Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 18:07
  #1
Medlem
JohnRims avatar
Idag var det rejäla arbitragetillfällen i olika länder. Skulle köpa BCC och skicka över men inga av mina kreditkort fungerade.

Testade med shell mastercard, ikano kort samt coop mer.

Coop mer fungerade tidigare idag men inte nyss. Kreditgränserna är det inget fel på. Shell mastercards kundtjänst samt ikanos kunde se att beloppen dragits, inte coops.

Finns det något sätt jag kan få det att fungera på? Funderar på att ringa igen och prata med någon högre upp, kanske bedrägeriavdelningen sätter stopp.

Vilka kreditkort fungerar med bitstamp?
Citera
2017-12-22, 23:12
  #2
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
När du säger att du ska "ringa någon högre upp", åsyftar du banken som givit ut ditt kort?

Detta verkar vara ett relativt vanligt problem i alla fall och jag tror inte att det beror på kortutgivaren/banken.

https://www.reddit.com/r/Bitstamp/co...e_not_working/

Jag blir lite förvirrad då Bitcoin Cash har två akronymer (BCC och BCH), men jag förmodar att det är detta du ämnar köpa?

Du kan ju köpa Bitcoin Cash på Coinbase i alla fall, det kanske vore något att prova?
Citera
2017-12-23, 08:04
  #3
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketaminkillen1
När du säger att du ska "ringa någon högre upp", åsyftar du banken som givit ut ditt kort?

Detta verkar vara ett relativt vanligt problem i alla fall och jag tror inte att det beror på kortutgivaren/banken.

https://www.reddit.com/r/Bitstamp/co...e_not_working/

Jag blir lite förvirrad då Bitcoin Cash har två akronymer (BCC och BCH), men jag förmodar att det är detta du ämnar köpa?

Du kan ju köpa Bitcoin Cash på Coinbase i alla fall, det kanske vore något att prova?

Ja det gör jag.

Ja det var BCH.

Tack för förslaget. Tyvärr har Coinbase 300$ gräns / vecka.
Citera
2017-12-23, 08:20
  #4
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Ja det gör jag.

Ja det var BCH.

Tack för förslaget. Tyvärr har Coinbase 300$ gräns / vecka.

För vilken summa tänkte du köpa för? Du kanske skulle kunna "maxa" alla transaktionsgränser på alla stora exchanges? Typ Coinbase, Kraken, etc...
Citera
2017-12-23, 13:23
  #5
Medlem
Trillskes avatar
Köpa med kreditkort för att arba.. magiskt. Känns det som att du vet vad du håller på med?
Citera
2017-12-25, 11:30
  #6
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketaminkillen1
För vilken summa tänkte du köpa för? Du kanske skulle kunna "maxa" alla transaktionsgränser på alla stora exchanges? Typ Coinbase, Kraken, etc...

Coinbase har för högt pris. Kraken har inte stöd för kreditkort.

Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Köpa med kreditkort för att arba.. magiskt. Känns det som att du vet vad du håller på med?

Tillbaka in i skuggan med dig.
Citera
2017-12-25, 12:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Tillbaka in i skuggan med dig.

Men allvarligt, har du räknat på vad du håller på med? Hur stort arbitrage är det du har hittat där du menar att du täcker in alla transaktionskostnader?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback