Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 20:09
  #1
Medlem
Christopher.s avatar
Bor och jagar i ett län där vi slutat jaga älgen för i år - i vårt jaktlag. Faktiskt avslutats jakten för länge sedan, vårt jaktlag har skjutit en del älgar och är hyfsat nöjda, även om vi inte nådde hela vägen innan snön kom. I länet i stort återstår ca 20% av totalen att skjuta av, något vi inte realistiskt kommer hinna uppnå. Hur ser det ut i ert län samt jaktlag, är kvoterna för stora och vad skulle man behöva ändra för att klara av att uppnå målen?
Citera
2017-12-23, 20:19
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Är inte jägare, men det låter ju lite dock som det finns för få jägare?
Själv tycker (som sagt vet att de flesta jägare/bönder osv absolut hatar varg) att vargen kanske hade varit en (liten lösning på problemet, kanske givetvis skapat nya så klart dock) för rådjur/älg osv.
Citera
2017-12-23, 20:23
  #3
Medlem
Hax.Pains avatar
Jämtland 10000h "fjälljakt"

3 stora och 3 små var skjutna efter första veckan och en helg i oktober. Otroligt skönt så jag kan koncentrera mig på lite roligare jakt.
Citera
2017-12-23, 20:37
  #4
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Jämtland 10000h "fjälljakt"

3 stora och 3 små var skjutna efter första veckan och en helg i oktober. Otroligt skönt så jag kan koncentrera mig på lite roligare jakt.

Lilla marken☺
Citera
2017-12-23, 20:38
  #5
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Lilla marken☺

Ja, det är inte det roligaste som finns att jaga där. 8 man och två hundar.
Citera
2017-12-23, 20:40
  #6
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Ja, det är inte det roligaste som finns att jaga där. 8 man och två hundar.

Vi är åtta man på 450 hektar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback