Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-27, 19:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Vad är det du tycker JÅ borde lära sig av Orban?
Åkesson var väldigt "tuff" i sin retorik förut. Nu är han mesig och tar avstånd från islamkrit. Orban är antiialam och vägrar ta in muslimer.
Citera
2017-12-27, 19:32
  #14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zethgog
Eh. Partiet som anordnade konferensen vill förbjuda Islam, Front National är ekonomiskt beroende av Putin och har fortfarande skumma figurer som Bruno Gollnisch som EU-parlamentariker. Vlaams Belangs partiledare gör poddcasts med ledande svenska identitärer. FPÖ:s presidentkandidat satt i valet och pratade om chemtrails och partiledaren går på möte tillsammans med Marion Maréchal-Le Pen med Putins ideolog, Aleksander Dugin som vill utrota ukrainare och annat skoj.

Nej. Bara nej. SD har inte i det här gänget att göra. En del av det är som ovan om att det skulle se dåligt ut, men det är också en ideologisk fråga. Den typen av auktoritär nationalism de här partierna representerar är nåt annat än det som de flesta SD-väljare vill ha här i Sverige. Man kan bete sig hyfsat mot folk och rösta lika i frågor där man tycker lika, och det finns säkert människor som röstar som känner att de har goda anledningar att rösta på de där partierna. Men det är annan partifamilj, helt enkelt.

Skulle SD av nån anledning inte bli insläppta i ECR efter Brexit finns säkert ett antal andra partier eller independents man kan grunda en ny EFDD-liknande grupp med.

Du har ju dock uppenbarligen en politiskt korrekt dröm om att samarbeta med moderaterna och det är din stora vision att bli ett parti inom borgerligheten. Vi delar definitivt INTE åsikter och grundläggande visioner med vårt arbete. Det är synd att den typen fått fäste inom partiet. Sverigedemokraterna ska vara ett nationalistiskt invandringskritiskt parti, som kan samtala och samarbeta med liknande partier från andra länder och delta i grupper som dessa utan att vara bajsnödiga pga såna som dig som väl kunnat stanna därifrån du kom lika gärna då du inte är någon genuin Sverigedemokrat som jag ser på saken.

Totalt stoppad asylinvandring och hemsändande av enorma folkmassor från mellanöstern och afrika och motverkande av deras skadliga närvaro i våra länder, liksom deras "religion" som påverkar deras leverne och syn på samhället, är enbart av godo och bra politik. Alldeles självklart. Jag har aldrig hört en svensk säga att han eller hon vill ha miljoner människor från mellanöstern och afrika i landet och ha islam i vårt land överhuvudtaget.

Citat:
Fast det där var ju väldigt mycket en medieanka. SD sa ju mest att man inte visste vilka grupper som skulle formeras efter valet och ansökte sen om medlemskap i ECR och EFD. Det var Kent Ekeroth som privatperson som hade med EAF att göra. Att "mainstream media" var sugna på att SD skulle sitta i knäet på Front National, till den grad att de ljög sina konsumenter rakt i ansiktet om vad som hände på SD:s valvaka, borde ju vara en fingervisning om att det kanske inte är nån särdeles bra idé..

Jimmie Åkesson träffade personligen företrädare från flera av partierna och hade personligen besök av Marine Le Pen i riksdagens lokaler. Det var hur tydligt som helst att man övervägde att delta i denna grupp i EU-parlamentet för den som minns hur det var.
Citera
2017-12-27, 21:10
  #15
Medlem
För mig får de gärna ha kontakter med likasinnade partier i Europa. Om samarbete inkluderar självständighet, så a' la bonne heur. Ju starkare muslim - och invandringsmotståndarna blir, desto bättre. Det blir nog många i denna gemenskap.
Det behövs inte så mycket EU - bidrag om bidragsasylanterna minskar.
Citera
2017-12-28, 14:26
  #16
Medlem
zethgogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du har ju dock uppenbarligen en politiskt korrekt dröm om att samarbeta med moderaterna och det är din stora vision att bli ett parti inom borgerligheten. Vi delar definitivt INTE åsikter och grundläggande visioner med vårt arbete. Det är synd att den typen fått fäste inom partiet. Sverigedemokraterna ska vara ett nationalistiskt invandringskritiskt parti, som kan samtala och samarbeta med liknande partier från andra länder och delta i grupper som dessa utan att vara bajsnödiga pga såna som dig som väl kunnat stanna därifrån du kom lika gärna då du inte är någon genuin Sverigedemokrat som jag ser på saken.

Totalt stoppad asylinvandring och hemsändande av enorma folkmassor från mellanöstern och afrika och motverkande av deras skadliga närvaro i våra länder, liksom deras "religion" som påverkar deras leverne och syn på samhället, är enbart av godo och bra politik. Alldeles självklart. Jag har aldrig hört en svensk säga att han eller hon vill ha miljoner människor från mellanöstern och afrika i landet och ha islam i vårt land överhuvudtaget.
Yes, du har avslöjat mig - jag vill att SD ska bedriva seriös politik och kunna ingå ett regeringssamarbete istället för att stå utanför och skrika, samt gärna ha respekterade debattörer på borgerliga ledarsidor som bollplank. Hade enbart "genuina sverigedemokrater" som inte förr stödde nåt av de andra partierna varit med hade SD aldrig varit ens i närheten av tredje störst. Undersökning efter undersökning visar att de flesta SD-väljare inte kallar sig nationalister och är för Nato-medlemskap och sådär. Så jag antar att de "genuina sverigedemokraterna" är i minoritet bland de som faktiskt röstar på SD numera...

Alltså jag förstår helt och fullt att du vill att folk som inte har rätt att vara här ska lämna landet. Men med sån där retorik hade nog SD legat och skvalpat på runt 5% än idag. "Skadliga folkmassor" från "mellanöstern och afrika".... *suck* Ska det vara så svårt att försöka formulera sig så att man låter vettig bland andra än de redan frälsta som kommentarsfältherrarna på Avp... Samhällsnytt och såna? Du hade gott och väl kunnat nöja dig med att konstatera att den som vill ha religiös särlagstiftning och sånt kan ta och flytta till ett sånt land istället...?

Men det är lite beside the point. Vad jag försökte ge exempel på är att de där partierna står för en auktoritär nationalism som inte är nåt som de flesta SD-väljare skulle känna sig bekväma med här i Sverige. Där man ska förbjuda saker, avskaffa den liberal demokratin (som man pratar om i Ungern), ha myspys med rena nyfascister och sammarbeta med Ryssland och beundra den typen av "starka" ledare. Det handlar inte om att vara "bajsnödig" (snarare är alla som skriker om "kulturmarxism" och "globalism" när nån tycker annorlunda rätt bajsnödiga människor tycker jag..) utan det är en ideologisk fråga. Jag konstaterar bara att SD aldrig hade kommit nån vart utan alla de som litar på att partiet ska stå upp för nån slags (i bred bemärkelse) klassiska liberala värden som våra länder brukade kännetecknas av här i väst. De här gänget verkar snarare tycka att det är sånt som är problemet med väst.

Men var inte orolig - AfS kommer säkert snart och erbjuder ett politiskt alternativ för den som drömmer om fler grabbar i uniformer som står och skriker och pekar med hela handen.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jimmie Åkesson träffade personligen företrädare från flera av partierna och hade personligen besök av Marine Le Pen i riksdagens lokaler. Det var hur tydligt som helst att man övervägde att delta i denna grupp i EU-parlamentet för den som minns hur det var.
Finns en hel del i den där historien som tenderar att "glömmas bort" vid behov, b. l. a. att UKIP också hade en gubbe i EAF, som började som nån sorts forum för att kolla om de mer radikala nationalistpartierna hade skärpt till sig så mycket så att det fanns möjligheter för ett samarbete. Det gjorde det inte.

Även om jag personligen hade önskat betydligt mer tydlighet när det begav sig så köper jag faktiskt att det handlade om att sondera terrängen och kolla vad de stod för. För det är ju helt sant att Marine försökt förnya FN. Det är bara det att det är från ett utgångsläge där (t. o. m. hon själv en tid) tillhörde ett europeiskt parti med Jobbik som Gollnisch ledde och pappan hade träffar i EU-parlamentet med Nick Griffin och partiledarna för NPD och Forza Nuova. Så den förnyelsen handlar helt enkelt om att man har gått ifrån några som är i samma sällskap som SvP var i här i Sverige. Det är klart att det förhållandevis är bättre om FN slänger ut de värsta elementen, men det innebär inte att de är på samma våglängd som SD i Sverige direkt.

Man kan ju också komma ihåg att moderata nationalister knappt har nån chans i Frankrike p. g. a. hur deras valsystem ser ut. Så en del som hade röstat på t. e. x. SD:s systerparti Debout la France går nog och röstar på FN eftersom de är de enda som har en realistisk chans att överhuvudtaget få mandat i nationalförsamlingen. Tyvärr.
Citera
2017-12-28, 16:23
  #17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zethgog
Yes, du har avslöjat mig - jag vill att SD ska bedriva seriös politik och kunna ingå ett regeringssamarbete istället för att stå utanför och skrika, samt gärna ha respekterade debattörer på borgerliga ledarsidor som bollplank. Hade enbart "genuina sverigedemokrater" som inte förr stödde nåt av de andra partierna varit med hade SD aldrig varit ens i närheten av tredje störst. Undersökning efter undersökning visar att de flesta SD-väljare inte kallar sig nationalister och är för Nato-medlemskap och sådär. Så jag antar att de "genuina sverigedemokraterna" är i minoritet bland de som faktiskt röstar på SD numera...

Alltså jag förstår helt och fullt att du vill att folk som inte har rätt att vara här ska lämna landet. Men med sån där retorik hade nog SD legat och skvalpat på runt 5% än idag. "Skadliga folkmassor" från "mellanöstern och afrika".... *suck* Ska det vara så svårt att försöka formulera sig så att man låter vettig bland andra än de redan frälsta som kommentarsfältherrarna på Avp... Samhällsnytt och såna? Du hade gott och väl kunnat nöja dig med att konstatera att den som vill ha religiös särlagstiftning och sånt kan ta och flytta till ett sånt land istället...?

Jag skriver vad jag tycker och vad jag vill ska drivas för frågor och i den riktningen jag önskar. Hellre det än att mumla och fjäska på några rosa moln för att passa sjuklöverpartier och politiker. Vi är på ett forum på nätet, du står inte som statsminister i riksdagen just nu om jag får påminna dig om det. Nej, jag tycker inte man är en genuin Sverigedemokrat om man kommit på senare år och har en uppenbar vilja att ingå i alliansen som ett stödparti åt M. Då kunde du ju lika gärna stannat i KD eller var du kom från som redan är det mespartiet du önskar, en knähund utan något som helst inflytande som snart ramlar ut ur riksdagen.

Jag vill inte dras åt alliansens håll överhuvudtaget, utan att Sverigedemokraterna ska vara ett alternativ för hela svenska folket, utanför den skalan. Som ska ta beslut efter vad som är bäst och efter folkviljan. Gärna med en positiv syn på folkomröstningar generellt. Inte samarbeta med partier och politiker som förstört det här landet till oigenkännlighet där svenskar knappt existerar i stora områden i landet, särskilt inte bland unga. Men en politiskt korrekt borgare som du tycker såklart alla är svenskar. Att folk inte kallar sig nationalister är för att det är ett ord som sällan används i Sverige, vi har ingen modern tradition att kalla oss nationalister. Men många är det ändå och är uppenbart invandringskritiska och värnar om traditioner med mera på ett uppenbart sätt. Jag har röstat på SD och varit med sedan före valet 2006, viljan som fanns då och innan riksdagsinträdet och till och med i stora drag till valet 2014 är den linje jag förespråkar. Du förespråkar en borgerlig linje som kommit på absolut senaste åren. Att du är för NATO och EU förvånar ingen. Du vill släta ut SD till att vara kopia på allianspartierna, du borde ses rakt av som en sabotör.

Jag är mycket säker på att tala i klarspråk och som vanligt folk tycker går hem mycket bättre än det hatade politikersnacket du vill köra med. Det finns få saker som är så hatade bland vanligt folk som politiker och deras politikersnack. Om vi har problem med män från mellanöstern och afrika som massinvandrat så kommer jag säga det, svar ja. En stor andel av dessa måste skickas hem. Punkt.

Citat:
Men var inte orolig - AfS kommer säkert snart och erbjuder ett politiskt alternativ för den som drömmer om fler grabbar i uniformer som står och skriker och pekar med hela handen.

Var inte orolig, din allians med dina knähundar kanske behöver en hemvändare som du en vacker dag när något inte passar herrn längre. Du kanske blir förlåten för din förvirrade visit till "nazisterna" i Sverigedemokraterna.

Citat:
Finns en hel del i den där historien som tenderar att "glömmas bort" vid behov, b. l. a. att UKIP också hade en gubbe i EAF, som började som nån sorts forum för att kolla om de mer radikala nationalistpartierna hade skärpt till sig så mycket så att det fanns möjligheter för ett samarbete. Det gjorde det inte.

Även om jag personligen hade önskat betydligt mer tydlighet när det begav sig så köper jag faktiskt att det handlade om att sondera terrängen och kolla vad de stod för.

Självklart handlade det om att sondera terrängen, det skedde ju inför valet av grupp i Europaparlamentet. Likväl fanns kontakt med flera av nämnda partier och politiker/partiledare, likväl hade Jimmie Åkesson personligen besök av Marine Le Pen, men var tveksam och Dansk Folkeparti ville inte att SD skulle samarbeta med dessa partier.
Citera
2017-12-29, 01:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag skriver vad jag tycker och vad jag vill ska drivas för frågor och i den riktningen jag önskar. Hellre det än att mumla och fjäska på några rosa moln för att passa sjuklöverpartier och politiker. Vi är på ett forum på nätet, du står inte som statsminister i riksdagen just nu om jag får påminna dig om det. Nej, jag tycker inte man är en genuin Sverigedemokrat om man kommit på senare år och har en uppenbar vilja att ingå i alliansen som ett stödparti åt M. Då kunde du ju lika gärna stannat i KD eller var du kom från som redan är det mespartiet du önskar, en knähund utan något som helst inflytande som snart ramlar ut ur riksdagen.

Jag vill inte dras åt alliansens håll överhuvudtaget, utan att Sverigedemokraterna ska vara ett alternativ för hela svenska folket, utanför den skalan. Som ska ta beslut efter vad som är bäst och efter folkviljan. Gärna med en positiv syn på folkomröstningar generellt. Inte samarbeta med partier och politiker som förstört det här landet till oigenkännlighet där svenskar knappt existerar i stora områden i landet, särskilt inte bland unga. Men en politiskt korrekt borgare som du tycker såklart alla är svenskar. Att folk inte kallar sig nationalister är för att det är ett ord som sällan används i Sverige, vi har ingen modern tradition att kalla oss nationalister. Men många är det ändå och är uppenbart invandringskritiska och värnar om traditioner med mera på ett uppenbart sätt. Jag har röstat på SD och varit med sedan före valet 2006, viljan som fanns då och innan riksdagsinträdet och till och med i stora drag till valet 2014 är den linje jag förespråkar. Du förespråkar en borgerlig linje som kommit på absolut senaste åren. Att du är för NATO och EU förvånar ingen. Du vill släta ut SD till att vara kopia på allianspartierna, du borde ses rakt av som en sabotör.

Jag är mycket säker på att tala i klarspråk och som vanligt folk tycker går hem mycket bättre än det hatade politikersnacket du vill köra med. Det finns få saker som är så hatade bland vanligt folk som politiker och deras politikersnack. Om vi har problem med män från mellanöstern och afrika som massinvandrat så kommer jag säga det, svar ja. En stor andel av dessa måste skickas hem. Punkt.



Var inte orolig, din allians med dina knähundar kanske behöver en hemvändare som du en vacker dag när något inte passar herrn längre. Du kanske blir förlåten för din förvirrade visit till "nazisterna" i Sverigedemokraterna.



Självklart handlade det om att sondera terrängen, det skedde ju inför valet av grupp i Europaparlamentet. Likväl fanns kontakt med flera av nämnda partier och politiker/partiledare, likväl hade Jimmie Åkesson personligen besök av Marine Le Pen, men var tveksam och Dansk Folkeparti ville inte att SD skulle samarbeta med dessa partier.
Bra skrivet! Att zethgog påstar att de flesta SDarna är inte nationslister osv stämde ksnnse för ett halv år sedan. Men nu så vill de flesta kasta ut alla som inte assimilerat sig och alla flyktingar som kommit sedan 2013 samt att SD blir mer islamkritkska. Om SD och Jimmie skulle ta en hårdare politik och retorik som de hadde 2009 så skulle det nog bara stärka kärnväljarna och få partiet att växa. SD Ska inte vara som du säger ett mesigt alliansparti. Att SD är olikt alla andra partierna och tuffare än de skadar inte SD utan tvärtom! Synd att SD inte ser det vi har skrivit och tar våra tips. Jag hoppas att SD nästa år går ut med att man inte kan assimimera muslimer för islam är inte bara en religion utan också kultur men det betyder inte att alla muslimer är dumma men att man inte kan assimilera dem.
Citera
2017-12-30, 01:47
  #19
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Bra skrivet! Att zethgog påstar att de flesta SDarna är inte nationslister osv stämde ksnnse för ett halv år sedan. Men nu så vill de flesta kasta ut alla som inte assimilerat sig och alla flyktingar som kommit sedan 2013 samt att SD blir mer islamkritkska. Om SD och Jimmie skulle ta en hårdare politik och retorik som de hadde 2009 så skulle det nog bara stärka kärnväljarna och få partiet att växa. SD Ska inte vara som du säger ett mesigt alliansparti. Att SD är olikt alla andra partierna och tuffare än de skadar inte SD utan tvärtom! Synd att SD inte ser det vi har skrivit och tar våra tips. Jag hoppas att SD nästa år går ut med att man inte kan assimimera muslimer för islam är inte bara en religion utan också kultur men det betyder inte att alla muslimer är dumma men att man inte kan assimilera dem.

Att svenskar överlag inte kallar sig nationalister har historiska skäl och handlar snarare om tradition och vana än att man inte har gott om nationalister. Jag skulle säga att en stor majoritet av svenska folket är nationalister. Dels den sida du och jag står för, gällande massinvandringen, svenska folket, Sverigedemokraterna med mera. Det är en bra form av nationalism som drar till sig allt fler sympatisörer och väljare. Att kalla sig nationalist är mer vanligt i flera andra länder i Europa. I Sverige har vi ingen sådan tradition i modern tid. Dock är många den här formen av nationalister, men kallar sig Sverigevänner, invandringskritiker och traditionella eller konservativa hellre om dom måste benämna sina åsikter med en sammanbindande eller ideologisk hållning.

Men till och med våra motståndare, dom politiskt korrekta inom sjuklövern, är allt som oftast en form av nationalister utan att ens förstå det själva. Dock en vidrig form som jag tar starkt avstånd från. Deras nationalism består av självgodhet, präktighet, att man är bäst i klassen och godast, gärna på bekostnad av andra, en slags överhöghet att se ned på alla andra. Att i Sverige är allt så jävla bra, även när det inte är det så ska ändå detta framföras och spelas. Notera diskussionerna om "Sverigebilden". Synen att man i princip bara kan bo i Sverige, alla andra i världen är det i princip synd om och det är svårt att leva i alla andra länder mer eller mindre. Det är en dålig vidrig form av nationalism som tyvärr skapats i Sverige som tar sin form av spelad "godhet", karriärister som låtsas vara "solidariska" och är fina nog att dela med sig av sin präktighet angående vad man tycker sig ha för värden i Sverige. Sjukt nog är det här också en form av nationalism i vissa delar som har makten i Sverige idag, men som tar sig absurda uttryck då den är byggd på dessa tankar om överhöghet och bror duktig-tänkande. Det här är Sverige bland dom värsta i världen på. Om inte allra värst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback