2017-12-22, 03:43
Medlem
Hej undrar om de är lika hög lön på en budbilschaufför som till lastbilschaufför å hur mycket tjänar en lagerarbetare på natten både i Sverige/Norge?
Citera
2017-12-22, 07:42
Bannlyst
När jag jobbade lager så fick jag ut 26.000:- på tvåskift. ( Sverige )
Citera
2017-12-22, 08:11
Bannlyst
Lastbil är mest välbetalt, se till att göra ngt som även innebär risk för din hälsa, långa körningar lr riskfyllda uppdrag då kan du hamna på 40+ brutto.

Spedition/logistik kommer på köpet sakna 70% av sin arbetskraft inom 2-3 år.
Citera
2017-12-22, 09:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Hej undrar om de är lika hög lön på en budbilschaufför som till lastbilschaufför å hur mycket tjänar en lagerarbetare på natten både i Sverige/Norge?

Det där är en oerhört vag frågeställning, typ snöre.

Det finns minst en faktor två beroende på omständigheter du måste precisera för att kunna få ett adekvat svar.
Citera
2017-12-22, 09:34
Medlem
Anti-WOGs avatar
Budbilschaufförer jobbar väl i stort sett bara på provision, så man kan inte säga hur mycket man har i lön direkt. Men har man runt en 70 stopp per dag i en månad så bör man väl ligga på runt 28-30 k/månad innan skatt.
Citera
2017-12-22, 09:39
Medlem
Att köra lastbil är inte så välbetalt som många tror! En normalt dagtidsarbetande chaufför ligger på i runda tal 20k efter skatt i månaden plus minus ett par tusen. Fjärr chaufförer landar på strax efter 25 k efter skatt. När jag körde lastbil så fick jag ut 35k efter skatt men då bröt jag mot kör och vilotids reglerna å det grövsta! Det är traktamentet som ger pengarna men hur kul är det att sälja ut hela det sociala livet för lite pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in