Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 09:27
  #1
Medlem
Ja, hur gör man? Någon som vet?
Jag har 480 bilder (print screen bilder) som jag vill visa för någon.
Ska jag verkligen behöva skicka personen min iPad för att han ska kunna se dom?
Tacksam för tips!
Citera
2017-12-23, 09:30
  #2
Medlem
Du kan väl mejla?
Citera
2017-12-23, 09:31
  #3
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
Du kan inte föra över några bilder till ditt SIM-kort.

Det du däremot kan göra är att koppla in din iPad/iPhone till en dator, och om du har Windows så bör det dyka upp en dialogruta där du får valet att importera bilder och videor från enheten. Kör du istället OS X så kan du öppna "Bilder"-applikationen och där bör din enhet synas. Du kan därifrån välja att importera bilder och videor.
Citera
2017-12-23, 09:39
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JxcoCo
Ja, hur gör man? Någon som vet?
Jag har 480 bilder (print screen bilder) som jag vill visa för någon.
Ska jag verkligen behöva skicka personen min iPad för att han ska kunna se dom?
Tacksam för tips!

Synka bilderna till iCloud. Skapa ett delat album där. Ge personen länken.
Citera
2017-12-23, 13:32
  #5
Medlem
Men tusen tack för bra tips!
maila kan jag inte, det är 480 bilder i form av en dialog vi haft på ett forum (bra och rolig dialog :-) och det är viktigt att bilderna kommer i rätt ordning, känns inte heller hanterbart att maila 480 bilder..
Kopplar jag in min enhet till datorn och importerar bilderna dit, kommer de upp i fel ordning i det förbannade programmet, så det funkar inte.
Så jag ska testa att "synka bilderna till iCloud. Skapa ett delat album där. Ge personen länken."
Tusen tack alla!
hälsar glad medlem
Citera
2017-12-23, 16:36
  #6
Medlem
felstavadds avatar
Onedrive eller googledrive (eller vad den heter nu) alt dropbox med delad länk funkar väl ocks antagligen.
Citera
2017-12-23, 18:25
  #7
Medlem
Om det inte var så många ..
Men enstaka bilder kan man överföra genom att hålla fingret på bilden (öppnar en meny) och man kan välja att Dela.
Sedan väljer man sättet att dela - oftast mms eller mail eller msn - nästa steg är att välja vem du ska dela med dig till. Oftast skriver jag min egen mailadress - skickar bilderna till min egen mail för att lägga dom på datorn. Och därifrån vidare till någon annans mail.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback