Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 19:40
  #1
Medlem
Tänkte nypa till på vr-grejer om något intressant dyker upp på mellandagsrean.
Vilket är bästa system?
Bästa deal?
Bästa koncept (är det t.ex. Fördel med vive, avseende associationen till steam?)
Tacksam för lite bra tips.
Citera
2017-12-23, 20:05
  #2
Medlem
Nästan alla kameror idag har vibration reduction (vet inte hur det är med mobiler), men köp ett känt märke så går du nog säker. Tror inte vissa kameror är bättre på detta än andra. Det har ju funnits länge.
Citera
2018-01-03, 07:50
  #3
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Tänkte nypa till på vr-grejer om något intressant dyker upp på mellandagsrean.
Vilket är bästa system?
Bästa deal?
Bästa koncept (är det t.ex. Fördel med vive, avseende associationen till steam?)
Tacksam för lite bra tips.

Om du kan vänte i typ tre månader på att köpa det bästa kitet som någonsin kommer så borde du kolla in Pimax!

4k per öga 200 synvinkel istället för 120 som på rift och vive och viven har enbart 800 per öga. VÄNTA!
Citera
2018-01-03, 12:02
  #4
Medlem
Revelationss avatar
Sist jag kollade på Pimax så saknade deras headset headtracking. Nu har jag inte kollat om de nya kommer att ha det.

Jag hade rekommenderat att vänta tills nästa generation grafikkort har kommit. Köp en Titan då och 4k headset. Om du har råd, allt lär kosta 20k minst.
Dock tycker jag inte att det är särskilt smart att köpa 4k headset och det bästa nu typ 1080Ti. Det blir svårt att komma upp i 90fps på lite krävande spel.

Annars hade jag tagit Oculus + en till sensor. Det funkar fintfint att använda Oculus till Steam VR. Jag sålde min Oculus dock. Tycker VR är fortfarande en gimmick.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback