2017-12-22, 20:38
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-metoo-inlagg

Citat:
Den 36-åriga kvinnan åtalas misstänkt för förtal. Hon
ska den 20 oktober under hashtaggen #metoo bland
annat ha skrivit: ”Mannen som våldtog mig heter X, är
född X, bor i X och har sambo och barn, han är
återfallsförbrytare”. Uppgiften var sådan att den kunde förväntas utsätta
målsägande för andras missaktning. Kvinnan skrev i inlägget att hon aldrig polisanmälde
mannen då händelsen ska ha ägt rum. Det fanns ingen
lag om samtycke och skammen som hon upplevde
gjorde att det tog tid innan hon förstod att hon blivit
våldtagen.

Vem är kvinnan? Hon förtjänar att hängas ut efter att hon försökt förstöra en oskyldig mans liv.
Citera
2017-12-22, 20:53
Medlem
Utopiantoss avatar
Är vi säkra på att mannen är oskyldig? Det enda som pekar på det som jag hittar är meningen "hon ska ha erkänt de falska omständigheterna". Så ja, det tyder på att han är oskyldig, men jag tycker gott att Aftonbladet hade kunnat utveckla det något mer än en enda kort mening. Och varför erkände hon ens? Ja, hon kanske kände sig pressad och inte orkade stå emot.
Citera
2017-12-22, 20:58
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Är vi säkra på att mannen är oskyldig? Det enda som pekar på det som jag hittar är meningen "hon ska ha erkänt de falska omständigheterna". Så ja, det tyder på att han är oskyldig, men jag tycker gott att Aftonbladet hade kunnat utveckla det något mer än en enda kort mening. Och varför erkände hon ens? Ja, hon kanske kände sig pressad och inte orkade stå emot.
AB är tydliga i faktarutan, det fanns ju ingen samtyckeslag så ett aktivt deltagande från kvinnans sida gjorde det lagligt men borde inte ha varit det då hon kände sig skamsen efteråt.

Fattar väl vem som helst?
Citera
2017-12-22, 21:04
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:

Faktiska står det. Inte falska
Citera
2017-12-22, 21:21
Medlem
Citat:
... det tog tid innan hon förstod att hon blivit våldtagen.
Är hon svagbegåvad eller ångrade hon sig vid ett senare tillfälle?
Citera
2017-12-22, 21:33
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Faktiska står det. Inte falska
Så sant så. Miss av mig. Därmed finns det inget alls som tyder på att han är oskyldig. Ord mot ord.
Citera
2017-12-22, 21:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kvinnor kan vara bra på att skam-och skuldbelägga sig själva. Så det kan ta lite tid innan det går upp en talgdank, när hon inser att det inte är hennes fel att flörten gick för långt. Var hon berusad kan det vara ännu knepigare. Var hon oskuld är det fullt förståeligt.
Citera
2017-12-22, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kvinnor funkar så. Dom har några special abilities som män saknar.
Kvinnor kan frysa till is som ett försvar när dom känner sig hotade. Som vanligt är det inte gratis att leka med magi så det har en del biverkningar som sämre närtidsminne, humörsvängningar och mens.
Citera
2017-12-22, 21:50
Medlem
Pusse.Miggs avatar
Citat:
Så sant så. Miss av mig. Därmed finns det inget alls som tyder på att han är oskyldig. Ord mot ord.

Och därför bör han ses som oskyldig.
Citera
2017-12-22, 21:50
Medlem
SkogsKonungs avatar
Visar att rättsystemet inte är lika känsligt för trender som övriga samhället. Skönt. Förstår henne, men fel gjort och då ska man åka dit för det.

Citat:

Inte det som är grejen. Han är oskyldig tills motsatsen är bevisad
Senast redigerad av SkogsKonung 2017-12-22 kl. 22:08.
Citera
2017-12-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-metoo-inlagg

Vem är kvinnan? Hon förtjänar att hängas ut efter att hon försökt förstöra en oskyldig mans liv.

Hur vet du att han är oskyldig då?
Om nu sexträffen var frivilligt, som han påstår, varför i hela världen skulle hon fortfarande gå omkring och tänka på det när det hände för så längesedan?
Citera
2017-12-22, 22:28
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Hur vet du att han är oskyldig då?
Om nu sexträffen var frivilligt, som han påstår, varför i hela världen skulle hon fortfarande gå omkring och tänka på det när det hände för så längesedan?
Du påstår att det är första gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in