Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 22:28
  #1333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ni som är mer kunniga än jag kan ni försöka svara på detta:

När man analyserar bitcoin bakåt i tiden så dyker ett mönster upp, flera stycken stora paraboliska rusningar, 3 st närmare bestämt, eller kanske 4-5 beroende på hur man räknar. Tjurrusningen vintern 2017 var alltså inget speciellt i Bitcoins historia, bara en upprepning på en 3 årig cykel. Varje cykel har följt ungefär samma struktur. Upp som en sol och ner ca 80%

Jag tänker då, är det verkligen så enkelt att bara följa historiken och vänta på nästa tjurrusning 2021-2022 och bli miljonär? Om samma sak händer ännu en gång, så är vi ungefär i botten nu hela detta året för att sedan sakta klättra uppåt 2020 och avsluta med en parabol 2021. Det låter nästan för lätt. Isåfall räcker det med att stoppa in 5K varje månad hela 2019, vänta 2 år och se sina 60K växa till 1 miljon+.

Vad är det som säger att cykeln INTE repeterar sig denna gång?


Idioter som shortar å dumpar
Citera
2019-01-07, 09:46
  #1334
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ni som är mer kunniga än jag kan ni försöka svara på detta:

När man analyserar bitcoin bakåt i tiden så dyker ett mönster upp, flera stycken stora paraboliska rusningar, 3 st närmare bestämt, eller kanske 4-5 beroende på hur man räknar. Tjurrusningen vintern 2017 var alltså inget speciellt i Bitcoins historia, bara en upprepning på en 3 årig cykel. Varje cykel har följt ungefär samma struktur. Upp som en sol och ner ca 80%

Jag tänker då, är det verkligen så enkelt att bara följa historiken och vänta på nästa tjurrusning 2021-2022 och bli miljonär? Om samma sak händer ännu en gång, så är vi ungefär i botten nu hela detta året för att sedan sakta klättra uppåt 2020 och avsluta med en parabol 2021. Det låter nästan för lätt. Isåfall räcker det med att stoppa in 5K varje månad hela 2019, vänta 2 år och se sina 60K växa till 1 miljon+.

Vad är det som säger att cykeln INTE repeterar sig denna gång?
Jag tror att eftersom det var så mycket vanligt folk med på den senaste tjurrusningen som efter droppet tappade allt förtroende för det så kommer det bli svårt att få med dessa igen. Att den stora massan köper Bitcoin gör att priset pumpas upp.

Men det kanske inte är omöjligt om fler och fler företag successivt börjar implementera blockkedjeteknik. På så vis kanske krypto blir mer etablerat och ett nytt förtroende byggs upp.

Notera att jag är totalt grön på detta. Kan inte mycket alls så det vore bra om någon med kunskap gav insikt.
Citera
2019-01-07, 14:59
  #1335
Medlem
Har Litecoin vaknat igen? Går på eget bevåg.
Citera
2019-01-08, 10:11
  #1336
Medlem
Rick-Falkvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manifestationsburk
Nu kommer Falkvinge att pumpa upp coinet till självaste alla snygga blonda tjejer på väg till Kanarieöarna. Min teori är att han sänkte det till 3000 för att tjäna hur det var att bara vara miljonär igen

Det går det med.

Fast det var inte jag som påverkade kursen, förstås. Det var rätt förutsägbart att det skulle komma en stor korrektion på 80-90% efter tokrusningen 2017, det sade jag redan i en video i januari 2018.

Det ser ut som botten är inne på 85% (peppar, peppar), vilket vore ganska typiskt historiskt för bitcoin.
Citera
2019-01-13, 23:48
  #1337
Medlem
Hexen666s avatar
Hur stor är chansen att BTC går under weekly 200MA egentligen? Känns ju rätt låg
Citera
2019-01-21, 19:05
  #1338
Medlem
Sett från datumet när tråden skapades har det gått drygt två år nu. Och då får man säga att "raset" har uteblivit. En krasch kommer antagligen när få anar det.
Citera
2019-01-21, 19:14
  #1339
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneMountain
Sett från datumet när tråden skapades har det gått drygt två år nu. Och då får man säga att "raset" har uteblivit. En krasch kommer antagligen när få anar det.
Eller drygt ett år.
Citera
2019-02-04, 05:59
  #1340
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ni som är mer kunniga än jag kan ni försöka svara på detta:

När man analyserar bitcoin bakåt i tiden så dyker ett mönster upp, flera stycken stora paraboliska rusningar, 3 st närmare bestämt, eller kanske 4-5 beroende på hur man räknar. Tjurrusningen vintern 2017 var alltså inget speciellt i Bitcoins historia, bara en upprepning på en 3 årig cykel. Varje cykel har följt ungefär samma struktur. Upp som en sol och ner ca 80%

Jag tänker då, är det verkligen så enkelt att bara följa historiken och vänta på nästa tjurrusning 2021-2022 och bli miljonär? Om samma sak händer ännu en gång, så är vi ungefär i botten nu hela detta året för att sedan sakta klättra uppåt 2020 och avsluta med en parabol 2021. Det låter nästan för lätt. Isåfall räcker det med att stoppa in 5K varje månad hela 2019, vänta 2 år och se sina 60K växa till 1 miljon+.

Vad är det som säger att cykeln INTE repeterar sig denna gång?
Statistiskt sett ingenting, all historik pekar uppåt.

Jag vet faktiskt inte vad jag förväntar mig, det är mer en hobby. Har tjänat bra på trading och investeringar hittills, tjänat summor jag aldrig kunnat drömma om på några minuter. Men det är inte "pengar" i huvudet, ser jag det inte som siffror så blir det överväldigande.

Din analys är vad jag förväntar mig, fast summan har jag inte en aning om. Det är mycket att gå in på men $20k+ kommer nog inte hända igen på längre tid än så (om än alls.)

Lång downtrend som pågår nu, jag har investerat allt jag kunnat mellan $3.5-4k, nu väntar jag (igen). Jag trodde det skulle vända på några veckor högst men hade fel, svettas inte dock. Bara att ställa in sig på en längre väntetid, och inte fega ur.
__________________
Senast redigerad av ShouldBeFine 2019-02-04 kl. 06:15.
Citera
2019-02-18, 20:31
  #1341
Medlem
Nu går bitcoin äntligen upp,
efter att stått stilla på samma curency efter sitt fall:
Skulle inte bli förvånad om det faller redan imorgon
Så fort det går upp lite så är det alltid några som bankar geezes alltså
__________________
Senast redigerad av Flashbackaa 2019-02-18 kl. 20:35.
Citera
2019-02-21, 00:57
  #1342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Har Litecoin vaknat igen? Går på eget bevåg.
Litecoin har block halfening i augusti bullrun i bitcoin brukar börja med litecoinuppgång
Citera
2019-02-21, 14:54
  #1343
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick-Falkvinge
Det går det med.

Fast det var inte jag som påverkade kursen, förstås. Det var rätt förutsägbart att det skulle komma en stor korrektion på 80-90% efter tokrusningen 2017, det sade jag redan i en video i januari 2018.

Det ser ut som botten är inne på 85% (peppar, peppar), vilket vore ganska typiskt historiskt för bitcoin.

Hej Rick! Kul att se dig i tråden. Följer din Youtube slaviskt och lär mig en hel del på kuppen.

Vilka andra coins har du under uppsikt just nu? Bitcoin Cash har ju haft det lika tufft som Bitcoin.

Mvh Smakker
Citera
2019-04-23, 18:17
  #1344
Medlem
Nu har det gått bra upp ☝igen synd till den som sålde. Ville själv sälja tidigare men var för mycket inne 😂
Känns som jag ska sälja nu fast jag är back en fjärdedel.

Tror Bitcion går upp ett tag till innan den gör ett djuptfall som sist när jag började trada och förlorade mer en 50% av mina aktier.

Du ska veta när du ska köpa och sälja.
För att tjäna något behöver du minst en 10000kr om du inte vill tjäna några kronor. Vänta tills nästa fall och satsa då. Har väldigt svårt att tro att Bitcion skulle gå upp som dem gjorde när dem starta. Finns bättre långsiktiga aktier & fonder.

Lycka till alla.
Ifall du inte kan riskera kör aldrig mer en vad du har råd att förlora.
__________________
Senast redigerad av Flashbackaa 2019-04-23 kl. 18:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback