Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-20, 07:56
  #1
Medlem
Vad säger ni, känns det som ett myndighetsbeslut med intigritet?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...olan-1.4947586


Ur artikeln "Det var helt omöjligt att få en plats i förskolan för Emma fick familjen veta. Men när GP skrev om dem blev de lovade en plats, fast i ett annat område. Nu har de fått sitt förstahandsval."


Jag hade lite liknande känsla när jag fick besked om förskoleplats för min son. Det verkade som att de som skrikit högt under ansökningshandläggningen (de gick inte till pressen men påverkade handläggare direkt) fick plats där de ville men de som vackert väntade fick plats långt bort från hemmet eller av andra orsaker mindre populära dagis.

Är detta rimligt?
Citera
2017-12-20, 08:01
  #2
Medlem
Ska man få något gjort i detta pissland så måste man hota och tvinga folk. Annars utgår de ifrån att de kan köra över dig och de kommer att göra det.

Sverige är en jävla bananrepublik.
Citera
2017-12-20, 08:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Är detta rimligt?
Att man får den plats man har rätt till, som i exemplet? Ja. Att andra inte får det är däremot orimligt.
Citera
2017-12-20, 09:59
  #4
Medlem
När det kommer till myndigheter så har det på senare år blivit fördelaktigt att vara "problematisk". Framförallt i vårdsammanhang.


Vill ni få något gjort så får man buffla sig fram. Jag har haft stor framgång genom att ligga på, ringa och kräva kortare remisstider, får jag inte som jag vill så ringer jag en timme senare och kräver samma sak.
Citera
2017-12-22, 03:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Vad säger ni, känns det som ett myndighetsbeslut med intigritet?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...olan-1.4947586


Ur artikeln "Det var helt omöjligt att få en plats i förskolan för Emma fick familjen veta. Men när GP skrev om dem blev de lovade en plats, fast i ett annat område. Nu har de fått sitt förstahandsval."


Jag hade lite liknande känsla när jag fick besked om förskoleplats för min son. Det verkade som att de som skrikit högt under ansökningshandläggningen (de gick inte till pressen men påverkade handläggare direkt) fick plats där de ville men de som vackert väntade fick plats långt bort från hemmet eller av andra orsaker mindre populära dagis.

Är detta rimligt?

Det är sådana här fån (både TS och denna Emmas föräldrar) som man med glädje placerar längst ned i Vårberg när de bor norr om Vällingby (helt lagligt då det är samma huvudman).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback