Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Laga mat hemma är som du säger hobby eller intresse för rätt näringsvärden. Utemat är inte per automatik nyttigare, speciellt inte när man eftersträvas specifika näringsvärden. Jag lagar väldigt sällan mat själv men du vet nog att det är praxis i de flesta hushållen, så det är mest bara fjantigt när du står och tramssnackar om dina humrar och ostron.
Nej som jag skrev pizza inte är nyttigt i längden, men går man till vettiga ställen vet man alla råvaror är högsta kvalitet. Och inte innehåller spår av gift, bekämtningsmedel, antibiotika etc eller 30% av vikt inte är i sprutat vatten.
Och ostron och färsk hummer som tillagas direkt tagen levande från akvarium är nyttigt. Sedan finns det resturanger med inriktning från alla världens hörn så går variera sig.
Men är jämföra dåliga råvaror man tilllagar själv till gå till sunkiga restauranger, i båda fall är inte nyttigt.
Oavsett flesta lagar endast mat för dom måste inte för att dom vill, väldigt fåtal personer som har det som faktiskt intresse. Att vilja äta nyttigt betyder inte ens att dom vill behöva tillaga allt själv.
Idag köper flesta bröd istället för baka saker själva, just för folk råd köpa färdigt idag.
Men jag uppskattar god mat och vin att det även är nyttigt är bara extra bra, men att bara äta pizza för man är lat eller billigt ser jag inte som ett bra val.