Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-27, 18:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Ayer skrev om manuset. Landis har disownat skiten, mer eller mindre.
Grund-manuset lär vara skit för det.
Citera
2017-12-27, 20:48
  #26
Medlem
Jag gillade vad jag såg och ger den 4/5.

Blev förvånad över att den var så dyr att producera, 90 miljoner dollar, jävligt dyrt för att vara en Netflix-film kan tyckas.
Citera
2017-12-27, 22:49
  #27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jag gillade vad jag såg och ger den 4/5.

Blev förvånad över att den var så dyr att producera, 90 miljoner dollar, jävligt dyrt för att vara en Netflix-film kan tyckas.

Fast Netflix har väl lite drygt 110 miljoner abonnenter numera blir en fin slant det så 90 miljoner är lite växelpengar. Såg någon artikel i Forbes att dom var på väg mot en vinst på 11 miljarder dollar.
Sedan har dom gått ut med att dom ska satsa på sina egna produktioner.
Citera
2018-01-02, 03:46
  #28
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det skylls mycket på Ayer i tråden, men ni glömmer att manus är skrivet av den bortskämde Max Landis som ej hade haft en chans i helvete om han inte varit son till kända regissören John Landis.
Så största varningstecknet var Max Landis.
Max Landis kommer kunna släppa flopp efter flopp och fortfarande få jobb i Hollywood.


Jag förstår inte hatet mot Max. Om det inte beror på de anklagelser som kommit fram de senaste dagarna. Hans pappa som gjorde några populära filmer på 80-talet har nog inte enormt inflytande i hollywood. Kontakterna har säkert hjälpt lite, det som hjälpt mest har nog varit själva insynen i filmbranschen. Oavsett har Max visat tillräcklig talang för att motivera sin plats.

Jag tycker Chronicle var utmärkt, American Alien också (ingen film eller tv förvisso), American Ultra helt ok. Dirk Gently är bra. Sen har jag inte sett de som verkar vara sämre, me him her, victor frankenstein & mr right.

Och jag förstår inte heller varför den här filmen sågades så. Jag tror säkert att orignalmanus var bättre men det är ändå en helt ok film. Misslyckad om man menar det som en rasallegori men varför måste man anta det, orcherna representerar orcher och inte svarta.

Inte årets bästa film direkt men inte heller årets sämsta
Citera
2018-03-12, 20:18
  #29
Medlem
Inte den bästa filmen man sett men inte sämsta heller. Helt ok tidsfördriv en kväll men inte nått man ser flera gånger.
Citera
2022-08-28, 06:26
  #30
Medlem
iters avatar
Såg denna igår och gillade den, särskilt hur alverna framställdes som coola, snygga och överlägsna. Det var förmodligen politiska orsaker till hetskampanjen mot den. Den är väl "antirasistisk" men på helt fel sätt, mycket märkligt och oroande.

Huvudpersonen Ward är svart, Will Smith, men hans buddy cop sidekick är en kuvad orch, systemlojal, nedsågade tänder, som heter Jacoby. Han förblir undergiven mot Ward genom hela filmen.

Den högsta kasten i systemet är vita, supercoola alver. Jag skymtar bara någon enstaka "asiatisk" alv i filmen.

Magin och fantasin tas på högsta allvar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback