhet litar jag inte på läggningar som "vanliga" människor gör som hobby.
NÅVÄL: Det var alltså målet med min pathway som skulle bli Kaos och han basunerade, - är det inte det du vill, Kaos är paradiset för dig. Jag har även kontakt med ett andeväsen som bor i Kaos och som är fri som fågeln!
Svarta-madame: jag skulle bli mycket glad om du svarar på detta..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback