Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 10:33
  #217
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullman33
många som pratar skit om Armani klockor här dom är inte av den bästa kvalitén men dom är hyfsad kvalite och dessutom bland dom snyggaste klockorna enligt mitt tycke. lite en smaksak antingen kör man ett militärfordon till vardags eller en volvo 240 sen finns de snygga bilar som definitivt racklar mer valet ligger hos individen.

Problemet med Armani och liknande parfymklockor är inte utseendet.
Det är priset.
Dom är hutlöst överprisade. Det du betalar flera tusen kronor för är en klocka som delar allt med en 200 kronors klocka. För det priset du köper din Armani för kan du få ett riktigt kvalitets ur t.ex Certina, Tissot, Seiko osv. Listan kan göras lång.
Men istället för att köpa ett ordentligt kvalitets ur av urmakare som funnits sedan 1800-talet så köper du en Kina tillverkad klocka gjord på barnarbete.
Det är problemet.
Citera
2017-12-25, 10:35
  #218
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
En av mina julklappar från min kära flickvän var en Tissot PR 100 som jag tycker är skitsnygg. Den är inte svindyr men jag tycker att den känns riktigt kvalitativ och är väldigt snygg på armen.

Är det en accepterad klocka? Egentligen är det inte viktigt då jag gillar klockan som fan, och den passar mig klockrent (hehe) då den funkar både till kostym/kavaj (jobbet) och på fritiden.
Hon valde mellan den och Hugo Boss, en seiko och någon annan.

Men Tissot är väl ett märke med gott renommé som man kan bära med stolthet har jag fått för mig?
Spec efter att ha snabbläst den här trådens sista sidor.
Vad säger ni?

Ska lägga till att den heter ”Tissot PR 100 Gent”

Tissot är bra skit!
Mycket mer anrikt märke än t.ex Rolex om man ska dra den jämförelsen.
Min första klocka var en Tissot som jag senare gav till min bror
Citera
2017-12-25, 10:44
  #219
Medlem
Sent 70-tal fanns det två klockmärken med tveksam kvalité... Moretime och Gemini...
Citera
2017-12-25, 12:02
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Själv tycker jag det är lite löjligt med folk som bryr sig om vilken klocka andra bär. Ja, personen skryter om sin "dyra" klocka. Men klockan kanske är dyr för den personen?

Enda pinsamma "märket" är det som används av folk som anser att dom är lite finare för att dom har lagt en betydande summa på sin klocka.

Det är väl grejen. Armani, Hugo Boss osv är ju billiga skitklockor med ett fint band runt. Därför är de skrattretande att se folk skryta över dom. Jämför med Sonos högtalare och Beats hörlurar.
Citera
2017-12-25, 15:33
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmitri
....
Håller med om detta i det mesta, men :

Värsta töntklockan av alla är tveklöst Daniel Wellington, så lurade köpare. Alla batterikineser köps in för ca 100 kr/st och säljs för allt från några hundra upp till flera tusen, lurad, lurad.
Argumentet, att det är stor skillnad mellan tillverkningskostnad och pris mot kund, skulle göra "parfymklockor" mer pibssmma är lite märkligt. Jag vågar påstå att det är större skillnad på en godtycklig Rolex.

Mitt argument för en finare mekanisk är att jag ör fascinerad av mekaniken.

Pinsamt tycker jag kopiebärare är, samt de som har en dyrare klocka än de själva uppskattar. Gillar du DW så bör du ha en sådan. Den kommer visa tiden, och du gillar den - inget pinsamt i det.
Citera
2017-12-25, 17:45
  #222
Medlem
Mosbulles avatar
Daniel Wellington.
Citera
2017-12-25, 17:49
  #223
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
att som vuxen bära klocka under 30’000 är pinsamt😏

Jag blir smått sugen på att köpa en plastklocka med glitter på efter att ha läst den här tråden.
Citera
2017-12-25, 18:01
  #224
Medlem
Tissot eller Swiss är det en fet skämskudde över. Bär dock mer än gärna en DW eller Seiko.
Citera
2017-12-25, 18:58
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Tissot är ett helt OK märke och gör en del fina ur.

Du ska ha den blå tavlan. Vita tavlor kan vara OK på sommaren, annars är det mest feminint med ljusa tavlor. Bra att du har länk också, och inte läderband. Sportdressare ska ha länk.

Nu när du ändå har fått ett visst intresse för klockor, ska du inte börja kolla på lite riktiga grejer? Seiko har en hel del schyssta klockor t ex. Tag Heuer är också ett fint märke som har mycket fina modeller i nybörjarklassen.

Sedan när du lärt dig en del om klockor så kommer du köpa en Rolex. Det handlar inte om pengar eller status, utan det är helt enkelt den bästa klockan som finns.

Visst, det finns Patek Philppe, A Lange Söhne, Vacheron m fl, men Rolex är ändå bäst sett till vad du får för pengarna.

OnT: DW, Invicta och Söner by Sweden är de pinsammaste klockmärkena som finns.

Är seikos modeller som ligger mellan 2-4000 vettiga klockor?
Har hittat en jag gillar där som jag ev tänkt byta mot. En seiko gent chronograf

Är de bättre än tissots? Vad är mest prisvärt?
Citera
2017-12-25, 19:20
  #226
Medlem
Mextremes avatar
Fantasilösa klockval som inte speglar bäraren kan jag tycka är lite pinsamt även om klockan är dyr.
Brackigt fula over-size klockor på taniga handleder.
Citera
2017-12-25, 20:01
  #227
Medlem
barbasköns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
pinsamt, folk som kollar klockan i mobilen... kvartsur från klädaffär, ur och penns egna "märkesklockor", vanliga klockaffärers parfymklockor och g-shockliknande varianter...

på min arm idag: seiko skx007, imorgon tissot visodate, igår morfars sandoz från 60talet... inga dyra, men kvalitén håller...

En man i min egen smak. Har dock inte burit visodaten på evigheter, utan varvar min GS med en Seiko prospex dykare när man är lite "sportigare"
Citera
2017-12-25, 20:29
  #228
Medlem
PsychoChillers avatar
Rolex. Alla Rolex är inte vulgära men alla som bär en Rolex är vulgära.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback