Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-16, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Till skillnad från många här, tycker jag Robert är sympatisk.

Han vill inte lägga energi på att argumentera med en sådan som Mulle mer... men visst, det är lite mesigt.

Jag tycker inte han vänder kappan, snarare att han inte fattar, hur det sociala spelet ligger till. Både Stefan och J-P kan hugga någon i ryggen (J-P är en smart social spelare, som kan lämna falska fakta)....
När han börjar fatta nu, så tyr han sig till Dee. Nåväl, Mulle kommer nog välja Robert. Jag hoppas Mulle åker... Robban väljer kunskap.... men skulle varit intressant att se dem mötas i Grinden...
J-P lär bli tvungen att tävla sen för att kunna få en medaljong, när de kommer till ett visst läge, det tror i a f jag.
Mulle kommer välja Robert och försöka hetsa honom till att välja styrka. Hoppas Robert står emot pressen och väljer kunskap. Han kommer säkert kallas fegis men det ska han inte bry sig om.

En högoddsare är att Mulle väljer Linda. Det är väl den enda han möjligen kan slå i kunskap. Men Mulles ömtåliga manliga ego klarar nog inte att välja en tjej så länge det finns en kille att välja.
Citera
2018-02-16, 15:43
Medlem
scillavanillas avatar
Intressant det där som någon skrev om hur man (ofta) byter favoritdeltagare allt eftersom tiden går. Jag fattade direkt tycke för "Fantastic 4" och höll tummarna för att Kirsi och Gustav och de andra skulle åka ut vilket de också gjorde. Rocco är undantaget - han var rätt kul att titta på. Men nu fattar jag verkligen inte vad Mulle och Alexandra håller på med. De verkar köra något eget sabotagerace där JP och Stella får lite hum om vad som sker och skrattar vid sidan om. Lite bus är en sak men de går för långt. För min del får de två gärna försvinna från Farmen.

Vet inte om jag har någon riktig favorit egentligen. Vill dock se Stella, JP, Robert, Robin och Helena i slutet.
Citera
2018-02-16, 16:02
Medlem
Mackemyras avatar
Ybermenschen jagar: https://youtu.be/QZ7lzf73XH0?t=18m41s
Citera
2018-02-16, 16:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scillavanilla
Intressant det där som någon skrev om hur man (ofta) byter favoritdeltagare allt eftersom tiden går. Jag fattade direkt tycke för "Fantastic 4" och höll tummarna för att Kirsi och Gustav och de andra skulle åka ut vilket de också gjorde. Rocco är undantaget - han var rätt kul att titta på. Men nu fattar jag verkligen inte vad Mulle och Alexandra håller på med. De verkar köra något eget sabotagerace där JP och Stella får lite hum om vad som sker och skrattar vid sidan om. Lite bus är en sak men de går för långt. För min del får de två gärna försvinna från Farmen.

Vet inte om jag har någon riktig favorit egentligen. Vill dock se Stella, JP, Robert, Robin och Helena i slutet.

Ta bort JP så håller jag med dig. Han är så jäkla jobbig med att påpeka hur smart han är och lyckas lura alla. Dessutom är han jäkligt lat.
Linda tror jag har mer kunskap än vad hon vill visa. Alex och JP tror jag att Mulle spöar i kunskap.
Citera
2018-02-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- vad kom fram angående branden ? har missat.
KIrsi eldade väl i värmeskåpet-i Farmens stor stuga?
finns anlag till pyromani?
Att elda o vilja se brasaor ger väl ofta en sexuell kick-
men de här bränderna kanske bara skett pga slarv.
Det vet jag inte, stod inget speciellt, anledningen till att jag kollade det där om branden var bara för att räkna ut när finalen var, det var nån som undrade det.
Citera
2018-02-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
När man tittar på program som Farmen, så får man verkligen bilden av att människor med låg iq har även lägre förmåga till empati. Folk brukar alltid envisas om att personer med hög iq, brukar ha mindre empati. Farmen bevisar motsatsen.
Går inte att generalisera- det kan finnas empatibrister hos både ock.
Men hos individer som mobbar andra- så 'är det tydligt att nåt fattas.
Empatin brister hos alla mobbare.
Senast redigerad av moshes 2018-02-16 kl. 16:59.
Citera
2018-02-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackemyra
Ybermenschen jagar: https://youtu.be/QZ7lzf73XH0?t=18m41s

Tillverkarna av kikarsikten vet att många av deras kunder har psykopatiska tendenser "du kan spela in med ditt kikarsikte och kolla om och om igen när skottet tränger in i djuret och dödar den" haha sjukt.
Men självklart ursäktar man det här funktionen med andra anledningar

Han Stefan påminner mig om en jag jobbade med förr, han brukade prata om hur man dödar människor och kommer undan med det och såna grejer, och det gick inte en dag utan att han pratade om hur många vildsvin och älgar han har skjutit i sina dagar, otroligt intresserad av jakt.
Citera
2018-02-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Går inte att generalisera- det kan finnas empatibrister hos både ock.
Men hos individer som mobbar andra- så 'är det tydligt att nåt fattas.
Empatin brister hos alla mobbare.
Det är ju en hyfsad årsinkomst dom tävlar om så jag kan inte garantera att jag själv skulle köra söndagsskole uppförande om jag var med.
Även om jag tror och hoppas att jag inte skulle vara så djävligt.
Men om alla vet reglerna och spelar inom regelverket så kan ju vissa ligga på gränsen.
Så dom kan ju vara justare utanför strålkastarljuset
Fast visst ser det illa ut.
Citera
2018-02-16, 17:25
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
Jag började helt ärligt asgarva när den scenen kom upp igår haha
Om man inte visste vad det var skulle det framstå som nåt ur en porrfilm. Mer behövs inte redogöras.
Citera
2018-02-16, 17:45
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
För mig själv hoppas jag att en del bara spelar. Som Mulle tex. Att han har en räv bakom örat. Och att hans roll på farmen var förutbestämd. Kan man verkligen bete sig så på riktigt. När kameror spelar in och det ska visas på tv senare ? Och komma undan med det. Som vuxen 51-åring. Annars talar vi nog om psykisk ohälsa där. Och TV4 borde gått in.
Så har jag också tänkt men hur kan man ens vilja visa sig på stan efteråt om man skulle spela någon slags roll? Då hade man ju hellre uppträtt som Robert?
Citera
2018-02-16, 17:52
Medlem
DyslexiKungens avatar
Värmlänningen i Torpet och hennes dialekt är värre en Norrmannens, pötätis är Gött säger hon.

Det var roligt när Robin ringde hem, så sa han att här har det varit tungt, en Serb och en halvfinne m.m

Men nu kom en som pratar Svenska pötätis m.m
Citera
2018-02-16, 17:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mulle kommer välja Robert och försöka hetsa honom till att välja styrka. Hoppas Robert står emot pressen och väljer kunskap. Han kommer säkert kallas fegis men det ska han inte bry sig om.

En högoddsare är att Mulle väljer Linda. Det är väl den enda han möjligen kan slå i kunskap. Men Mulles ömtåliga manliga ego klarar nog inte att välja en tjej så länge det finns en kille att välja.
Huvudfrågan är vilket antal hjärnceller som finns kvar i Mulle Mäsks huvud? Hur mycket fastnar om han skulle plugga? Det lär väl inte komma upp några frågor om haschplantor i kunskapslyftet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in