Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-20, 09:15
  #25
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
När jag googlade så hittade jag en artikel från USA (2016), som förtäljer att även om självmord bland prepubertala grundskolebarn är väldigt ovanligt, så förekommer det och är den tionde vanligaste dödsorsaken i USA för grundskolebarn. Inte helt oväntat så är den stora majoriteten av alla barn som i undersökningen i USA som hade tagit sina liv från 2003 till 2012 pojkar. Jag antar att om ämnet skulle börja diskuteras mer öppet så är det ändå hur dåligt unga flickor mår som blir fokus för diskussionen, som vanligt.

Citat:
Most were male, most died at home and about one-third of them had diagnosed mental disorders. Children in both age groups also had an identical likelihood —29%—of telling another person their suicidal intentions.

Time, "Why Young Children Are Dying by Suicide"
Citera
2018-03-21, 01:09
  #26
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
När jag googlade så hittade jag en artikel från USA (2016), som förtäljer att även om självmord bland prepubertala grundskolebarn är väldigt ovanligt, så förekommer det och är den tionde vanligaste dödsorsaken i USA för grundskolebarn. Inte helt oväntat så är den stora majoriteten av alla barn som i undersökningen i USA som hade tagit sina liv från 2003 till 2012 pojkar. Jag antar att om ämnet skulle börja diskuteras mer öppet så är det ändå hur dåligt unga flickor mår som blir fokus för diskussionen, som vanligt.



Time, "Why Young Children Are Dying by Suicide"
Man pratar oftast inte om mäns eller unga pojkars dåliga mående.
Det verkar som att man vill undvika att se män och unga pojkar som offer.


Grabben jag skrev om mår bra idag. Inte något mer uttalande om självmord.
Han hade ADHD i allafall.
Citera
2018-03-24, 02:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Man pratar oftast inte om mäns eller unga pojkars dåliga mående.
Det verkar som att man vill undvika att se män och unga pojkar som offer.


Grabben jag skrev om mår bra idag. Inte något mer uttalande om självmord.
Han hade ADHD i allafall.

Skönt att höra! =)
Citera
2018-03-24, 02:11
  #28
Medlem
Nej, det är ABSOLUT inte normalt. Jag skulle tänka mig att hon har någon diagnos och /eller förmodligen hört uttrycket av någon annan äldre. Inte för fem öre normalt. För min del när jag var 5 visste jag inte vad död innebär. Kanske har nått husdjur dött och hon vill följa med? En tanke
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback