Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 21:18
  #1
Medlem
Om tråden är felplacerad så ber jag om ursäkt, men jag visste inte riktigt var den egentligen skulle vara.
Såhär ligger det till, jag har under en tid handlat en hel del sprayburkar i en lokal färghandlare. Vill inte outa eller göra reklam för någon butik men den ligger i Östergötland i alla fall.

Jag använder färgen till att måla skateboards, och har själv aldrig målat graffiti eller någon annan form av street art.

Idag frågade killen i färgbutiken om jag använde färgen till, "är det graffiti du använder färgen till?"
Jag tänkte att det här kanske inte kommer sluta bra, men döm till min förvåning att han snarare såg besviken ut när jag berättade vad jag faktiskt använder färgen till.

Killen som äger butiken förklarade att han har en rätt stor vägg på sidan av sin butik, nu kommer jag tyvärr inte ihåg måtten men en stor vägg helt enkelt. Ligger dessutom bredvid en väldigt trafikerad riksväg. Och på den här väggen skulle han tycka det vore kul om någon kunde måla något "coolt" i "graffiti-stil", och om jag kände någon så var det bara att höra av sig till honom.

Åter igen, jag kan ingenting om hur saker och ting fungerar inom den här scenen. Men tanken slog mig att det kanske inte är så vanligt att få tillgång att måla en stor vägg, utan att bryta några lagar.
Dessutom uppskattar jag street art och det vore kul att se den få breda ut sig mer.

Nu blev visst det här en jävla novell, men har ni några tips om hur man skulle kunna göra för att komma i kontakt med någon eller några graffittimålare som skulle kunna vara intresserade?
Vad kan tänkas vara en skälig ersättning?

På förhand tacksam för hjälp och tips!

Med vänlig hälsning,
Citera
2017-12-22, 23:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinquina
Om tråden är felplacerad så ber jag om ursäkt, men jag visste inte riktigt var den egentligen skulle vara.
Såhär ligger det till, jag har under en tid handlat en hel del sprayburkar i en lokal färghandlare. Vill inte outa eller göra reklam för någon butik men den ligger i Östergötland i alla fall.

Jag använder färgen till att måla skateboards, och har själv aldrig målat graffiti eller någon annan form av street art.

Idag frågade killen i färgbutiken om jag använde färgen till, "är det graffiti du använder färgen till?"
Jag tänkte att det här kanske inte kommer sluta bra, men döm till min förvåning att han snarare såg besviken ut när jag berättade vad jag faktiskt använder färgen till.

Killen som äger butiken förklarade att han har en rätt stor vägg på sidan av sin butik, nu kommer jag tyvärr inte ihåg måtten men en stor vägg helt enkelt. Ligger dessutom bredvid en väldigt trafikerad riksväg. Och på den här väggen skulle han tycka det vore kul om någon kunde måla något "coolt" i "graffiti-stil", och om jag kände någon så var det bara att höra av sig till honom.

Åter igen, jag kan ingenting om hur saker och ting fungerar inom den här scenen. Men tanken slog mig att det kanske inte är så vanligt att få tillgång att måla en stor vägg, utan att bryta några lagar.
Dessutom uppskattar jag street art och det vore kul att se den få breda ut sig mer.

Nu blev visst det här en jävla novell, men har ni några tips om hur man skulle kunna göra för att komma i kontakt med någon eller några graffittimålare som skulle kunna vara intresserade?
Vad kan tänkas vara en skälig ersättning?

På förhand tacksam för hjälp och tips!

Med vänlig hälsning,

Du kan antingen lägga upp nån blocket annons eller gå in på t.ex instagram och fråga runt bland målare i dm. Lycka till!
Citera
2017-12-23, 00:43
  #3
Medlem
Friheters avatar
testa leta efter någon här kanske

whoa.nu

edit; jag gick in och kolla till sidan och graff delen verkade puts väck :x
edit2;nvm. http://whoa.nu/forum/var-hiphop/graffiti.aspx
__________________
Senast redigerad av Friheter 2017-12-23 kl. 00:46.
Citera
2017-12-23, 09:39
  #4
Medlem
Staden är Norrköping!
Det är alltså inte jag som söker en målare, så gällande betalning vågar jag ibte uttala mig om. Vad är rimlig ersättning anser ni? Utöver betald färg såklart.
Citera
2017-12-27, 13:50
  #5
Moderator
evilhoneys avatar
Var väldigt försiktiga med tanke på regel 1.01! Inlägg där målare erbjuder sig är inte tillåtna enligt reglerna och har raderats och pollar är startade.
//mod
Citera
2017-12-30, 18:21
  #6
Medlem
http://www.graffitiframjandet.se/ där kan man hitta målare för lagliga projekt.
Citera
2018-01-13, 20:33
  #7
Medlem
har gjort nåt liknande, använde mig då av instagram vilket funkade prima!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback