Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 23:15
  #1
Medlem
Bästa odlingen med 600watt HPS kit (Hammarslagsreflektor) med tält och slangar och fläkt!
Hur många slangar och fläktar behövs?? Och hur monterar man dem så det blåser rätt??
Kan man ha en 2 meter högt tält med en 600 wattare (Hammarslagsreflektor)??
Tänkte skippa kolfiltret helt pallar inte med det!!

Kan ni ge tips på kit som hade funkat för min setup??

Vill odla plantorna i fullhöjd nämligen!
__________________
Senast redigerad av Barbiecueformen 2017-12-22 kl. 23:47.
Citera
2017-12-23, 00:54
  #2
Avstängd
Det du frågar efter finns absolut inte på internet sedan innan, så glöm att söka efter info.
Bra att du startade en egen tråd om detta.

Helt rätt, orka med kolfilter.
Här har du ett "kit" som passar dig, lagom till julafton också:
hög iq

Tänk tillbaka på denna tråd sen när du sitter i finkan och undrar var ditt liv började gå snett.
Skaffa ett jobb som lövblåsare, snöskottare, eller nåt.

Du kan uppenbarligen inte operera på en tillräckligt hög nivå för att nå en hållbar framtid inom dödsknazistknark-branschen, även om det är på hobby-nivå. Det beror på att du är mycket svagbegåvad. Men det är okej, det får man vara. Lycka till. fniss
__________________
Senast redigerad av julgodis123 2017-12-23 kl. 01:05.
Citera
2017-12-23, 02:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
Det du frågar efter finns absolut inte på internet sedan innan, så glöm att söka efter info.
Bra att du startade en egen tråd om detta.

Helt rätt, orka med kolfilter.
Här har du ett "kit" som passar dig, lagom till julafton också:
hög iq

Tänk tillbaka på denna tråd sen när du sitter i finkan och undrar var ditt liv började gå snett.
Skaffa ett jobb som lövblåsare, snöskottare, eller nåt.

Du kan uppenbarligen inte operera på en tillräckligt hög nivå för att nå en hållbar framtid inom dödsknazistknark-branschen, även om det är på hobby-nivå. Det beror på att du är mycket svagbegåvad. Men det är okej, det får man vara. Lycka till. fniss

Herregud du är så jävlar förbannad man bara kan bli förfan! Hade du varit en brud hade jag bett dig att ha sex med mig! Vafan ska vi göra då?? Då ger du mig något okså!
/Tack pussis fniss sötnows älskling fniss!
Citera
2017-12-23, 09:13
  #4
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
..Här har du ett "kit" som passar dig..:
hög iq

Haha.. Fan, jag visste att Tobbe var ett pothead! Han verkar ju ha bränt dom flesta hjärncellerna ju..

Men att han har lanserat en egen - MAGISK growkit - det var en nyhet, wow?!!

OnTopic: Kolfilter är ett MÅSTE..
Citera
2017-12-23, 09:35
  #5
Medlem
Rasandes avatar
Tips från coachen: Använd kolfilter. Att skita i det är nog det dummaste du kan göra! Iaf om du har grannar.
Citera
2017-12-23, 13:09
  #6
Medlem
marleyminds avatar
Du behöver ett kolfilter. Jag förstår inte vad ditt motiv är för att slippa?
Citera
2017-12-23, 20:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Du behöver ett kolfilter. Jag förstår inte vad ditt motiv är för att slippa?

Alright jag använder väll koliflter!!
Men vilket kit rekommenderar ni till min setup??
Citera
2017-12-26, 13:32
  #8
Medlem
utan att va dum ...
du behöver läsa på mer inom detta ämne innan du ger dig på din första odling ..

lägg minst 5 timmar läsning om hur när och varför man använder vissa saker och när och hur ..
som någon sa skippa kolfilter är ren idioti..

hade du lagt typ 30 min läsning hade du fatttat varför...

samma att starta med 600 w är också bara ren dumhet..
Citera
2017-12-26, 17:03
  #9
Medlem
Hawelis avatar
Jag skickade ett svar i din andra tråd, som är precis likadan, suck...
Kolfilter är ett måste som personerna innan mig skrivit. Har du ett bra kolfilter med stark fläkt räcker det med endast 1st (+1st slang såklart).
Jag har aldrig provat HPS så kan inte svara på hur varmt det blir och hur många fläktar du behöver just där. Om du bara provar söka lite smart så hittar du svar direkt.
Hur du installerar ett kolfilter-> https://www.youtube.com/watch?v=Im4tf4zCe-A
Halvkass bild min senaste setup (inte HPS lampa): https://ibb.co/ff7eC5
Ställ istället dina frågor i Stora Noobtråden högst upp på odlingsforumet så blir alla glada.
__________________
Senast redigerad av Haweli 2017-12-26 kl. 17:21.
Citera
2017-12-26, 17:25
  #10
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
Det du frågar efter finns absolut inte på internet sedan innan, så glöm att söka efter info.
Bra att du startade en egen tråd om detta.

Helt rätt, orka med kolfilter.
Här har du ett "kit" som passar dig, lagom till julafton också:
hög iq

Tänk tillbaka på denna tråd sen när du sitter i finkan och undrar var ditt liv började gå snett.
Skaffa ett jobb som lövblåsare, snöskottare, eller nåt.

Du kan uppenbarligen inte operera på en tillräckligt hög nivå för att nå en hållbar framtid inom dödsknazistknark-branschen, även om det är på hobby-nivå. Det beror på att du är mycket svagbegåvad. Men det är okej, det får man vara. Lycka till. fniss
Hahaha dagens asgarv tack för denna det gjorde resten av min vecka😂😂😂👍
Citera
2017-12-26, 17:36
  #11
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haweli
Jag skickade ett svar i din andra tråd, som är precis likadan, suck...
Kolfilter är ett måste som personerna innan mig skrivit. Har du ett bra kolfilter med stark fläkt räcker det med endast 1st (+1st slang såklart).
Jag har aldrig provat HPS så kan inte svara på hur varmt det blir och hur många fläktar du behöver just där. Om du bara provar söka lite smart så hittar du svar direkt.
Hur du installerar ett kolfilter-> https://www.youtube.com/watch?v=Im4tf4zCe-A
Halvkass bild min senaste setup (inte HPS lampa): https://ibb.co/ff7eC5
Ställ istället dina frågor i Stora Noobtråden högst upp på odlingsforumet så blir alla glada.

Men vaf... lånade du krukorna av frugan? Ledsen inget fel på dem, men lite mer fancy än man brukar se i såna här trådar.

Till TS, tror inte du kan få bättre svar än ovan med tanke på att du varken angett hur många kvadrat du odlar på (för att räkna ut kubiken = fläktens kapacitet), hur varmt det är i lägenheten/källaren/vinden/garaget/sommarstugan. Åsså kanske nämna vilken sorts strain du tänkte odla.

/BubbasBoy
Citera
2017-12-26, 18:07
  #12
Medlem
Hawelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Men vaf... lånade du krukorna av frugan? Ledsen inget fel på dem, men lite mer fancy än man brukar se i såna här trådar.

Till TS, tror inte du kan få bättre svar än ovan med tanke på att du varken angett hur många kvadrat du odlar på (för att räkna ut kubiken = fläktens kapacitet), hur varmt det är i lägenheten/källaren/vinden/garaget/sommarstugan. Åsså kanske nämna vilken sorts strain du tänkte odla.

/BubbasBoy
Hahaha inget jag tänkte på faktiskt, köpte första bästa mitt i farten, den lilla krukan byttes snabbt till en större såklart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback