Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 10:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Du missförstår fortfarande vad jag menar. Dvs det spelar ingen roll - överhuvudtaget - om nu den där Lazar talar sanning eller inte. Det spelar absolut ingen som helst roll. För det är Ändå bara ord, och inget annat än Ord.Tycker du att det är ett dumt exempel? Men det är ju faktiskt ett exempel som cirkulerat länge bland de som "älskar UFO-mysterier" osv.
Det är de som ständigt pratar om den, liksom om Lazar. Och då får de skylla sig själv, för de bara förlöjligar sig själv ju.
Liksom de förlöjligar hela UFO-frågan.

UFO grejen, den är flera olika delar faktiskt. Dels finns det de som enbart kollar på blinkande saker på himlen och hårddata som du verkar göra. Det finns miljoner med bilder på sådant, samt radar osv.

Sedan finns den andra grejen, den där man lyssnar på historier om militären som hämtar krashade tefat. Likt Roswell det är en grej.
Sedan har du de som lyssnar på avslöjanden från hemliga saker som Area 51, och vad de pysslar med för hemligt där. Är det forskning bara hemlig sådan, är det att sno saker från UFOn, är det kroppar från aliens.

Sedan har du allt annat som läcker eller historier som tex konstruktioner av underjordiska komplex. En annan del är de som sägs bli kidnappade av Aliens. Sen har du UFO och att de skulle döda djur tömma dem på blod och sedan lägga tillbaka.
Sen har du kopplingen mellan UFO och andra övernaturliga saker som vittnesmål om bigfoot, varulvar och andra bestar. Kolla på skinwalker ranch. UFO'n syns ofta på och runt platser där sådant händer.

Det finns många områden, några stannar vid att fota något på himlen. Där är du. Men jag tycker det är fel att gå ut och anklaga andra som kollar på andra delar för att vara korkade och tro på sagor. Det finns tre tillstånd. Jag vet inte, jag vet, och jag har inte bestämt vad jag ska tro om det. Det är normalt att man håller saker som tillhör dessa märkliga saker i "jag har inte bestämt vad jag ska tro om det" men jag finner det intressant och fortsätter lyssna.

Personligen och de som jag jobbar längre med frågorna, så har tiden gett att vissa saker är mera tydliga än andra. Alla visste att Area51 fanns. Sedan erkände de det också. Men vi fick inte några detaljer.
Citera
2017-12-29, 13:13
  #26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
De Enda som hade kunnat berätta något av värde om dessa UFO, det är de som sitter inuti dem. Ingen annan - och verkligen inte någon vanlig privatperson ...
Brukar inte delta eller direkt läsa om ufo-relaterade ämnen över huvud taget då som du antyder väldigt mycket är rent skitsnack eller rent fejk. Typ 99.99% skulle jag nog hävda. Och som du säger ingen jävel kan uttala sig om tekniska data som framdrivning och hur de är beskaffade inuti.

Men ibland får denna debatt mina öron som när regeringsorgan släpper rapporter eller flera av varandra oberoende källor fotar/filmar en händelse.

Personligen om jag skall spekulera om och från en utgångspunkt att de existerar, så tror jag inte att dessa farkoster är bemannade. Jag tror det är obemannade drönare i så fall.
De hastigheter dessa farkoster hävdas kunna accelerera till gör det väldigt otroligt att tro att levande varelser skulle kunna klara en sådan påfrestning.

Sedan är jag en fast troende av försiktighetsprincipen, varför bemanna en farkost som man skickar iväg till en annan civilisation när man inte vet deras reaktion och deras teknologiska nivå. Det kan ju lika gärna bli att besättningen tillfångatas, utfrågas och sedan kommer den civilisationen på besök och har allt annat än fredliga intentioner.

Nej om något är det typ våra Mars-sonder fast mer avancerade då som man skickat hit.
Tycker mycket av det undanglidande och undvikande i att komma allt för nära mer liknar en observerande men kontaktundvikande strategi. I mycket vad som låter rimligt i att programmera en drönare att ha som beteende. Hålla sig på avstånd från potentiella hot och flyga iväg om flygplan är för ihärdiga i sitt förföljande.

Aja, tids nog får vi veta hur det ligger till.
Citera
2017-12-29, 23:37
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Du missförstår fortfarande vad jag menar.

Dvs det spelar ingen roll - överhuvudtaget - om nu den där Lazar talar sanning eller inte.
Det spelar absolut ingen som helst roll.

För det är Ändå bara ord, och inget annat än Ord.

Han kanske verkligen har jobbat på Area 51 med att mecka med flygande tefat och lukta på gamla uppstoppade utomjordingar i formalinburkar.
Allt han säger är kanske 100% sant.

Men ... det spelar ingen som helst roll.
Det han säger har inget värde.
Det är Bara ord.


Och så länge det bara är ord, då tillhör det samma kategori som Harry Potter

---

Men det är alltså därför som det inte finns minsta lilla anledning att överhuvudtaget ens prata om Bob Lazar och hans berättelser.
Det bidrar ändå inte till något.

De enda som uppskattar hans berättelser, det är de som "vill tro."
Det är de som älskar "mystiska historier", lika mycket som de älskar Sci Fi-litteratur och -film.
Det är såna typer som går på Comicon osv. Det är såna som "lajvar".
Etcetc.

Dvs historierna om Lazar är material för deras Fantasi. För deras dagdrömmar. För deras önskedrömmar, osv.


Men, det har inget värde för det "ufologin."
Kunskaperna om flygande tefat och UFO och utomjordiskt liv, utomjordiska besök, vinner inte på Lazars berättelser.
Ingen blir klokare av att lyssna på Lazar.


---

Det Enda som har värde i denna frågan (UFO osv), det är den "hårddata" som finns.
Dvs allt från registrerad data till observerad.


Bob Lazar är i samma kategori som den där andra amerikanska fd militären som berättade att han en gång grävde ett hål i marken i det militära, och plötsligt kom ut i en underjordisk grotta.
I den grottan såg han några onda utomjordingar som glodde surt på honom.
SÅ han drog upp sin pickadoll ur hölstret (som han såklart hade på sig när han grävde hål i marken) och sköt ihjäl minst 2 st av utomjordingarna.

Tycker du att det är ett dumt exempel?
Men det är ju faktiskt ett exempel som cirkulerat länge bland de som "älskar UFO-mysterier" osv.
Det är de som ständigt pratar om den, liksom om Lazar.

Och då får de skylla sig själv, för de bara förlöjligar sig själv ju.
Liksom de förlöjligar hela UFO-frågan.

Nej, ingen blir klokare av lyssna på Bob Lazar då hans beskrivning av hur UFO-teknologi fungerar inte går att massproducera då det krävs ett grundämne vi inte har tillgång till. Det blir alltså bara sagor.

Det var därför jag startade denna tråd eftersom jag misstänker att Dr Steven är mer rätt ute än Bob Lazar. Om vi tittar på vilka tunga fakta Dr Steven har så är detta ett bra exempel:

Nollpunktsenergi, eller vad man nu ska kalla det, att dra energi ut ur rymdens vakuum, som UFO:s drivs med enligt Dr Steven, backas upp av Tom Beardens ord.

Enligt Tom Bearden delades ett nobelpris ut 1957 till två fysiker, Lee och Yang som lyckades utvinna energi ur rymdens vakuum.

Det är ganska tunga fakta. http://www.cheniere.org/

Detta är ett bevis för att korruption pågår då denna teknologi mörkläggs eftersom världens samlade energi, olja, kol, gas, osv, är värda gigantiska summor som ger några få i världen makten medan resten av världen svälter.

Philadelphiaexperimentet är ett annat exempel där man på 50-talet forskade på elektromagnetismens märkliga effekter, men sedan plötsligt blev det bara tyst..
Citera
2017-12-30, 03:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Nej, ingen blir klokare av lyssna på Bob Lazar då hans beskrivning av hur UFO-teknologi fungerar inte går att massproducera då det krävs ett grundämne vi inte har tillgång till. Det blir alltså bara sagor.

Det var därför jag startade denna tråd eftersom jag misstänker att Dr Steven är mer rätt ute än Bob Lazar. Om vi tittar på vilka tunga fakta Dr Steven har så är detta ett bra exempel:

Nollpunktsenergi, eller vad man nu ska kalla det, att dra energi ut ur rymdens vakuum, som UFO:s drivs med enligt Dr Steven, backas upp av Tom Beardens ord.

Enligt Tom Bearden delades ett nobelpris ut 1957 till två fysiker, Lee och Yang som lyckades utvinna energi ur rymdens vakuum.

Det är ganska tunga fakta. http://www.cheniere.org/

Detta är ett bevis för att korruption pågår då denna teknologi mörkläggs eftersom världens samlade energi, olja, kol, gas, osv, är värda gigantiska summor som ger några få i världen makten medan resten av världen svälter.
Menar du att den här vetenskapen och teknologin finns färdig att utveckla för vem som helst?

Citat:
Philadelphiaexperimentet är ett annat exempel där man på 50-talet forskade på elektromagnetismens märkliga effekter, men sedan plötsligt blev det bara tyst..
Har du några bevis för att det någonsin ägde rum och vad hände i så fall, enligt dig?
Citera
2017-12-30, 04:02
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Brukar inte delta eller direkt läsa om ufo-relaterade ämnen över huvud taget då som du antyder väldigt mycket är rent skitsnack eller rent fejk. Typ 99.99% skulle jag nog hävda. Och som du säger ingen jävel kan uttala sig om tekniska data som framdrivning och hur de är beskaffade inuti.

Men ibland får denna debatt mina öron som när regeringsorgan släpper rapporter eller flera av varandra oberoende källor fotar/filmar en händelse.
Samma här. Nu senast Pentagon.

Citat:
Personligen om jag skall spekulera om och från en utgångspunkt att de existerar, så tror jag inte att dessa farkoster är bemannade. Jag tror det är obemannade drönare i så fall.
De hastigheter dessa farkoster hävdas kunna accelerera till gör det väldigt otroligt att tro att levande varelser skulle kunna klara en sådan påfrestning.
Ja, så kan det tyckas mot bakgrund av människans egen teknologi. Men om ET kan låt säga skapa en egen gravitationell bubbla runt farkosten, så försvinner ju genast det problemet ... och en jäkla massa andra problem

Det finns nog heller ingen anledning att behöva utgå ifrån att det måste vara en skarp skillnad mella liv och maskin, särskilt om man ser till den nuvarande exponentiella trenden mot alltmer syborg-aktig teknologi. Armar, ben, hornhinnor, sinnesimplantat, artificiella inre organ, gränssnitt hjärna/dator, exoskelett, kolfiber, nanolegeringar, keramiker, förstärkande kemikalier/medicin/droger, genteknik, åldrandeforskning ... allt går i en rasande fart och tempot bara ökar och ökar, exponentiellt.

Det som driver utvecklingen är skador, sjukvård, friskvård, äldrevård, barnplanering och de enorma fördelar som varje förbättring/förstärkning som dessa teknologier kan ge den enskilde i konkurrensen med medmänniskor och natur.

Jag tror att vi redan om låt säga 20 år har verkliga cyborgs som vandrar omkring bland oss, inte bara handikappade med artificiella ben och händer, utan där artificiella komponenter och gränssnitt blir svåra att känna igen av ett otränat öga.

Risken är då givetvis mycket stor att de som redan har ett försprång i form av privilegier, makt och pengar, drar ifrån på ett sätt som inte går att överbrygga för den stora majoritet som blir kvar. Det är bland annat därför det är så viktigt att övergången sker under demokratiskt genomlysta former så att den nya revolutionerande teknologin blir tillgänglig för så många som möjligt och kontrolleras av så många som möjligt så att det inte går överstyr.

Det har hänt förr.

Citat:
Sedan är jag en fast troende av försiktighetsprincipen, varför bemanna en farkost som man skickar iväg till en annan civilisation när man inte vet deras reaktion och deras teknologiska nivå. Det kan ju lika gärna bli att besättningen tillfångatas, utfrågas och sedan kommer den civilisationen på besök och har allt annat än fredliga intentioner.
Ja, det kan till och med vara så att det är en evolutionär flaskhals som endast ett fåtal livsformer klarar sig igenom utan att utrotas. Att hålla sig dolda tillräckligt länge så att de hinner utveckla sin vetenskap och teknologi och därmed kunna försvara sig när de väl upptäckts. Det är ju lite av t.ex. Steven Hawkings oro, att människan formligen vräker ut signaler till omgivande stjärnsystem utan en tanke på vem som ”hör” oss och i så fall om de är snälla eller dumma.

Kanske dags att börja tänka lite på?

Citat:
Nej om något är det typ våra Mars-sonder fast mer avancerade då som man skickat hit.
Tycker mycket av det undanglidande och undvikande i att komma allt för nära mer liknar en observerande men kontaktundvikande strategi. I mycket vad som låter rimligt i att programmera en drönare att ha som beteende. Hålla sig på avstånd från potentiella hot och flyga iväg om flygplan är för ihärdiga i sitt förföljande.
Instämmer. Om de hade velat bli upptäckta (i.e. Disclosure) så hade de gett sig till känna. Misstanken finns ju att det finns element inom t.ex. US Deep State som redan har en pågående kontakt med ET, men det måste i så fall bero på att ET i så fall vill ha det så. Tills vidare.

Citat:
Aja, tids nog får vi veta hur det ligger till.
Förhoppningsvis.
Citera
2017-12-30, 22:46
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att den här vetenskapen och teknologin finns färdig att utveckla för vem som helst?

Har du några bevis för att det någonsin ägde rum och vad hände i så fall, enligt dig?

Enligt Dr Steven funkar det så här:

Varje genialisk uppfinnare som i sitt garage uppfinner en sådan mackapär som kan utvinna energi ur rymdens vakuum kommer vilja ta patent på den, tjäna pengar och bli rik, osv.

Men så fort de försöker ta patent på den så får "tredje makten" nys om detta och gör ett hembesök. De kommer antingen köpa alla rättigheter eller mörda uppfinnaren och rensa laboratoriet på alla hemligheter.

Därför måste informationen spridas vind för våg gratis på internet, men då kommer nästa problem. Därute på internet finns redan en massa skräpinformation om hur man uppfinner en sådan mackapär. Uppfinnaren blir då en i mängden bland en massa dårar som åberopar att han har en så kallad "fri energi apparat".

Därför måste han demonstrera ett fysiskt exemplar av en sådan apparat och visa upp den för allmänheten, men då får givetvis "tredje makten" reda på detta och gör ett hembesök, så innan någon hunnit verifiera att apparaten inte är bluff så är uppfinnaren rik eller död. Men han kommer vara tystad på det ena eller andra sättet..

När det gäller Philadelphiaexperimentet så sitter jag givetvis inte på några bevis. Men det verkar finnas mycket som pekar på att detta med elektromagnetism och olika frekvenser är någonting som borde forskas på men det är helt tyst kring detta ämne.
Citera
2017-12-30, 22:57
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Enligt Dr Steven funkar det så här:

Varje genialisk uppfinnare som i sitt garage uppfinner en sådan mackapär som kan utvinna energi ur rymdens vakuum kommer vilja ta patent på den, tjäna pengar och bli rik, osv.

Men så fort de försöker ta patent på den så får "tredje makten" nys om detta och gör ett hembesök. De kommer antingen köpa alla rättigheter eller mörda uppfinnaren och rensa laboratoriet på alla hemligheter.

Därför måste informationen spridas vind för våg gratis på internet, men då kommer nästa problem. Därute på internet finns redan en massa skräpinformation om hur man uppfinner en sådan mackapär. Uppfinnaren blir då en i mängden bland en massa dårar som åberopar att han har en så kallad "fri energi apparat".

Därför måste han demonstrera ett fysiskt exemplar av en sådan apparat och visa upp den för allmänheten, men då får givetvis "tredje makten" reda på detta och gör ett hembesök, så innan någon hunnit verifiera att apparaten inte är bluff så är uppfinnaren rik eller död. Men han kommer vara tystad på det ena eller andra sättet..

När det gäller Philadelphiaexperimentet så sitter jag givetvis inte på några bevis. Men det verkar finnas mycket som pekar på att detta med elektromagnetism och olika frekvenser är någonting som borde forskas på men det är helt tyst kring detta ämne.

Är det bara evighetsmaskiner staten dödar människor för, eller finns det någon annan kunskap man inte får besitta?
Citera
2017-12-31, 11:13
  #32
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Brukar inte delta eller direkt läsa om ufo-relaterade ämnen över huvud taget då som du antyder väldigt mycket är rent skitsnack eller rent fejk. Typ 99.99% skulle jag nog hävda. Och som du säger ingen jävel kan uttala sig om tekniska data som framdrivning och hur de är beskaffade inuti.

Men ibland får denna debatt mina öron som när regeringsorgan släpper rapporter eller flera av varandra oberoende källor fotar/filmar en händelse.

Personligen om jag skall spekulera om och från en utgångspunkt att de existerar, så tror jag inte att dessa farkoster är bemannade. Jag tror det är obemannade drönare i så fall.
De hastigheter dessa farkoster hävdas kunna accelerera till gör det väldigt otroligt att tro att levande varelser skulle kunna klara en sådan påfrestning.

Sedan är jag en fast troende av försiktighetsprincipen, varför bemanna en farkost som man skickar iväg till en annan civilisation när man inte vet deras reaktion och deras teknologiska nivå. Det kan ju lika gärna bli att besättningen tillfångatas, utfrågas och sedan kommer den civilisationen på besök och har allt annat än fredliga intentioner.

Nej om något är det typ våra Mars-sonder fast mer avancerade då som man skickat hit.
Tycker mycket av det undanglidande och undvikande i att komma allt för nära mer liknar en observerande men kontaktundvikande strategi. I mycket vad som låter rimligt i att programmera en drönare att ha som beteende. Hålla sig på avstånd från potentiella hot och flyga iväg om flygplan är för ihärdiga i sitt förföljande.

Aja, tids nog får vi veta hur det ligger till.
Jo, det är ju ungefär samma sak som jag själv har funderat om, det du skriver om ifall de skulle vara bemannade eller ej.

Som du skriver så verkar ju beteendemönstret vara direkt "livsfientligt" med tanke på hur snabbt och snävt de accelererar och svänger. Ingen kropp inuti hade ju klarat av sådana manövrer.
Inte ens om de så suttit fastsurrade ... för det finns ju organ inne i kropparna som inte vrit fastsurrade. De hade fortsatt av bara farten om kroppen plötsligt svängde ...
Dvs hjärtat och lungorna, hjärnan osv, hade ju inte snällt följt med kroppen uta de hade fortsatt tills det tog stopp ...

Så, det rimliga antagandet är att det rör sig om "fjärrstyrda" farkoster.
Sonder och drönare typ.

"Fjärrstyrning" för en avancerad teknologi torde ju vara av den mer "omedelbara" karaktären.
Oavsett avstånd.
Dvs "informationsteleportering."

Med sådan teknologi Behöver de ju inte ens vara här i egen hög person.
För det kommer ju ändå att Upplevas som att de är där.
Omedelbar överföring innebär ju att uppleva allt som "sonden" upplever i realtid. Precis på samma sätt som vi gör i våra kroppar när vi upplever vår vardag.

Bara det att för dem så sitter de kanske i ett "kontrollrum" på en annan himlakropp, eller ett "moderskepp" i "närheten" av Jorden.
Tex på miniplaneten Ceres ...
Astronomen Dyson Freeman (Dyson-sfärerna osv ... ) spekulerade ju i vad som hade varit rimligt för en "besökande civilisation" att göra och inte göra.
Och då menade han att det rimligaste hade varit att anlägga en Basstation i närheten av besöksplaneten, men på behörigt avstånd för att undgå upptäckt.
Dvs han menade att ett planetsystems asteroidbälte hade varit den bästa platsen för det.
Där finns alla naturresurser de hade behövt för att anlägga sin station och hålla den vid liv.


Och ... glöm inte de så pockande "ljusfläckarna" på Ceres.
Dess albedo är fortfarande oförklarligt högre än vad de föreslagna orsakerna kan motivera. Dessutom visar bilderna att de skiner även i kompakt nattmörker.
Men, det som iaf jag blev frågande av, det var ju hur Nasa plötsligt började bete sig synnerligen orimligt i samband med att sonden skulle byta till en lägre omloppsbana.

Plötsligt slutade de att visa bilder, för at istället publicera Gamla bilder (men utan att samtidigt förklara att det var just gamla foton).
Det tog flera veckor innan de nya fotografierna från den lägre omloppsbanan publicerades.
Foton som dessutom såg Misstänkt snarlika de animerade bilder som tidigare hade gjorts ...

Ljusfläckarna på Ceres har ju varit synliga redan från Jordens teleskop, så de var aldrig ngn ny upptäckt.
Men ju närmare sonden kom, ju mer fascinerande blev de. Och ju närmare sonden kom, ju fler nya foton publicerades.
Allt i en rasande takt.
Ända tills sonden gick ner till den Detaljerade omloppsbanan ...
Då blev det ... tyst.
Utan förklaring ... inget ljud alls.
Och när de väl publicerade, så var det Gamla foton.
Visst början man ana ugglor i mossen.

---


Men, som du skriver så hade det rimligaste varit med fjärrstyrning.
Fast det hade inte förklarat Alla observationer.

De vanligaste rapporterade observationerna är sk "orangea orber."
De hade varit lätta att tolka som "övervakningsdrönare" utan bemanning. Fjärrstyrda.

Men det finns ju även andra.
Som tex Phoenix Lights-farkosten - som ju var så Vansinnigt jättestor att bara storleken trotsar alla "naturliga förklaringar."
Och där finns det ju inga rimliga anledningar Alls för den att vara "fjärrstyrd.

En så stor kan ju bara vara för "transport."
Antingen av materia, eller av "passagerare".
Frågan är väl då vad för slags passagerare det isf skulle vara ...
Dem eller vi?
Fast jag hade väl åtminstone kunnat underhålla hypotesen att det var deras "enheter."
Tex "avatarer". Biologiska robotar som är fjärrstyrda av utomjordingarna från sin basstation.

För - de hade ju faktiskt inte kunnat vandra omkring på Jorden utan skyddsdräkter på sig.
De hade isf varit tvungna att antingen ha skyddsdräkter - eller komma i form av biologiska avatarer, som de fjärrstyr från hemmet.
Avatarer som ser ut som oss, eller våra djur.
Ja, även Vi bygger ju robotar som ser ut som djur i syfte att kunna övervaka djuren bättre.
Kan vi ... då kan såklart även dem.
Citera
2017-12-31, 11:35
  #33
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Enligt Dr Steven funkar det så här:

Varje genialisk uppfinnare som i sitt garage uppfinner en sådan mackapär som kan utvinna energi ur rymdens vakuum kommer vilja ta patent på den, tjäna pengar och bli rik, osv.

Men så fort de försöker ta patent på den så får "tredje makten" nys om detta och gör ett hembesök. De kommer antingen köpa alla rättigheter eller mörda uppfinnaren och rensa laboratoriet på alla hemligheter.

Därför måste informationen spridas vind för våg gratis på internet, men då kommer nästa problem. Därute på internet finns redan en massa skräpinformation om hur man uppfinner en sådan mackapär. Uppfinnaren blir då en i mängden bland en massa dårar som åberopar att han har en så kallad "fri energi apparat".

Därför måste han demonstrera ett fysiskt exemplar av en sådan apparat och visa upp den för allmänheten, men då får givetvis "tredje makten" reda på detta och gör ett hembesök, så innan någon hunnit verifiera att apparaten inte är bluff så är uppfinnaren rik eller död. Men han kommer vara tystad på det ena eller andra sättet..

När det gäller Philadelphiaexperimentet så sitter jag givetvis inte på några bevis. Men det verkar finnas mycket som pekar på att detta med elektromagnetism och olika frekvenser är någonting som borde forskas på men det är helt tyst kring detta ämne.
Förr eller senare så kommer vi att knäcka nöten med "anti-gravity."
Och det kanske fungerar ungefär så som föreslagits hittills, vem vet.
Men hittills har iaf inget nått fram.

Något annat som också anses som något av en "Helig Graal" är ju kvantöverföring."
Men åtminstone Där så pågår ju faktiskt praktiskt tillämpad forskning för fullt just nu.
Det är nästan som starten på en kapplöpning.
Kina har avsatt större utrymme för den forskningen än några andra länder i världen.

En tredje "Graal" kan nog sägas vara "neurallänk", dvs "Brain-Computer Connection/Interface".


Vi tycks vara längre ifrån en revolution inom energiförsörjning däremot, vilket kanske är lite konstigt med tanke på hajpen om "miljö-domedagen" ...

---

Det Korkade, Jättedumma, ja rent utav Idiotiskt efterblivna, är ju att "vi" inte har valt att Prioritera den Utomjordiska frågan.
För Kontakt med de som redan Är Här hade ju kunnat ge oss ALLT.
Vi hade kanske kunnat hoppa över alla mellanled. Gå direkt från vår fossila utvecklingsnivå till "odödlig" ... på direkten.

Så värdefull hade kontakten kunnat vara.
Och det menar jag borde vara incitament nog för att lägga allt tramsigt käbbel åt sidan för att helt enkelt "bjuda in dem."


Ett exempel kan vara från antropologin, när man försöker inleda kontakt med sk "okontaktade" stammar.
Man brakar aldrig direkt fram till dem och tingar oss på dem.

Utan man Visar först att man finns där.
Sen hålla man avståndet, låter dem själv få möjlighet till att fundera över vad det är som händer, vem det är som syns till och fråga sig vad de kanske vill, få förståelse för om de är farliga eller ofarliga osv.

Men, man håller sig på behörigt avstånd som sagt ... men lämnar "gåvor" lite här och där.
Små symboliska gåvor, för att visa att man har fredliga avsikter - samt att man representerar en "Högre utvecklingsnivå", som de hade kunnat dra Nytta av.

Man låter alltså "indianerna" få upptäcka gåvorna i sin egen takt, fingra på sakerna och lära sig hur bra de fungerar. Lära sig att det finns mer att hämta där.

Det som sen händer är att ett utbyte av gåvor sätter igång.
För de visar också sin goda vilja genom att lägga gåvor på platserna de hittade sina gåvor.
Utbytet går sen fram och tillbaka - och det kan ske under Flera Års tid.

Sen, till slut, (om allt går som väntat) så kommer De att ta första steget.
De visar upp sig först, står och tittar och låter sig bli betittade.
Man utbyter gester och ljud osv.

Till slut så går de fram. Och bjuder in en till byn - kontakten är alltså tagen.
Stammen kan ta klivet rakt in i framtiden alltså.



Dvs - det är rimligtvis precis så de utomjordiska besökarna också gör.
De håller sig på behörigt avstånd.
De har lämnat gåvor.
Kanske har ett utbyte av gåvor initierats.

Men, tyvärr verkar det inte som om "vi" har bjudit in dem än.

Det är Det som Världen borde Prioritera.
Vi har gåvan odödlighet inom Räckhåll ...

För tusan.
För det hade den eventuella "risken" varit värd att tas.
Citera
2017-12-31, 11:50
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Enligt Dr Steven funkar det så här:

Varje genialisk uppfinnare som i sitt garage uppfinner en sådan mackapär som kan utvinna energi ur rymdens vakuum kommer vilja ta patent på den, tjäna pengar och bli rik, osv.

Men så fort de försöker ta patent på den så får "tredje makten" nys om detta och gör ett hembesök. De kommer antingen köpa alla rättigheter eller mörda uppfinnaren och rensa laboratoriet på alla hemligheter.

Därför måste informationen spridas vind för våg gratis på internet, men då kommer nästa problem. Därute på internet finns redan en massa skräpinformation om hur man uppfinner en sådan mackapär. Uppfinnaren blir då en i mängden bland en massa dårar som åberopar att han har en så kallad "fri energi apparat".

Därför måste han demonstrera ett fysiskt exemplar av en sådan apparat och visa upp den för allmänheten, men då får givetvis "tredje makten" reda på detta och gör ett hembesök, så innan någon hunnit verifiera att apparaten inte är bluff så är uppfinnaren rik eller död. Men han kommer vara tystad på det ena eller andra sättet..
Jag håller iofs med dig om att risken är stor att ny vetenskap/teknologi som kan utgöra potentiellt hot mot den rådande globala ekonomiska maktordningen kan stöta på starkt motstånd från de som gynnas av samma maktordning. Men tror du verkligen att det är möjligt att lägga locket på om bruksanvisningen redan finns för var och en att ta del av på WWW?

Eller menar du att teknologin fortfarande är på experimentstadiet och i bästa fall endast kan generera ytterst små mängder energi och att makteliten förhindrar att det som nu är ett embryo utvecklas till en fullt ut fungerande kommersiellt gångbar maskin?

Citat:
När det gäller Philadelphiaexperimentet så sitter jag givetvis inte på några bevis. Men det verkar finnas mycket som pekar på att detta med elektromagnetism och olika frekvenser är någonting som borde forskas på men det är helt tyst kring detta ämne.
Ja, om man kan göra så med ett stort krigsfartyg med full bemanning så torde man väl även kunna göra det med låt säga en kopp kaffe? Borde inte det ha läckt ut i så fall?
__________________
Senast redigerad av onopono 2017-12-31 kl. 11:53.
Citera
2018-02-17, 21:53
  #35
Medlem
Gabriel2017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Enligt Bob Lazar så drivs ett "UFO" genom att grundämne 115 i en reaktor skapar antimateria som sedan kan skapa konstgjord gravitation och vips, skeppet lyfter, därför kan skeppet svänga vinkelrätt i 200 000 km/h. Sedan flyger skeppet till ett annat stjärnsystem genom att rymden kröks runt skeppet.

Men enligt Dr Steven så lyfter ett "UFO" genom att ett elektromagnetiskt fält som cirkulerar på en viss frekvens så att skeppets massa reduceras till noll och skeppet blir viktlöst. Därför kan skeppet svänga i 200 000 km/h vinkelrätt utan problem. Skeppet kan också "hoppa", alltså försvinna och dyka upp på en annan plats genom dematerialisering som sker genom att kontrollera elektromagnetiska fält på en viss frekvens.

Men dessa teorier strider ju mot varandra, vem har rätt här egentligen?

Ingen av dem har kanske rätt, men jag tror att Bob Lazar ligger närmast sanningen.
Någon form att reaktor behövs nog för att åstadkomma de enorma krafter som behövs, antimateria är väl de kraftigaste vi tror finns, vore ett bra bränsle, om man kan behärska den i ett rymdskepp.
Citera
2018-05-14, 19:09
  #36
Medlem
I-van-Toers avatar
På trovärdighetsskalan så hade iallafall Bob Lazar rätt om grundämne 115 (Moskovium) flera årtionden innan det blev erkänt i november 2016.

Moskovium
https://sv.wikipedia.org/wiki/Moskovium

Det är sant som vissa här skriver att Lazar är en väldigt intressant person som man inte bör avfärda bara så där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback