Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-18, 21:35
  #1
Medlem
BautaCeras avatar
Är det inte tvärtom så att "förakt för andra folkgrupper kom till Sverige med invandrarna och toleransen är ett svenskt påfund"?

Riskerar Sverige att falla samman, inte på grund av svenskarnas rasism utan, på grund av migranternas rasism?
Citat:
Förakt för andra folkgrupper kom inte till Sverige med invandrarna och toleransen är inget svenskt påfund.

Att jag väljer att skriva om ämnet beror inte på att Sverige håller på att falla sönder av konflikter.

Sverige faller inte samman men hatet och rasismen mellan invandrargrupper drabbar de minst resursstarka i sin vardag.
https://www.expressen.se/kvp/kroniko...n-invandrarna/
Citera
2017-12-18, 23:27
  #2
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Hans artikel blir helt ointressant eftersom han inte vill släppa sin sagoboksbild om vilka som är de genomonda och vilka som är de genomgoda.

Istället för att inse att världen och historien är en jävla soppa, att vita och bruna kan vara onda, goda eller lite mittemellan så skall allt negativt som "icke-vita" eventuellt kan ta sig för ändå skyllas på de genomonda vita:

Citat:
För visst är det enklast när rasisterna är de mäktiga.

De vi betraktar som privilegierade.

De som med våld format den rådande hierarkin i världen.

Skit ner dig Frederico. Du är lika ointressant som nazister med din sagoboksanalys av samhället.
Citera
2017-12-19, 14:29
  #3
Medlem
psaks avatar
Fråga: hur mycket faktiska problem till följd av rasism hade vi innan invandringen?
Citera
2017-12-19, 14:44
  #4
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det är bara i Sverige det finns motsättningar, i resten av världen level alla folkgrupper i perfekt harmoni med varandra och det finns absolut inga konflikter.
Citera
2017-12-19, 14:47
  #5
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Fråga: hur mycket faktiska problem till följd av rasism hade vi innan invandringen?
Den första narkotikarättegången i Sverige, när Tage Erlander förbjudit marijuana på 1950-talet, så kallade åklagaren de åtalade, som var medlemmar av ett jag tror utländskt jazzband, för "negrer". Det var otillständigt eftersom åtalade skall tilltalas enligt sitt kön och yrke, som i herr musikant, inte sin ras.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är bara i Sverige det finns motsättningar, i resten av världen level alla folkgrupper i perfekt harmoni med varandra och det finns absolut inga konflikter.
Det är faktiskt så gott som sant utanför MENA-regionen och muslimska länder runtom. Övriga väpnade konflikter i världen har mer karaktären av grov organiserad brottslighet än någon ideologisk eller religiös kamp. Undrar om det har någonting med islam och arabisk kultur att göra, detta ett-till-ett-samband mellan våld och arab. Undrar om någon samhällsvetare är intelligent nog att ta en liten titt på det dära. Finns ett lätt Nobels fredspris att vinna.
__________________
Senast redigerad av Fri 2017-12-19 kl. 14:51.
Citera
2017-12-19, 15:01
  #6
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Den första narkotikarättegången i Sverige, när Tage Erlander förbjudit marijuana på 1950-talet, så kallade åklagaren de åtalade, som var medlemmar av ett jag tror utländskt jazzband, för "negrer". Det var otillständigt eftersom åtalade skall tilltalas enligt sitt kön och yrke, som i herr musikant, inte sin ras.
Jag glömde alla skadliga Pippi-böcker och Bert-serier också.
Citera
2017-12-19, 18:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
Är det inte tvärtom så att "förakt för andra folkgrupper kom till Sverige med invandrarna och toleransen är ett svenskt påfund"?

Riskerar Sverige att falla samman, inte på grund av svenskarnas rasism utan, på grund av migranternas rasism?
https://www.expressen.se/kvp/kroniko...n-invandrarna/

Det mesta tyder på att så är fallet. De mest rasistiska kulturerna hittas i MENA-länderna, Indien enl. denna undersökning. Nordeuropa, U.S.A samt Australien är de regioner där rasismen är minst påtaglig.

http://fof.se/tidning/2013/6/artikel/rasism-i-varlden

(Klicka på kartan för att få en förstoring.)
Citera
2017-12-19, 19:19
  #8
Medlem
BautaCeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det mesta tyder på att så är fallet. De mest rasistiska kulturerna hittas i MENA-länderna, Indien enl. denna undersökning. Nordeuropa, U.S.A samt Australien är de regioner där rasismen är minst påtaglig.

http://fof.se/tidning/2013/6/artikel/rasism-i-varlden

(Klicka på kartan för att få en förstoring.)
Den bilden förstärks av dagens uppföljning i Expressen. Så det kom att visa sig att det mångkulturella paradiset politikerna talar om bara var ett annat ord för Apartheid.
Citat:
Hatbrott mellan minoriteter hör till de mest anmälda i Sverige, visar färsk statistik från Brottsförebyggande rådet.

Flera poliser och lärare uttrycker att hat, konflikter och rasism frodas i vissa invandrartäta områden.

Det finns stadsdelar som vissa folkgrupper undviker. Områden syrianer ogärna besöker och sådana som muslimer inte gärna åker till.

Jag tror att man i Sverige rent allmänt är lite rädd för den här diskussionen för då pekar man ut vissa grupper. Det är lite känsligt.

– Jag hade en pojkvän som var halvafrikan. På arabiska använder en del ordet "slav" när de pratar om svarta personer. Att jag ens tog upp diskussionen om hur många araber pratar om svarta gjorde att jag blev utskrattad. Även inom min egen familj.
https://www.expressen.se/kvallsposte...-yayas-familj/
Citera
2017-12-19, 19:26
  #9
Medlem
mmais avatar
Är det inte vänsterextremister och godhetsknarkare som drivit upp denna rasisthysteri?
Det är väl deras fel att rasismen är så omtalad i Sverige idag.
Citera
2017-12-19, 19:30
  #10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den kognitiva dissonansen bland dessa postmarxistiska halvidioter börjar bli närmast parodisk. Man håller på att slå knut på sig själv baklänges för att ljuga ihop en "berättelse" som passar med den egna perverterade ideologin.

Game Over, Federico Moreno, du har varit med om att skapa den nuvarande situationen, försök inte skylla ifrån dig på några feberfantasier om "vita patriarkala strukturer" din jävla pajas. Du är skyldig, det var så här det blev.
Citera
2017-12-19, 21:25
  #11
Medlem
"Förakt för andra folkgrupper kom inte till Sverige med invandrarna och toleransen är inget svenskt påfund."

Sensationellt. Vilken upptäckt. En ren självklarhet.

I flera hundra år var danskarna våra arvfiender. Vi svenskar föraktade dem och de föraktade oss. Vi stred mot varandra. Inget av våra folk var alltså så särdeles toleranta. Så tolerans är inget danskt påfund heller.

Ryssarna var ett annat grannfolk. Vi stred mot dem och de mot oss i hundratals år. De har helgonförklarat en man som segrade över oss på 1200-talet. Förakt var det gott om men mer sparsamt med tolerans.

Varför publiceras dylikt trams?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback