Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 17:58
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
6 miljoner röstade förra valet. 3 miljoner av dessa var män samt att vi har 20% invandrare i landet.

Då är det 2.4miljoner kvar.

SD fick 13% vilket var 800'000 röster.

Med dagens siffror på SD skulle det betyda cirka 1.6miljoner röster.

Av dom som röstade på SD 2014 var 70% män och 30% kvinnor.

Det ger alltså cirka 1.1miljon manliga röster på SD av 2.4miljoner svenska män.

Vilket ger ett utslag på 46% men då SD haft opinionssiffror på uppemot 29% så skulle det bli 50, vi avrundar lite snyggt.

Så till diskussionen, vad säger detta om invandringsfrågan, när hälften av alla män vill minska den?

Usel trådstart! Ts önsketänker, och respekterar inte fakta! OM nu 6 miljoner röstade 2014, fick SD 800.000 röster, ja. OM 70% av dessa 800.000 var män, betyder det att 560.000 män röstade på SD 2014.
Nu gör Ts generalfelet, att utgå ifrån att SD får dubbelt så många röster idag, och att andelen män som röstar SD är konstant. Jag är visserligen invandringskritiker, och välkomnar SD:s framgångar, men 26% tror jag inte är realistiskt 2018. Därmed faller trådstarten som en pannkaka. Sedan är det givetvis också dumt, att räkna bort alla invandrare i statistiken. Ts bara friserar, vilket gör det hela patetiskt.
Citera
2018-01-29, 00:08
  #146
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Usel trådstart! Ts önsketänker, och respekterar inte fakta! OM nu 6 miljoner röstade 2014, fick SD 800.000 röster, ja. OM 70% av dessa 800.000 var män, betyder det att 560.000 män röstade på SD 2014.
Nu gör Ts generalfelet, att utgå ifrån att SD får dubbelt så många röster idag, och att andelen män som röstar SD är konstant. Jag är visserligen invandringskritiker, och välkomnar SD:s framgångar, men 26% tror jag inte är realistiskt 2018. Därmed faller trådstarten som en pannkaka. Sedan är det givetvis också dumt, att räkna bort alla invandrare i statistiken. Ts bara friserar, vilket gör det hela patetiskt.

Alldeles oavsett tankeexperimentets kvaliteter så lär det gå att hänvisa till opinionsundersökningar som visar på. en ganska betydande andel SD-sympatisörer bland män.

Det är möjligt att det kan bli rätt även om man kalkylerar fel, men frågan är om det är så fel. Jag skulle inte ha räknat bort röstberättigade med utländsk bskgrund på det sättet.

27 juni 2017:
Citat:
Och för första gången är Sverigedemokraterna största parti bland arbetare, visar SVT/Novus – och de får stöd av 27,6 procent av männen. Framgången för Sverigedemokraterna i opinionen fortsätter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-7

Citat:
Enligt SVT/Novus opinionsundersökning är nu SD största partiet bland arbetare, medelklass och bland män.
http://cornucopia.cornubot.se/2017/0...-arbetare.html

T Hübinette skriver i maj 2017 att "SD har idag stöd av uppemot 40% av alla vita män mellan 25-54 år".
https://tobiashubinette.wordpress.co...raterna-man-2/

Jag har inte analyserat det närmare.

Metro 29 jan 2016

Citat:
Sverigedemokraterna har en könsdelad väljarkår. Medan nästan 40 procent av männen skulle rösta på SD, står de kvinnliga väljarna för knappt hälften av rösterna.
https://www.metro.se/artikel/yougov-...5C3%25A5-sd-xr
Man får tolka ovanstående mening som ett väljarstöd bland kvinnor motsvarande knappt hälften av männens.

Mina fem cent.
Citera
2018-05-01, 20:39
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Många akademiker röstar på SD

Dom akademiker som röstar på SD lyser med sin frånvaro på nätet i alla fall, den outbildade och korkade falangen har klar majoritet på nätet på sajter som tex facebook.
Citera
2018-05-01, 20:45
  #148
Medlem
Sperssons avatar
.
Hur många som tänker rösta SD vet jag inte men alla män träffar älskar Jimmie Åkesson.
De håller med om dagens samhällsutveckling.
Citera
2018-05-01, 21:33
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Hur många som tänker rösta SD vet jag inte men alla män träffar älskar Jimmie Åkesson.
De håller med om dagens samhällsutveckling.

Jag tror många tjejer lockas av honom också, hans utseende är en anledning...
Citera
2018-05-02, 08:48
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Dom akademiker som röstar på SD lyser med sin frånvaro på nätet i alla fall, den outbildade och korkade falangen har klar majoritet på nätet på sajter som tex facebook.
De är inte summa för att annonsera om det i denna forum.
Citera
2018-05-02, 09:00
  #151
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Dom akademiker som röstar på SD lyser med sin frånvaro på nätet i alla fall, den outbildade och korkade falangen har klar majoritet på nätet på sajter som tex facebook.

Självklart gör de det. Det är fortfarande risk för att bli brännmärkt som rasist för att man röstar på SD, vad är poängen med att skylta med det offentligt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback