Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 01:14
  #1
Medlem
som frågan ställer. och finns det nått sammanband om det skulle vara olika per etnicitet. som alla vet är de oftast politiska inslag i musiken oberoende på vart den kommer i från. och hur kan det på verka samhällsklimatet ? folk drar åt olika riktning å splittrar landet ännu mer. vad har ni för tankar om det ? jag tror att ett land funkar bäst som enat .. men som Sverige är nu så dras det åt alla håll.
Citera
2017-12-25, 01:56
  #2
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Folk har väl alltid haft olika smak angående musik och politik. Så splittringen är nog oöverkomlig. Tror absolut inte att etnicitet påverkar musiksmaken i någon utsträckning alls, men kultur och omgivning gör det garanterat.
Citera
2017-12-25, 01:56
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag skulle säga att skillnader i musiksmak är kulturella och inte har mycket med etnicitet att göra.

Däremot tror jag att det finns stark korrelation mellan särskrivning och låg intelligens. Men ja att du postar detta i "valsystemet och statsskicket" säger ju en del med.
Citera
2017-12-25, 02:11
  #4
Medlem
nej precis men kulturer brukar ofta hänvisa till olika etniciteter. vist många är blandade men fortfarande en majoritet är av ett visst folkslag

men vi har många ställen där ett vist folk vitsas beroende på musik genre som country verkar dra mesta del vita, lika så dansband. regge festivaler brukar vara mer multikulturellt än dom innan tex. why ? har olika folkslag olika rytmen i kroppen ?

Drinkycrow sorry för de som de ser är det min första post så är inte helt hundra på denna sida än. Mode Får gärna ändra
__________________
Senast redigerad av Fasader 2017-12-25 kl. 02:26.
Citera
2017-12-25, 02:25
  #5
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av Fasader 2017-12-25 kl. 02:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback