Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 22:49
  #1
Medlem
DangerDooms avatar
Har märkt på sistone att en massa reklam "Ads" dyker upp varje gång jag söker på saker, tycker att det är skitirriterande, undrar ifall man kan få bort det på något sätt? Adblocker verkar inte fungera alls.

Samt, att varje gång jag går in på någon hemsida så blir jag dirigerad till någonting hela annat. Kommit underfund med att det är nån Adtraction (inte säker ifall det kan vara det) som håller på skickar runt mig... Har ingenting från dom inlagt i datorn, varken program eller dylikt...
Citera
2017-12-24, 23:16
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Har märkt på sistone att en massa reklam "Ads" dyker upp varje gång jag söker på saker, tycker att det är skitirriterande, undrar ifall man kan få bort det på något sätt? Adblocker verkar inte fungera alls.

Samt, att varje gång jag går in på någon hemsida så blir jag dirigerad till någonting hela annat. Kommit underfund med att det är nån Adtraction (inte säker ifall det kan vara det) som håller på skickar runt mig... Har ingenting från dom inlagt i datorn, varken program eller dylikt...


Installera och kör Malwarebytes:

https://www.malwarebytes.com
Citera
2017-12-25, 14:13
  #3
Medlem
Ultimatrixs avatar
Testa uBlock istället
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback