Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-20, 11:22
  #13
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Ändå är det slätt som en barnstjärt när man är inne i rätt "mode". Förbannat jävla förvirrande. Logiken säger en däremot att man egentligen bara står och "runkar" åt "fantasier": nationalsången sitter ju trots allt i huvudet.

Jo. Jag är också nationalist när nationalsången spelas. Särskilt om det är i samband med en landskamp i fotboll.
Citera
2017-12-20, 11:30
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jo. Jag är också nationalist när nationalsången spelas. Särskilt om det är i samband med en landskamp i fotboll.

Visst, självklart. Men det är inget man kan "vifta runt med" (som en stor snopp) och övertyga eller imponera andra som inte delar ens syn. Det vore ungefär som att plocka kottar och kalla dem för valuta och försöka skryta om sina kotterikedomar i andra länder.
Citera
2017-12-20, 11:33
  #15
Medlem
GringaPuercas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
När man vill varva ner till lite skön musik.
Det är ju exakt samma sak som att få gåshud av valfri nationalsång. Vi kan alltså konstatera att det inte finns några fall där det någonsin skulle vara rationellt att få gåshud av musik.
Citera
2017-12-20, 11:49
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GringaPuerca
Det är ju exakt samma sak som att få gåshud av valfri nationalsång. Vi kan alltså konstatera att det inte finns några fall där det någonsin skulle vara rationellt att få gåshud av musik.

På vilket sätt är det inte rationellt att varva ner till musik ibland?
Citera
2017-12-20, 12:17
  #17
Medlem
Musiksmak är ju ändå subjektivt. Mer konstigt med folk från fattiga diktaturer som är stolta över sina länder när de bevisligen har en dålig levnadsstandard.
Citera
2017-12-20, 12:37
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Musiksmak är ju ändå subjektivt. Mer konstigt med folk från fattiga diktaturer som är stolta över sina länder när de bevisligen har en dålig levnadsstandard.

Det är lite det jag menar. Jag menar att dessa känslor inte minst är vilseledande och alldeles för subjetiva.
Citera
2017-12-20, 22:35
  #19
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Om du t.ex. subjektivt upplever att du är ett äpple fastän du är en människa. Har inte du fel då?
Vad har jag för referens till att kunna känna mig som ett äpple, en flaska eller en gris?
Citera
2017-12-21, 10:19
  #20
Medlem
GringaPuercas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
På vilket sätt är det inte rationellt att varva ner till musik ibland?
Varför byter du ämne? Jag har aldrig påstått att det inte skulle kunna vara rationellt att varva ner till musik ibland
Citera
2017-12-21, 18:05
  #21
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
TS gjorde bort sig redan när denne på fullt allvar skrev att den svenska nationalsången inte bara skulle vara jämförbar med, utan dessutom bättre än, den finska. Det är ju nästan lite tragiskt...

Men om TS vill ha ett svar: förmodligen låter den finska bättre i mina öron eftersom jag har en IQ som är exceptionellt hög, medan TS snarare ligger närmare en schimpans.
Kanske skulle det underlätta för TS om han visste att originaltexten är på svenska?
Citera
2017-12-21, 18:10
  #22
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Kanske skulle det underlätta för TS om han visste att originaltexten är på svenska?
TS har äntligen bannats från Flashback. Låt oss bara ignorera hans idiotiska trådar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback