Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-21, 11:09
  #13
Medlem
schoolgirlreports avatar
Aliens har alltid funnits och det där är bara propaganda för att skrämmas.
Citera
2017-12-27, 14:53
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
https://www.youtube.com/watch?v=PyHzv-QpRls

https://www.youtube.com/watch?v=NR7NIwY5y1A

Bland det märkligaste jag har sett, om filmen är autentisk...


Den där var fasligt lik en CME hörru.
Citera
2017-12-28, 08:14
  #15
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Fullt medveten att det är varmt runt solen med våra mått mätt.

Men för en civilisation som, låt oss säga ligger 10000 år framför oss i utvecklingen kanske det hör till vardagen att tanka rymdskeppet med plasma från solen.

Ha i åtanke att vårat moderna samhälle har utvecklats dom senaste 100 åren.

Just det här har jag skrivit förut också och funderat mycket på. Alltså som du skriver så är det ju bara de senaste hundra kanske tvåhundra år sedan vi dragit igång den tekniska utvecklingen. Tänk en intelligent att på en planet med liv där den intelligenta arten har ett försprång på tiotusentals år eller hundratusentals år och då menar jag från det att vi började bli smarta och bemästra komplicerad teknologi och inte från det att vi uppstod.

Tänk att när den andra intelligenta rasen började utveckla komplicerad teknologi och att dom ligger tiotusentals år framför oss. Tänk bara hur snabbt vi utvecklar ny teknik i dagsläget.

Med det i tankarna kan vi omöjligt knappt spekulera ens om vad deras teknologi och kunskap är kapabel till.

Tänk om dom tom har bevisat att Gud visst finns och skapade hela universum från inget och på så sätt att universum alltid expanderar än mer och religiösa som tror på Gud kanske har rätt att Gud finns men fel i att Gud bara skapade jorden med liv och människan efter sig själv osv medan istället skapade gud big bang och därefter skapades allt vi vet idag och att det skapades ett expanderande universum där människan bara är en slump som kom till och inget Gud skapat direkt.

Ja jag tror inte ens vi kan försöka föreställa oss och spekulationer blir bara så fel då vi omöjligt skulle kunna spekulera i vad en intelligent civilisation som ligger tiotusentals eller hundratusentals år framför oss i teknologi och kunskap.

Kanske kan dom tom resa i tiden också det vet vi ju inte.

Sen löste jag nånstans i denna tråden eller om det var i en annan tråd att ufo som setts av piloter kunde vara ryska farkoster vilket jag finner föga troligt då om Ryssland besatt sådan teknologi skulle dom lätt erövra världen.
Citera
2018-02-28, 20:39
  #16
Medlem
Sånt här får mig att känna verklig empati för en del människor.
Citera
2018-03-21, 21:48
  #17
Medlem
Var är alla som påstår att utomjordingar har utvecklat osynlighet som skydd mot att bli upptäckta av jordbor? Varför används inte den mekanismen här? Med tanke på hur stort skeppet är så måste kameran ha befunnit sig inom synligt avstånd, och i vilket fall så borde väl utomjordingarnas radar ha snappat upp att de blev iakttagna?
Citera
2018-03-21, 21:54
  #18
Medlem
Crashs avatar
Bra filmat också ur olika vinklar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback