Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 22:18
  #1
Medlem
Hej har en MacBook Air som fryser vid uppstart, stängde av den helt igår och nu när jag skulle starta den så kommer äpplet upp och mätaren laddar halvvägs innan det fryser. Någon som har några tips vad man kan göra eller vad som kan vara fel?
Citera
2017-12-21, 23:00
  #2
Medlem
Hej!

Berätta gärna lite mer... Är datorn ny eller äldre? Vad händer om du väntar? Problemet känns välbekant. Det hände min MBP efter 2 år, då var det att hårddisken kraschat.
Citera
2017-12-21, 23:38
  #3
Medlem
Rammsbergs avatar
Se denna tråd. Testa "säker start" och finn ut. Hoppas på det bästa och hör av dig om hur det gick.

(FB) OSX fryser vid start
Citera
2017-12-23, 09:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Se denna tråd. Testa "säker start" och finn ut. Hoppas på det bästa och hör av dig om hur det gick.

(FB) OSX fryser vid start

Hej!

Jag startade upp datorn med cmd+r intryckt, sedan startade jag datorn därifrån och valde den aktuella startskivan. Jag kom då in på datorn men fick direkt upp meddelandet "startskivan är full" så jag fick rensat lite grejer, och nu verkar den funka som den skall igen.
Citera
2017-12-23, 20:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennylava
Hej!

Jag startade upp datorn med cmd+r intryckt, sedan startade jag datorn därifrån och valde den aktuella startskivan. Jag kom då in på datorn men fick direkt upp meddelandet "startskivan är full" så jag fick rensat lite grejer, och nu verkar den funka som den skall igen.

Bra att det ordnade sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback