Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-22, 00:33
  #1
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Hej!

Låter jävligt löjligt detta, men ska snagga mig dagen innan nyår då jag har frisörtid.

Varför? Jo, för att jag har mjälleksem i hårbotten. Det är inte jättemycket så tror inte att det kommet se konstigt ut även fast håret bara kommer vara några mm. långt.

Det verkar vara så att det betor på en svamp nästan alla har naturligt i huden, bara att de dom reagerar extra starkt på denna får eksem.

Får eksem vid ögonbrynen och även på överläppen och någon fläck i ansiktet nästan jämt.
Har läst mig till att om hårbotten blir "botad" så blir ansiktet bättre också. Värt att testa tänker jag.

MEN kan fan knappt sova på nätterna nu de senaste. Är nervös att det kanske ser förjävligt ut. Hur fan vet man innan hur det ser ut liksom??
Tror dessutom att jag börjar bli tunnhårig nu, genetiskt, så är väl "rätt tid" så att säga.

Summa summarum: Hur ska jag samla mod till att snagga mig!!

Tack
Citera
2017-12-22, 00:36
  #2
Medlem
Neroxxs avatar
Kör bara, håret växer ut igen om det nu skulle vara så att du inte uppskattar det korta håret. Om du har extremt svårt att leva med det får du använda någon huvudbonad.
Citera
2017-12-22, 00:44
  #3
Medlem
Du behöver inte snagga dig. Jag har haft samma problem, fast i mitt fall spred det sig till hela ansiktet, hela tiden. Det finns en emulsion man kan få utskrivet av läkare, denna emulsion är ganska lättflytande och med lite varsamhet kan man applicera in den utan att håret blir allt för fettigt. Jag snaggade mig då jag behandlades men det var bara för att jag inte orkar stå i 10 min och applicera emulsion varje dag (kanske är värt det för dig som inte vill snagga dig) utan jag sprider bara ut det och masserar in det som schampo typ..

Annars kan det vara kul att snagga sig ibland, man ser helt annorlunda ut. Och det växer som sagt ut igen.. Det är bara hår!
Citera
2017-12-22, 01:03
  #4
Medlem
Det är ej särskilt black metal att oroa sig över någonting sådant trivialt. Man ser hård ut med en kort frisyr. Det blir bra.
Citera
2017-12-22, 01:04
  #5
Medlem
Namecopys avatar
Det är inte Proriasis då? Får på exakt samma ställen du beskriver. Men för bara någon vecka sedan tog jag rakapparaten och drog av mig hela håret (första gången). Konstigt nog har huden i ansiktet inte varit irriterad eller torr sen dess. Smörjer in mig med Propolis varje dag men nu kan jag köra utan. Tog sisådär 10 år att komma på lösningen. Lycka till och tar helst inte mindre än 3mm på maskinen om det går. Ser mer normalt ut då.
Citera
2017-12-22, 01:25
  #6
Medlem
Enkelt, titta med hjälp av spegel eller kamera dig själv i hårbotten. Ser det förjävligt ut kommer det se så illa ut när du snaggat dig. För jag antar att med snagga pratar vi 0-5mm MAX?

Ska du ha längre än så kan du nog sluta oroa dig helt, då syns inte hårbotten.
Citera
2017-12-22, 01:40
  #7
Medlem
Bonnatorps avatar
Har du problem med din hårbotten så kanske du bör tänka på hur länge stråna behagar sitta kvar, även utan din inblandning? Lika bra att vänja sig liksom.
Eller ännu värre, tänk om det blossar ut ännu värre p.g.a. irritation så du ser ut som ett vandrande popcorn med ketchuptopping på nyår?

Nä nu är jag elak.
Kör på bara, det kan inte bli värre än att du lär dig något nytt om din kropp. Kort/inget hår är för övrigt manligt.
Dessutom är det helt okej med hatt på nyår ifall du känner för det
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2017-12-22 kl. 01:57.
Citera
2017-12-22, 01:55
  #8
Medlem
truthwillouts avatar
Du kan alltid börja med munkfrilla och sen raka allt om du inte blir nöjd
Citera
2017-12-22, 01:56
  #9
Medlem
VanligtNamns avatar
Kör på bara. Efter att du snaggat dig kommer du aldrig vilja ha hår igen.
Citera
2017-12-22, 02:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
Du behöver inte snagga dig. Jag har haft samma problem, fast i mitt fall spred det sig till hela ansiktet, hela tiden. Det finns en emulsion man kan få utskrivet av läkare, denna emulsion är ganska lättflytande och med lite varsamhet kan man applicera in den utan att håret blir allt för fettigt. Jag snaggade mig då jag behandlades men det var bara för att jag inte orkar stå i 10 min och applicera emulsion varje dag (kanske är värt det för dig som inte vill snagga dig) utan jag sprider bara ut det och masserar in det som schampo typ..

Annars kan det vara kul att snagga sig ibland, man ser helt annorlunda ut. Och det växer som sagt ut igen.. Det är bara hår!

Fint att du hittat ett medel. Men vad är det. Vi är fler som vill ha namnet eller vilken typ av medel det är?
Citera
2017-12-22, 11:52
  #11
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kör bara, håret växer ut igen om det nu skulle vara så att du inte uppskattar det korta håret. Om du har extremt svårt att leva med det får du använda någon huvudbonad.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackOlivesMatter
Det är ej särskilt black metal att oroa sig över någonting sådant trivialt. Man ser hård ut med en kort frisyr. Det blir bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Namecopy
Det är inte Proriasis då? Får på exakt samma ställen du beskriver. Men för bara någon vecka sedan tog jag rakapparaten och drog av mig hela håret (första gången). Konstigt nog har huden i ansiktet inte varit irriterad eller torr sen dess. Smörjer in mig med Propolis varje dag men nu kan jag köra utan. Tog sisådär 10 år att komma på lösningen. Lycka till och tar helst inte mindre än 3mm på maskinen om det går. Ser mer normalt ut då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Enkelt, titta med hjälp av spegel eller kamera dig själv i hårbotten. Ser det förjävligt ut kommer det se så illa ut när du snaggat dig. För jag antar att med snagga pratar vi 0-5mm MAX?

Ska du ha längre än så kan du nog sluta oroa dig helt, då syns inte hårbotten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har du problem med din hårbotten så kanske du bör tänka på hur länge stråna behagar sitta kvar, även utan din inblandning? Lika bra att vänja sig liksom.
Eller ännu värre, tänk om det blossar ut ännu värre p.g.a. irritation så du ser ut som ett vandrande popcorn med ketchuptopping på nyår?

Nä nu är jag elak.
Kör på bara, det kan inte bli värre än att du lär dig något nytt om din kropp. Kort/inget hår är för övrigt manligt.
Dessutom är det helt okej med hatt på nyår ifall du känner för det

Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Kör på bara. Efter att du snaggat dig kommer du aldrig vilja ha hår igen.


Halloj igen Boys! Visst är det kul när man återkopplar....

Tog tjuren i hornen direkt och frågade om det inte fannns 10min ledigt att klämma in. Det gick!
Så drog ned till frisören och drog av allt. De hade bara 5 eller 9mm så tog 5mm vilket ungefär var tanken från början ändå.

FYFAN vad det ser ut haha ;(((

Men man vänjer sig väl i guess... aldrig haft speciellt kort innan så är ju dubbelt ovant liksom. Kort frissa med tom. snagg.

Aja, inget ont som inte för något gott med sig. Frisörskan mindes mig från förra gången jag var där, vilket var i typ augusti. Vi småsnacka lite som man brukar göra och tänkte att har jag ballz nog att snagga mig så tänkte jag att vafan, frågar om hon vill ses någon gång då hon verkade trevlig och pratade mycket.

Ska fika med henne vid 15-tiden

Go jul på er flashbackerz!!
__________________
Senast redigerad av VissenBuske1987 2017-12-22 kl. 12:06.
Citera
2017-12-22, 14:55
  #12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Halloj igen Boys! Visst är det kul när man återkopplar....

Tog tjuren i hornen direkt och frågade om det inte fannns 10min ledigt att klämma in. Det gick!
Så drog ned till frisören och drog av allt. De hade bara 5 eller 9mm så tog 5mm vilket ungefär var tanken från början ändå.

FYFAN vad det ser ut haha ;(((

Men man vänjer sig väl i guess... aldrig haft speciellt kort innan så är ju dubbelt ovant liksom. Kort frissa med tom. snagg.

Aja, inget ont som inte för något gott med sig. Frisörskan mindes mig från förra gången jag var där, vilket var i typ augusti. Vi småsnacka lite som man brukar göra och tänkte att har jag ballz nog att snagga mig så tänkte jag att vafan, frågar om hon vill ses någon gång då hon verkade trevlig och pratade mycket.

Ska fika med henne vid 15-tiden

Go jul på er flashbackerz!!

Nämen, både en dejt och en ny frisyr. Grattis kan bli en bra avslut på detta år och en bra början på nästa. Om det skulle vara så att du inte är nöjd med hur din nuvarande frisyr är så kanske frisörskan har några tips åt dig, kanske kan komma fram under en omgång i sänghalmen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback