Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 22:14
  #1
Medlem
Tjena jag införskaffade nygamla delar (nya från butik men inte nyaste på marknaden) och allt verkade fint när det kom, jag startade upp och allting tickar igång som det ska förutom displayen dvs skärmen. Blir tokig och försöker med allt ungefär jag svalde tom stoltheten och ringde 2 seperata tech supports. Ena säger att det är moderkortet som bränts pga att dom skickade mig black edition istället för vanlig FX processor och då tydligen pallade inte moderkortet. Andra gick igenom mer eller mindre allting med mig och så sen att troligtvis är något fel på moderkortet men inte säkert att det är just processorn som bränt den.

TLDR jag har iallafall ett starkt behov av att införskaffa nytt moderkort gärna snabbt som fasen eller helst tom som finns i butik men kan inte hitta ett enda jävla moderkort som supportar am3+ med 4 ram slots. Hjälp?
__________________
Senast redigerad av Sjgren 2017-12-22 kl. 22:20.
Citera
2017-12-22, 23:12
  #2
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Moderkortet är allstå detsamma som tidigare?

Har du satt i de gamla delarna och prövat igen?
Citera
2017-12-23, 12:57
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
Jag har ett ASUS M5A97 R2.0 för en FX8350.

Köpt på NetonNet

Edit:
Finns inte kvar.
Verkar som att vanliga datorbutiker har bara det senaste.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2017-12-23 kl. 13:08.
Citera
2017-12-26, 17:14
  #4
Medlem
Rixxzs avatar
Hade varit najs med lite fler detaljer. Exakt vilket moderkort handlar det om? Vad för slags grafikkort har du tryckt i? Kan vara så enkelt att det är BIOS som behöver uppdateras
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback