Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-18, 21:47
  #97
Medlem
Despiracys avatar
Du påstår att ditt framtidsspekulerande bara är fakta.
Konstig definition av fakta.
Citera
2017-12-18, 21:51
  #98
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordofgoodandevil
text

Håller med dig fullständigt, TS.
Du glömde dock nämna ett antal saker viktiga saker som nog många inte vet idag om denna religion.

  • Muslimer har ett speciellt uttryck kallat "Taqqiyya" som är en benämning på att ljuga om islam för icke-muslimer så att religionen framstår som god. Alltså ett helt separat ord för "lögn" endast när man ljuger till icke-muslimer (helt sjukt eller hur??).
    Detta är något som praktiseras av en stor majoritet av muslimer, främst så kallade "sekulära". Ironiskt nog så brukar fundamentalisterna vara rätt öppna med sina åsikter och vägrar ljuga.

  • Ett annat uttryck av intresse är "Naskh" som är en typ av exegetik som går ut på att om en äldre text i koranen säger emot en nyare text, så får den nyare alltid företräde och är det som gäller.
    Och om man jämför de äldre verserna så märker man att de inte är lika aggressiva och hatiska som de nyare.
    Så när en person ifrågasätter islam och frågar en muslim varför det är så mycket hat i koranen så svarar muslimen ofta tillbaka i sann "taqqiyya"-anda att detta inte stämmer, och pekar mot de äldre texterna som nämner kärlek och fred. De nämner inte något om regeln kring "naskh", och på detta vis kan de lura på en att det är "fredens religion".

Det finns givetvis en drös andra uttryck och semantics-trick som muslimer använder för att lura icke-muslimer när det handlar om religiösa sammanhang. Rekommenderar att folk läser på sådant för att förstå hur de försöker driva oss "kafirer" (otrogna) bakom ljuset.

Kan rekommendera att kolla upp några av Milo Yiannopoulos klipp om islam, han är extremt kunnig om denna religion och totalsågar den på alla möjliga sätt.
Citera
2017-12-18, 22:00
  #99
Medlem
Tror detta ligger rätt långt fram i tiden och finns nog många möjligheter kvar fortfarande att kunna undvika det hela, bara man lyckas få igång massdeportationerna. Nu när IS är borta, Trump regerar och kommer allt närmare och närmare Putin så det borde ju inte vara några problem att få hem folk framöver, bara viljan finns där.

Lär handla om ett nettoflöde per år i minskning av antalet personer i landet med utomeuropeisk bakgrund på i alla fall -10.000 personer i nuläget skulle jag tro. Ju längre man väntar desto större kommer denna siffran att behöva bli på årsbasis. Om inget görs så tror jag brytpunkten för inbördeskrig med både en splittrad militär och polis kommer ske tidigast någon gång på 2030-talet.
Citera
2017-12-18, 22:09
  #100
Medlem
rendevouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Vad dillar du om? Jag gjorde en grov jämförelse med Kosovo och även Balkan och du börjar dra iväg på något eget spår.

Det är alltid det samma med snuskliberaler och vänstern att dom verkar ha någon form av rätt att kräva exempel och väljer sedan att besvara dessa med någon egen form av logik.

Du ser redan idag att vissa områden idag är i princip övertagna av islamism, där råder ett islamistiskt synsätt på rätt eller fel oavsett hur mycket pengar staten pumpar in. Se man inte att detta kommer att öka ju mer främlingar vi tar och och även den radikaliserande inverkan en lågkonjuktur så har du knappast tänkt till. Eller man kanske är den sorten av människa som inte vågar?

Får man fråga var din sort var för femton år sedan och hur gick snacket då?

För femton år sen gick jag i grundskolan och då var det mest snack om pokemon, hurså? Så jävla märkligt att du tror att jag är vänster bara för att jag ifrågasätter att Sverige kommer bli ett kalifat

Eftersom du ville jämföra med Balkan i "närtid" så antog jag att det var upplösningen av Jugoslavien du avsåg? Tog en etniskt heterogen minoritet kontrollen över ett land där eller kan du förklara hur händelseförloppet där relaterar till det scenario TS målar upp?

Lågkonjuktur kommer definitivt att radikalisera människor, men om du tror att alla olika etniska grupper som råkar vara muslimer kommer gå samman, trotsa sitt numerära underläge och ta över svenska staten är det du som är naiv. Olika etniska grupper kommer slåss mot varandra för sin bit av kakan, araber mot perser, turkar mot kurder, somalier mot alla osv.

Och ja, parallellsamhällen kommer tveklöst fortsätta utvecklas. Men grejen med dessa är ju att de kan växa just för att de är parallella. De frodas i periferin och saknar alla de resurser som majoritetssamhället besitter.
Citera
2017-12-18, 22:43
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
Var kan jag läsa om detta?
Vill läsa om döda blattar, tack.
Länk snälla.

Googla på barbaresk

Du får en rad träffar

--- Daniel Defoes bok "Robinson Kruse" börjar faktiskt med att Robinson är slav hos barbareskerna men flyr i en liten båt
Citera
2017-12-18, 23:03
  #102
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Det du beskriver är ett kuvat folk, anser du att kampen redan är förlorad? Är vi kuvade?

Än så länge har inte tillräckligt många människor faktiskt fått se baksidan av invandringen. När problemen börjar trampa folk på tårna så kommer dom reagera.

Etnisk rensning ska man aldrig hoppas på för då får man världen emot sig. Sådant medför natostyrkor och fredsbevarande styrkor. Kolla hur det gick i Kosovo för serberna.

Sverige ska tillbaka på benen, men detta via en demokratisk väg. Så länge det är möjligt.
Svensken är väl världens mest kuvade man!!
Vet ingen annan! Som bara skulle sitta helt TAFATTA hemma nedans all denna onska redan härskar i landet!
Vet heller inget annat filk som inte hade gått man ur huse för länge sen!
Om alla arbetare bara slutar gå till jobbet en dag å kommer med en lista på krav kan regeringen inte mycket göra! Det är arbetarn som håller igång maskineriet, som är navet! Å allt skulle stanna upp! Svensken är för feg! För att agera! Vilket annat labd som helst hade försökt störta regimen(staten å dess regering)!
Svenken h ar kuvats läänge! Svensken har indoktrinerats och blivit FEMINADISERAD!!!!
Jag har inget hopp kvar alls för att alla svenskar samt alla "gamla" invandrare som har samma lika åsikter skall gå ihop och starta revolutionen! Vårt enda hopp är en revolution,ta tillbaka makten till folket!, ett inbördeskrig! Inom en nära framtid kommer vi inte kunna sitta så här, å lufta våra åsikter! Å därmed kommer der inte bli enklare att starta ett framtida "samarbete"! För att försöka ta tillbaka landet å rädda Sverige! Rädda dess invånare! Rädda våra barn å barnbarn!
Inom en allt för nära framtid har de lyckats lagstadga emot de flesta sidor på nätet, strypa åtkomsten och lagföra alla som inte tycker å tänker "rätt"!
I många no go zoner råder redan en del sharialagar! Folk får berala för att vistas där, folk vågar inte bära sina kors! En del tjejer har köpt hijab HÖCKLEN för att kunna gå it efter mörkrets inbrott. De kristna vågar inte julpynta eller sätta en adventsljusstake i fönstret.
Vi kommer få ett riktigt inbördeskrig som någon skrivit om redan! Mellan alla dessa grupper å klaner!
Så vad väntar svensken å de äldre generationens invandrare på??
Valet 2018?!
Det råder t.o.m censur här på flashback för helvete!
Sexistisk å rasistisk reklam förbjuden i Sthlm.
Samtyckelag för att ha sex.
Allt som var svenskt håller på raderas bort! Så som högtider, Astrid Lindgren o.s.v o.sv
Inom ca ett år! (Förhoppningsvis).tidigare har jag flytt landet!
Detta är inte "mitt" Sverige längre! Det Sverige jag kände och älskade är förlorat för länge sedan. Och vill absolut inte att barn å barnbarn ska tvingas växa upp i det nya SKIT Svärje!
Visste ni dumma sovande svenskar att en nycket stor procent av alla äldre män. Pratar män på landsbygden! Som är minst! 70plus! Att de, somliga svårt sjuka med de nya små pacemakerna inopererade (under lokalbedövning lol) sitter i sina hus färdiga, förberdda med sina gevär?! De kommer försöka döda så många som möjligt innan de själva blir mördade!
De är riktigt sjukt! Att de äldre är mer vakna! Än alla yngre fenerationer! Å de har mer stake! Än ni unga å friska!
Tror ni USA eller maffian EU skall komma å rädda er?! Å ni preppers hur länge överlever ni? Å vad kommer det vara ATT ÖVERLEVA I?
Kämpa å slåss! Ta fighten nu! Eller fly det sjunkande skeppet! För mig finns bara dessa två alternativ.
Å jag kan inte kämpa ett krig ensam ,därför tänker jag försöka sätta min familj i säkerhet!
Å de som fortfarande "sover"! Har de inte vaknat än så kommer de inte vakna förrän det är försent!
Och nu blir jag väl tillsagd? Eller kanske t.o.m avstängd för det jag skrivit?! Eller kanske inlägget raderas. Å i så fall säger väl det allt?! Vi har ingen åsikt å yttrandefrihet kvar.
Lycka till! Alla ni som blir kvar här! Det kommer bli ett riktigt jävla helvete!
Citera
2017-12-18, 23:08
  #103
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Din dumskalle, det finns exempel på hur liknande saker har skett i närtid. Se t.ex. på Kosovo, eller varför inte studera hela Balkan så ser du vad som händer när det skall mixtras med etniciteter.

Sverige är i övrigt ett unikt experiement där vi inte har sett ens början på följderna ännu. Att be om en identisk jämförelse tidigare i historien på något som är helt unikt är enbart korkat. Det krävs istället lite klarsynthet.

Tar du in tredje världen så kommer du att få tredje världen. Trots vad majoriteten svenskar tror så har inga andra något större intresse av att varken bli eller omfamna det svenska.

Jag kommer ihåg för 15 år sedan när jag pratade om precis den här utvecklingen så var det folk som instinktivt började gapflabba för dom tyckte att jag var såpass knäpp. Jag tror inte samma personer tycker det är lika roligt idag utan dom flesta verkar flytta till svenska områden av någon anledning.

Visst är det märkligt?

Vill du ha ett mer konkret exempel på hur det kommer se ut i Sverige så titta på Malmö och där har inte ens spiralen börjat gå nedåt i någon större utsträckning så länge det finns pengar att utjämna med på andra håll.

Kom in i matchen nu.
Det är precis som du säger! Du har rätt i varenda ord!
Jag var som du klarsynt redan för 15 å 20 år bak i tiden, fick även jag bli ansedd lite knäpp av en del, medans somliga lyssnade. Idag ringer människor å säger du hade rätt! Allt du sa så blev der! Å jag kunde bara svara ja tyvärr. För hela tiden önskade jag att ja skulle ha fel!
Citera
2017-12-18, 23:50
  #104
Medlem
lordofgoodandevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
OCh hur skall de få makten att genomföra allt detta? Skall de störta demokratin i Sverige, utmanövrera våra poliser och militär? Starta terror i sådan omfattning att vi säger "fan, ta skiten innan ni dödar oss"? Stackare, Sverige är inte mellanöstern.

För det första släpper vi in hundratusentals frivilligt. Det är en sak.

Sedan föder dom ungefär 8 barn per familj medans svenskar föder 2...

Det betyder att nästa generation är deras barn 4 gånger så många en oss.

Dom föder fler barn.

Titta runt i världen hur det ser ut.

I Egypten har muslimerna tagit över makten till exempel.

Dom tar över världen med barnafödande och blir så också flest människor.
Citera
2017-12-18, 23:55
  #105
Medlem
stone_sleepers avatar
Alltså såna här trådar....
Det finns folk som med rätta kritiserar svensk invandringspolitik för att vissa saker blir sämre.
Sen finns det paranoida domedagsprofeter.
TS menar på allvar att Sverige blir ett islamistiskt kalifat. Om nu inte planeten Niburu träffar Jorden innan det.... Det är två likvärdiga teorier.
Citera
2017-12-19, 00:08
  #106
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordofgoodandevil
Det största hotet, om man väljer att se det som ett hot i Sverige idag heter Islam och dess anhängare muslimer.

Här är en kort sammanfattning av dom värsta punkterna enligt svenska perspektiv men dom bästa enligt muslimska perspektiv av vad som kommer att förändras i Sverige när muslimerna får bestämma i Sverige:

1. Dom som har kritiserat Islam eller kritiserar Islam kommer dödas.

2. Alla svenskar som vägrar underkasta sig Islam kommer att betala en högre skatt en muslimerna. En så kallad slavskatt som kallas Jizya.

3. Svenska kvinnor och män kommer bli slavar/sexslavar.

4. Vi kommer ha dödstraff och tortyrstraff och andra straff som att hugga av händer och fötter på folk. Bränna människor levande. Det som händer nere i Syrien kommer också hända här. (Inte menat som skrämselpropaganda, Bara fakta.)

5. Mänskliga rättigheter kommer ej finnas mer, då Islam förbjuder sånt.

6. Svenska grundlagarna kommer med största sannolikhet skrivas om för att anpassas till en Islamsk religiös diktatur, det vill säga. Du kommer inte få säga, skriva, uttrycka dig eller göra som du vill längre.

7. Vi kommer ha en religiös diktatur då demokrati är förbjudet inom Islam. Det betyder att om du tycker nått är fel så får det bara vara fel, du får inte ens yttra dig för att motsätta dig som alla gör hela tiden på internet idag.

8. Vi kommer att ha en utbredd antisemitism eftersom judehat är vanligare i arabvärlden en i andra delar av världen men antagningsvis och ett hat mot dom svenskar som är i minoritet.

9. Folk kommer att få gifta sig och ha sex med 9 åriga flickor.

10. Finns ingenting som heter feminism och jämställdhet i den muslimska världen. Ja, det betyder att feminism och jämställdhet antagningsvis kommer att förbjudas i Sverige om muslimerna får bestämma.

11. HBTQ människor skyddas inte inom Islam, tvärt om så är det lag på att homosexuella ska dödas.

12. Vi kommer att ha halalslakt, så man skär halsen av djur istället för att avrätta dom med en bult i huvudet. Sök förslagsvis på halalslakt vs vanlig slakt på Youtube så får ni se skillnaden.

13. Svenskar får enligt Islam behandlas lite hur som helst, som vi märker av redan nu när dom våldtar svenska kvinnor och förtrycker svenska män. Varför är för att muslimerna anser att det jag räknat upp ovan är det gud vill och därför är muslimerna bättre en oss tycker dom.

Vill någon göra någonting åt denna framtid som snart är huggen i sten?

Är bara nyfiken.

Man kan fråga sig vad Sveriges militär gör nere i Afghanistan när vi har samma problem i Sverige.

Sådan här efterbliven jävla inavlad skit borde stoppas innan den har fått fäste, men många äckel i detta landet ser till att skiten blir möjligt, makalöst att vuxna människor (utan något innanför pannbenet it seems), bara sväljer allt utan att tveka, o säger man ifrån, kommer någon inavlad undermänniska och gapar "islamofooooooob", läs på lite vad fobi betyder förfan...
Citera
2017-12-19, 00:09
  #107
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Googla på barbaresk

Du får en rad träffar

--- Daniel Defoes bok "Robinson Kruse" börjar faktiskt med att Robinson är slav hos barbareskerna men flyr i en liten båt


Tunisiens nuvarande president är en slavättling från europa. https://en.wikipedia.org/wiki/Beji_Caid_Essebsi

Men försök inte koppla slaveri till något särskilt folk, nation, religion osv. I princip alla gjorde det förr i tiden. Man kidnappade folk och använde de som arbetskraft, det var vanligt...
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2017-12-19 kl. 00:13.
Citera
2017-12-19, 02:19
  #108
Medlem
-Mystics avatar
Nja det kommer inte att gå så långt, i absolut värsta fall så ser jag en total ekonomisk kollaps. Efter det så kommer de flesta icke-européer att lämna landet. Utan alla bidrag och andra ekonomiska möjligheter så skulle fan inte folk fly till kalla och mörka Sverige.

Säg mig varför en arab skulle välja att bo i Sverige där det under vinter är kallt och mörkt framför ett land i de södra breddgraderna om hans ekonomiska möjligheter var precis likadana?
__________________
Senast redigerad av -Mystic 2017-12-19 kl. 02:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback