2018-02-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Brukar internettuffingar erkänna att dom inte är tuffa?

Han blev mer aggressiv än tidigare när hon hade åkt ut. När dom red häst tog han misstänkt på henne. Dom körde som fan på farmen.

Perfekt logik. Gustav blev lack när hon åkte, så de måste garanterat ha legat. En jävla massa antaganden i den här tråden nu.

Pavel är ett lost cause. Chansen att vinna ökar ju drastiskt om man själv får välja gren, men nej, offra sig själv utan anledning när alla förutom Dee är utslagna i deras grupp bekräftade bara hur kortsiktigt han tänker. Om Dee väljer JP eller Skurt, så kommer Pavel bli vald som andra kämpe, och själv bestämma gren. Produktionen har gjort ett jävligt bra jobb att få in alla idioter under en och samma byggnad.
Senast redigerad av hawthorns 2018-02-08 kl. 23:11.
Citera
2018-02-08, 23:08
Medlem
Dee visste väl innan att Pawel ville upp i tinget och skapade (smart nu i efterhand) dessa team och arbetsledare för att effektivisera veckan och öka chansen att de mot förmodan ska klara en veckas uppdrag.

Dock bör de ju misslyckas igen, dels pga fisket men även eftersom mulle förstörde duschen (som faktiskt va jäkligt bra gjord). Utan Robert (Stefan?) hade de ALDRIG ens kommit på ett sätt att bygga en dusch, än mindre lyckats genomföra det.
Citera
2018-02-08, 23:12
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Det är ju hur logiskt som helst

På något vänster är det det inne i den där skallen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
då förstår jag

Skönt :-P

Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Hon låg i hans säng och han hade sugmärke

Det också.

Citat:
Ursprungligen postat av hawthorns
de måste garanterat ha legat

Nej, men synnerligen misstänkt.
Citera
2018-02-08, 23:24
Medlem
johanjosefssons avatar
Nä, det här var inte bra.

Narrativet är ju uppbyggt så att den utmobbade underdogen som blir utslagen i tinget ska kunna komma tillbaka och få revansch på "de onda" lite senare.

Sedan har det gått alldeles för dåligt för den ena grupperingen. Det hade varit kul om Kirsi kunde fått komma tillbaka till farmen direkt efter att ha blivit utslagen från torpet "bara för att". Produktionsbolaget hade kunnat göra ett undantag för just henne, eftersom det ve att det blir kaos om hon återvänder. Motivation till att göra detta? För att ersätta araben (avhopparen).

Det som är lite underutnyttjat (och väldigt intressant!) tycker jag dock är dessa rapporteringar om "vad som händer där borta på farmen". Exempelvis Kirsi var ju väldigt nyfiken på hur det gick för hennes gäng. Man skulle kunna ha en situation där "Chefen" för gänget sitter och styr utan att befinna sig på farmen och där informationen till fotsoldaterna och Chefens order utbytes, exempelvis, i ett brevväxlande där deltagarna smyger ut på nätterna och plockar upp ett brev i en flaska.

Man skulle också kunna ha att grupperingarnas ledare i händelse av utslagning "får tälta i skogen" istället för att hamna i en situation där de riskerar att bli utslagna igen.

För egentligen, vi skiter fullständigt i "Farmalivet", lite lite som vi skiter i "Överlevnad" i Robinson - Det är paktandet, skitsnackandet, rygghuggandet och grupperingarna som vi älskar. Sedan är själva settingen bara en bisyssla.

Jag vill ha in Kirsi på gården igen. Jag vill ha mer tjafs, mer "patatis jag ficksa!", "Fakking pajas!", jag vill ha reaktioner som "ÅH NEJ, KOMMER HOOOON/HAAAAN TILLBAKA IGEN!? JÄVLA ORÄTTVIST!!". Minns det från en tidigare säsong hur det var när en "fiende" kom tillbaka, det blev ett jävla liv.

Dock, finns det ändå någon sorts hopp kvar för den här säsongen. Den stora grupperingen med pundaren i spetsen har nu senast börjat visa vilka omogna jävla mobbare de är. Om det kommer bli sabotage så till den grad att de börjar tappa belöningen för det osv. finns det stor chans för nytänd irritation, samt att Dee's grupperingen kan växa till sig lite med ett nytt tillskott medlemmar!

Tack för mig.
Citera
2018-02-08, 23:30
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:

Kanske inte, att däremot känna ett behov utav att ”poängtera” att vem som helst kan ”golva” Fakking avslöjar dig för den pajas du är; en liten fjolla som leker tuff bakom tangentbordet.
Citera
2018-02-08, 23:31
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
någon sorts hopp kvar

Allt är förlåtet om Robin vinner i slutändan.
Citera
2018-02-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Exakt, pundartänket och hans enda halva hjärncell som han haft genomgående i programmet blev uppenbart.
Riktigt lågt och barnsligt av Mulle och Alexandra att sabba Roberts och JP dusch! Robert och Norrmannen är mina favoriter. Sjyssta killar. Smarta och står med båda fötterna på jorden. JP gör mej glad. Vill se honom i en filmroll snart han har talangen som skådis. Rocco vilken underbar vänlig människa. Hjärta av guld.. Stella och Dee favorittjejer kloka och framgångsrika. Helena en stark tjej med huvudet på skaft. Hennes tjejkompis så trevlig och festlig..Ja resten är bra men Mulle och Alexandra gillar jag inte alls. Hoppas verkligen dom inte är såna mobbare i verkligheten
Citera
2018-02-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
haha mulle är fan skön med alla sina citat

Skön ?

Ett51 årigt nedkladdat socialfall som ser ut som 65,hållit på och knarkat,suttit inne,uppför sig som en 15 åring och kallar en annan som vet vad han pratar om för "loser"
Citera
2018-02-08, 23:35
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
att däremot känna ett behov utav att ”poängtera” att vem som helst kan ”golva” Fakking

Du tror alltså att Gustav hade bjudit på ett bra motstånd i en fistfight? Han förlorade en styrkegren mot en 50-årig knarkare.
Citera
2018-02-08, 23:36
Medlem
SevenStarss avatar
En ny favorit som jag lägger till i min lista (bestående av Robin och katterna)...
Den rymningsbenägna kossan!
Snälla, attackera Mulle och Alexandra.
Citera
2018-02-08, 23:37
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Klubban tog ju i väggen när Stefan kastade
Nejdå, duktiga Steffe är ju bäst på allt

Citat:

Han blev mer aggressiv än tidigare när hon hade åkt ut. När dom red häst tog han misstänkt på henne. Dom körde som fan på farmen.
Om jag inte minns helt fel så var det JP som tog på Daniella när dom var ute och red. Satte händerna kring hennes midja/lår typ.

Mulle och Alexandra, två riktiga ärkepuckon! Den enda vettiga är Stella, vacker och smart, trodde hon var en korkad bimbo först men tvärtom mycket sympatisk och klok!

Pavel, den lilla spjuvern kommer åka ut med huvudet före. Hade inte Dee gjort ett sånt förbannat korkat upplägg med att enbart välja arbetsledare till förstakämpe så skulle hon tagit Mulle eller JP som i sin tur hade valt Pavel som tar kunskap och förmodligen hade vunnit.
Citera
2018-02-08, 23:39
Medlem
Loquitas avatar
Kirsi säger att hon ska avslöja detaljer om torpet.. jag hade för mig att de skriver på någon typ av ”tystnadsklausul” eller gäller det bara under tiden det visas på tv? 🤔

https://minfil.org/02ub72d4b9/604D52...8A5875509.jpeg

Lite kommentarer från hennes IG

https://minfil.org/16u975d0b5/BE4691...616A5B9D5.jpeg

https://minfil.org/36u773d2b5/CDC924...38521CAA5.jpeg

Bonus:
Skvaller om Kirsi under ett av Robins inlägg:

https://minfil.org/49u27cddb5/850862...214059C038.png

https://minfil.org/55u174d6be/3D8352...AAFEBF17F8.png

https://minfil.org/68u37cddb2/6C3CBC...1A3D0994F1.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera