Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-24, 15:17
  #13
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det finns redan en. Den heter till och med Station Liseberg.

För att återkoppla till topic så kan säkert tivolin tillföra samhället något. Frågan är ju om dessa ska byggas och drivas av det offentliga eller privata intressen. Där tycker jag ju att det sistnämnda är rätt självklart.

Ej dimensionerad för samma trafikering och dessutom med svag koppling till kollektivtrafiken.
Citera
2017-12-24, 15:28
  #14
Medlem
Göteborgs kommun äger de 200 företagen som Liseberg är - det är ett arv från fifflande socialdemokrater under ledning av Göran Johansson. Det är ett konglomerat av finansiella härvor.

Just nu bygger man https://www.liseberg.se/valkyria/

Så gillar man Wagner och Wotan så är Valkyria the shit.
Citera
2017-12-25, 16:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eller så vill folk dit innan entrén rivs... 😉

Det har varit osedvanligt bra väder nu till jul. Och till Halloween så hade man ju gjort en mycket större satsning.

Ja vädret påverkar givetvis mycket för alla sorters utomhusverksamhet, både vinter och sommartider. Uppenbarligen ger "lagom" mycket folk mer klirr i kassan dock, dom ökade sin omsättning med 10 miljoner under sommaren, trots färre besökare. Det kan ju förstås vara en effekt av vädret det med eller bättre tillgänglighet(kortare köer osv).

Citat:
Mindre besökare med större omsättning. Hur förklarar du det?

– Vi har faktiskt sett att när vi har färre gäster så spenderar varje gäst med pengar. Vi hade ganska moderata prissättningar i år och de som besökte oss spenderade framför allt mer pengar i restaurangerna.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-12-25 kl. 16:35.
Citera
2017-12-27, 11:14
  #16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Liseberg gör nu en storsatsning. Jag ser grävmaskiner, personal, byggarbetare, utgrävd mark, arbetsledare, ingenjörer, byggmaterial, framtida underhållningspersonal osv.

Det är ju bra att samhället bygger saker. Men har vi inte brist på bostäder och borde bygga det istället?

Vad är bra saker? Bostäder byggs det för fullt i dagsläget och jag tror vi skulle få ett väldigt tråkigt samhälle om vi bara byggde rena "nyttobyggnader". Med "nyttobyggnader" menar jag exempelvis bostäder, mataffärer, vårdinrättningar och basic vad som behövs för att överleva.

Gällande nöjesfält brukar dessa ofta vara lönsamma och drar därmed in pengar till kommunen det ligger i och därmed får kommunen mer pengar att bygga exempelvis prisvärd bostäder för.
Citera
2018-02-07, 09:16
  #17
Medlem
brianmolkos avatar
Det är bättre med t f turister in invånare, varför ska man bo i Göteborg numera, förvuxen småstad...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback