Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-14, 12:44
  #457
Medlem
Orkar inte läsa om någon redan nämnt det men annars gör jag det: samtliga modeller av Hublot. Skräp i förhållande till hur mycket du betalar.

Sen tycker jag personligen att alla som betalar 10-15 tusen för en quartz-klocka är pinsamma då dessa personer gärna skryter om sin klocka trots att den är batteridriven
Citera
2024-02-14, 17:26
  #458
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det finns inte en chans att jag hade gått omkring med en Rolex på handleden. Var och varannan förortsgangster äger en sådan nuförtiden. Det är som att köra omkring i en alldeles för utsmyckad BMW eller gå runt i adidas-byxor med streck.

Skulle jag ha spenderat en större summa pengar på en klocka så hade det blivit en Grand Seiko alternativt en Vacheron Constantin.

Riktigt usel klocksmak har du. Men dom kanske är vad din budget räcker till
Argumentet med förortsgangsters är ett skämt. Sluta läs Aftonbladet förmiddag helevete
Citera
2024-02-14, 23:24
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Orkar inte läsa om någon redan nämnt det men annars gör jag det: samtliga modeller av Hublot. Skräp i förhållande till hur mycket du betalar.

Sen tycker jag personligen att alla som betalar 10-15 tusen för en quartz-klocka är pinsamma då dessa personer gärna skryter om sin klocka trots att den är batteridriven

Vad tycker du då om min frus klocka som är ett Quartz ur och kostade 200k? VC overseas dam modell i quartz.

Ska erkännas att jag själv tvekade lite när jag köpte den men hon behövde en klocka helt enkelt och är inte intresserad av själva mekaniken. Hon har nog bara burit den två dagar på ett år. Så ett mekaniskt hade nog varit slöseri.

Tycker själv att ett kvartsur kan vara ok i en sådan situation. Tunnare än mekaniska ur, billigare men ändå hög klass.
Citera
2024-02-15, 16:19
  #460
Medlem
Pitschkas avatar
När jag tänker efter måste nog förstaplatsen tas av valfri pafymdinka.

Fy fan.
Citera
2024-02-25, 13:03
  #461
Medlem
vonVettvillings avatar
Parfymur, jättestora Dieslar, kinesiska vrålex eller överlistade quartz-ur känns ju cringe. Ej att förglömma att fördöma pinsamma kombinationer såsom frack och G-shock eller Adidas och Rolex. Dålig smak finns det oräkneliga exempel på.
Men framför allt!
Att drälla omkring med valfritt ur som ett löst hängande armband ā la pansarlänk. Att inte justera länken rätt ser inte bara efterblivet ut, det är helt enkel FEL.
__________________
Senast redigerad av vonVettvilling 2024-02-25 kl. 13:09.
Citera
2024-02-25, 14:41
  #462
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonVettvilling
Parfymur, jättestora Dieslar, kinesiska vrålex eller överlistade quartz-ur känns ju cringe. .


Submariner homage ur från Yolako som inte är vattentäta.

Torbollo Oyster homage med quartz.
Citera
2024-02-25, 14:57
  #463
Medlem
vonVettvillings avatar
Nu snackar vi kräkmedel av rang
Citera
2024-02-25, 15:55
  #464
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonVettvilling
Adidas och Rolex. Dålig smak finns det oräkneliga exempel på.
Just det här tycker jag är mer coolt. Jag klär mig ofta som en luffare om man bara skall ut och käka lunch med familjen en söndag. Då är det ganska praktiskt att ha en schysst klocka på sig för att signalera till omgivningen att man har valt att klä sig som en uteliggare.

Faktum är att en av de coolaste människor jag har sett var en snubbe som självsäkert stegade in på hotell negresco i Nice iklädd birkenstock, slitna shorts och en nirvana t-shirt. Han kom undan med det eftersom han hade en svinsnygg patek på armen (och i ärlighetens namn kanske för att det såg ut som han hade bott där många gånger).
__________________
Senast redigerad av Memnok 2024-02-25 kl. 15:58.
Citera
2024-02-25, 18:41
  #465
Medlem
Hublot!
Citera
2024-02-25, 21:23
  #466
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Hublot!
Helt enig. Det är fan bara bankers och nyrika ryssar som har hublot (även om den med gummiarmband och roseguld är rätt snygg).
Citera
2024-02-26, 20:42
  #467
Medlem
Har man den inte som placering av kapital är väl allt som kostar över 5000kr riktigt pinsamt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback