Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-19, 07:50
  #1
Medlem
Har kört fifa 18 sen det släpptes och nu i slutet av november så fick jag Xbox Live Gold och aktiverade detta på mitt Xbox One, men det funkar inte att spela uppkopplat på Fifa 18. Har testat på fifa 17 och där funkar det. Vet ni vad problemet kan vara? Ringde affären vi köpte Xbox Live Gold i, och de sa att det var något temporärt problem med Fifa 18 och att det skulle fixa sig samma vecka(två veckor sedan nu). Tacksam för all hjälp.
Har testat att starta om både fifa 18 och Xboxet men det verkar inte vilja fungera. Det står att Xbox Live Gold är aktiverat på Xboxet men på Fifa 18 så står det att jag inte har rätt spelarprofil för att spela uppkopplat.
Citera
2017-12-20, 22:18
  #2
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asab71
Har kört fifa 18 sen det släpptes och nu i slutet av november så fick jag Xbox Live Gold och aktiverade detta på mitt Xbox One, men det funkar inte att spela uppkopplat på Fifa 18. Har testat på fifa 17 och där funkar det. Vet ni vad problemet kan vara? Ringde affären vi köpte Xbox Live Gold i, och de sa att det var något temporärt problem med Fifa 18 och att det skulle fixa sig samma vecka(två veckor sedan nu). Tacksam för all hjälp.
Har testat att starta om både fifa 18 och Xboxet men det verkar inte vilja fungera. Det står att Xbox Live Gold är aktiverat på Xboxet men på Fifa 18 så står det att jag inte har rätt spelarprofil för att spela uppkopplat.

Märkligt!

Jag har tyvärr ingen lösning, men tycker du ska testa följande:

Dra ut strömsladden och sätt in den igen efter 1 minut. Håll därefter inne startknappen på konsolen i 30-60 sekunder. Konsolen ska startas och även startas om. På så sätt rensar du cachen och Fifa 18 kan laddas om helt på nytt.

Om inte detta fungerar;

ta kontakt med Microsofts support: https://support.xbox.com/sv-se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback