Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-09, 22:03
  #25
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Om jag skulle flytta till Malta skulle min lön efter skatt vara oförändrad, på köpet får man trevligare klimat och godare mat osv. man får undvika att gå ut den månaden det är som varmast.

Du har fel på följande punkt: maten. Den håller verkligen inte hög standard, särskilt inte om man jämför med Sverige.

Jag har dock aldrig sett några myror här, vilket någon här ovan verkar ha erfarenhet av. Igår såg jag dock en vidrig råttjävel.
Citera
2018-01-10, 11:50
  #26
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Du har fel på följande punkt: maten. Den håller verkligen inte hög standard, särskilt inte om man jämför med Sverige.

Jag har dock aldrig sett några myror här, vilket någon här ovan verkar ha erfarenhet av. Igår såg jag dock en vidrig råttjävel.

Jag har inte hittat något riktigt uselt ställe under tiden jag varit där, har mest provat områdena runt Valetta, Sliema, St Julians, Msida, Hamrun, Pieta. Nere vid vattnet har det alltid varit bra mat och inte speciellt dyrt heller med svenska mått mätt.
Citera
2018-01-10, 20:18
  #27
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Jag har inte hittat något riktigt uselt ställe under tiden jag varit där, har mest provat områdena runt Valetta, Sliema, St Julians, Msida, Hamrun, Pieta. Nere vid vattnet har det alltid varit bra mat och inte speciellt dyrt heller med svenska mått mätt.

Surfside har förvisso öns bästa revben samt currykyckling med ris. Det är 50% rabatt på käket där också, vilket ju inte är dumt. Öns trevligaste ägare samt personal också. Rekommenderas varmt.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2900179

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback