Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 18:39
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbtomten
Kommunen får inte vara delägare i en verksamhet där det finns andra näringsidkare om jag kommer ihåg rätt och det var just det som kommunen var. Nu är Resorten ett eget bolag utan kommunal inblandning. På den tiden spelade ”Hjalmar” under täcket med Boman som fortfarande förestår Resorten.

För övrigt så kan man inte ha folkvalda politiker som kör efter en egen agenda och det är precis det som ”Hjalmar” har gjort. Kan han inte infoga sig i systemet så är det bättre att han kliver åt sidan och låter andra ta över.

Jag förstår faktiskt inte vad du pratar om. Vem menar du är ägare till Västervik Resort AB om inte Västerviks Kommun?

Kommunen har drivit campingen långt innan Harald Hjalmarsson ens hade tanke på att börja med politik så det är inget han har initierat.
Citera
2018-03-28, 22:19
  #146
Medlem
webbtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jag förstår faktiskt inte vad du pratar om. Vem menar du är ägare till Västervik Resort AB om inte Västerviks Kommun?

Kommunen har drivit campingen långt innan Harald Hjalmarsson ens hade tanke på att börja med politik så det är inget han har initierat.

http://www.vt.se/asikter/debatt/salj...u-8295520.aspx

Man lär så länge man lever. Man ska nog söka fakta istället för att försöka gräva i sitt eget minne. Jag kommer ihåg att diskussionerna var många men jag var nog lite oklar över sakfrågan.
Kort och gott jag hade fel och ber så mycket om ursäkt och kryper tillbaka under min sten och skäms.
Lovar dock att bättra mig och ha mer på fötterna nästa gång.
Citera
2018-05-10, 09:48
  #147
Medlem
Citat:
KROGNYTT VÄSTERVIK: Den 11 maj öppnar Björn Ulvaeus krog på bottenplanet i det omtalade hjärteprojeket Slottsholmen i Västervik. Maria Lindén och Stefan Ekengren komponerar just nu menyn efter Björns livs- och reseberättelser.

http://www.whiteguide.se/nyheter/kro...tsholmens-meny

Varför ÄR man inte Björn Ulvaeus? Verkar ju så sjukt kul.
Citera
2018-05-11, 08:39
  #148
Medlem
Tyvärr klarar sig den typen av personer sig alltid. Och i ett land där bostadsbristen är ett faktum och alla priser konstant pressas uppåt så tror jag tyvärr inte att detta kommer bli några problem, även om processen som sådan självfallet är ganska konstig.
Citera
2022-11-09, 22:01
  #149
Medlem
Verkar ju helknasigt, bygga en flygplats när man inte ens bemödat sig att flyga helikopter till västevik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback