Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 20:50
  #1
Medlem
Hej, har ungefär 18 000 bilder på min MacBook (som vanliga bilder). Har även bilderna på min min iCloud så jag kan se de via mobilen. Jag undrar vad som händer ifall jag fabrikåterställer min MacBook. Då bör bilderna fortfarande vara kvar på min iCloud väl? Har köpt 200gb
Citera
2017-12-24, 21:16
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollcod
Hej, har ungefär 18 000 bilder på min MacBook (som vanliga bilder). Har även bilderna på min min iCloud så jag kan se de via mobilen. Jag undrar vad som händer ifall jag fabrikåterställer min MacBook. Då bör bilderna fortfarande vara kvar på min iCloud väl? Har köpt 200gb

Ja, bilderna finns kvar i iCloud. Apple rekommenderar dock att du ändå har en backup av alla dina bilder på nåt annat ställe (extern hårddisk tex). Men jag har raderat ett antal Macar och iPhones och tankat ner bilderna från iCloud igen utan problem.

Nu är jag en sådan person som som inte känner mig helt tillfreds med att lita på att fillagring i molntjänster är en fullgod backup (vilket det strikt sett kanske inte är), så jag har backup lokalt till extern disk samt till en offsite backup som heter Backblaze.
Citera
2017-12-25, 00:09
  #3
Medlem
vad är det för bilder?
Citera
2017-12-26, 00:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
vad är det för bilder?

Vad har det med saken att göra?
Citera
2017-12-26, 00:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollcod
Vad har det med saken att göra?


Vill veta, är det snuskbilder du har sparat lol ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback