Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-23, 10:51
  #37
Medlem
JustZlatans avatar
Det funkade inte alls. Blev stopp i toan nu igen.
Citera
2017-12-23, 11:49
  #38
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Du ska byta toalettstol till en normal, du har för liten toalett. Du ska ringa hyresvärden och säga att din toalettstol inte fungerar att skita i och att de måste byta den.
Citera
2017-12-23, 13:23
  #39
Medlem
Något som inte löser upp sig av vatten, t.ex. tops eller annat, kan ha blivit nerspolat och kilat fast någonstans. Sedan fastnar papper och fekalier i detta.
Citera
2017-12-23, 14:20
  #40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Du ska byta toalettstol till en normal, du har för liten toalett. Du ska ringa hyresvärden och säga att din toalettstol inte fungerar att skita i och att de måste byta den.

Hmm så kan det nog va. Pappret och ibland skitkorven fastnar ju i början så det är inte långt in i röret där det tar stopp. Bor i en bostadsrätt så måste nog byta toa själv.
Citera
2017-12-23, 14:29
  #41
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Stambyte för 10 är den säger du.
Låter som att det ubderdimensionerat/ felkonstruerat säkert polacker som dragit rören fel.
Citera
2017-12-25, 02:06
  #42
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag vet av egen erfarenhet att det finns vissa typer av små toaletter som inte är designade så att vuxna män kan använda dem. De kanske funkar för kvinnor och barn som väger 50 kg. Jag tror fastighetsägare installerar dem för de tror det ska vara billigare och ta mindre vatten.
Citera
2017-12-25, 02:08
  #43
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det funkade inte alls. Blev stopp i toan nu igen.

Har du prövat min lösning än? Fylla badkaret med varmt vatten etc..?

Det är inte så att din spolmekanism är extremt dålig? Är vattentanken inställd så den fylls till max och är den stor nog? Förresten hur många "delar" brukar du använda totalt sett?
Citera
2017-12-25, 02:17
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då har du en "bump" i röret, dvs en bajs/papper/fettklump som sätter igen halva röret någonstans i systemet.
Ring ett proffs som kan komma med en stor bil och suga/spola rent i röret så löser det sig.

Det är ovanstående du ska satsa på, d v s någon for av hinder i avloppet som måste bort.
Funkar inte det får du åka till Mallis varje gång du ska göra tvåan.
Citera
2017-12-25, 10:34
  #45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Har du prövat min lösning än? Fylla badkaret med varmt vatten etc..?

Det är inte så att din spolmekanism är extremt dålig? Är vattentanken inställd så den fylls till max och är den stor nog? Förresten hur många "delar" brukar du använda totalt sett?

Jag provade men det funkade inte. Det är inte långt in i röret det tar stopp utan i början vid kröken.
Citera
2018-05-04, 23:13
  #46
Medlem
JustZlatans avatar
Så hände det ikväll igen, jag använde inte ens mycket papper. Först lade jag ner lite toapapper i vattnet så att det inte ska stänka upp. Ut kom 2-3 medelstora korvar, jag tog bort det värsta av det som hängde kvar i arslet med kanske 10 ark toapapper. Jag spolade så att det inte ska fastna men så fastnade skiten i alla fall. Efter 10-15 minuter när vattnet hade sjunkit bort spolade jag igen men det satt fast där. 10 minuter senare tog jag på mig plastpåsar på händerna och grävde upp skiten varpå det lossnade lite mer men ändock gick det ganska trögt. Spolade igen och då försvann allt. Sen torkade jag röven i 10 minuter med papper och spolade 4 gånger under tiden så att det inte skulle fastna igen.

Eftersom jag inte använde mycket toapapper måste det ha varit korvarna som var så stora att de fastnade.

Bild: https://www.pixeltopic.com/image/qzqbjqprvrjsuu/
Citera
2018-05-04, 23:54
  #47
Medlem
tastass avatar
https://avloppsjouren.se/stopp-i-toaletten/
Citera
2018-05-04, 23:56
  #48
Medlem
DaChiefs avatar
Har du fortfarande problem med din toalett? Du frågar hur du ska investera pengar men måste ändå gräva i ditt eget bajs, hello?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback