Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 00:02
  #1
Medlem
eduardhs avatar
Satt nyss ock såg filmen -Livet från den ljusa sidan- för %¤# gången. Kan vi i Stockholm köpa nybakade frallor så tidigt? Googlade på bagerier som är öppna tidigt. Hittade flera på söder som öppnar 6:30 -7:00. Någon tidigare?
Citera
2017-12-21, 00:04
  #2
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Satt nyss ock såg filmen -Livet från den ljusa sidan- för %¤# gången. Kan vi i Stockholm köpa nybakade frallor så tidigt? Googlade på bagerier som är öppna tidigt. Hittade flera på söder som öppnar 6:30 -7:00. Någon tidigare?


Det brukar att gå in bakvägen till de flesta bagerier och handla om du är tidigare än öppettiderna.
Citera
2017-12-21, 00:16
  #3
Medlem
Som tidigare skribent skriver, när jag jobbade med just det hade vi massor av kunder som kom och handlade vid dom tiderna via "bakdörren".

Annars brukar generellt dom flesta bagerier öppna vid den tiden du beskriver.
Citera
2017-12-21, 00:25
  #4
Medlem
eduardhs avatar
Jag vet ett bageri som låg på Tjärhovsgatan, snett emot Kvarnen. Tyvärr finns det inte längre. Några på söder öppnar 6:30 eller 7:00. Tidigare efterfrågas.
Citera
2017-12-21, 00:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Jag vet ett bageri som låg på Tjärhovsgatan, snett emot Kvarnen. Tyvärr finns det inte längre. Några på söder öppnar 6:30 eller 7:00. Tidigare efterfrågas.

Då lär du nog få vända dig till Statoil eller Shell typ om du inte vill handla via bakdörren.
Citera
2017-12-21, 01:32
  #6
Medlem
eduardhs avatar
Jag handlar gärna genom bakdörren. Inte så gärna Statoil.
Min poäng är om det finns riktigt morgonöppna bagerier. 6:30 är bra nog.
Tack för visat intresse i frågan
Citera
2017-12-21, 01:39
  #7
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Jag vet ett bageri som låg på Tjärhovsgatan, snett emot Kvarnen. Tyvärr finns det inte längre. Några på söder öppnar 6:30 eller 7:00. Tidigare efterfrågas.
Ah det kommer jag ihåg! Var ju perfekt när man vinglade ut från Kvarnen eller Carmen och köpa med sig lite frallor/bakverk hem.
Finns det inga caféer som öppnar tidigt? Typ såna ställen där jobbare käkar grötfrulle. Där man kan smita in å köpa bröd.
Du kanske kan googla på "morgontidiga fik" eller nåt sånt, lycka till!
Citera
2017-12-25, 15:58
  #8
Medlem
Isnatts avatar
Kommer ihåg när jag var yngre och vi valsade hem efter en fyllenatt med efterföljande efterbränning och då gick vi alltid förbi ett bageri med bakdörren mot en bakgata och dom ställde såna där stickvagnar med färskt bröd vid en öppen dörr. Så smet vi förbi och stal färskt bröd som vi åt medan vi gick hemåt.
Vissa bagerier öppnar inte förens 09 på helgerna. Alldeles för sent!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback