Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-25, 22:26
  #61
Medlem
Avskyr att säga det, men SD är faktiskt det enda partiet som är emot samtyckeslagen. Jag kan inte säga att jag håller med om deras syn på invandrare, men de är nog det enda rakryggade partiet just nu, får se hur det går för moderaterna nu... just i samtyckesfrågan går de på häxpöbelns linje, farligt att tänka om saker och ting är rimliga i mediasverige...


Källa
https://www.dn.se/ledare/signerat/li...nfor-den-anda/
Citera
2018-02-17, 13:41
  #62
Medlem
brianmolkos avatar
Jag tycker Sverigedemokraterna iaf grästötter är väldigt feministiska se visa trådar på brott..
Citera
2018-02-17, 17:45
  #63
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nordiska Motståndsrörelsen. De har ett parti och ställer upp i valet 2018. Garanterat helt fritt från feminism.

Nej. Att de varken använder ordet feminism eller kallar sig själva för feminister, spelar föga roll när de resonerar helt kliniskt som särartsfeminister.

Det existerar inte tankegods som berör konceptet jämställdhet och som ej skulle återfinnas inom feministisk ideologi, på hela den här planeten. Hela konceptet är ett exklusivt västerländskt kulturarv och en får sannerligen tro klent om historiens tänkare i väst - från och med upplysningen och framåt - om en inbillar sig att de inte lyckades forma någonting bättre efter ~400 års utveckling och med en intim integrering med övrig ideologi som såg sitt ljus under samma tidspann (liberalism, marxism, anarkism och konservatism).

Det är lätt att bilda sig konstiga föreställningar som historielös.

- Nordiska Motståndsrörelsen menar att män och kvinnor är olika av naturen och att de därmed bör ha olika samhällsuppgifter.
- Nordiska Motståndsrörelsen menar att män och kvinnor ska värderas lika högt.

Det här har definierat särartsfeminism sedan Edmund Burke trillade av pinnen. Det vill säga i omkring 200 år.

Behov av att uppfinna hjulet på nytt har ni "safe-space"-människor som får smärre neuroser av att bli förknippade med ett ord. Istället för att bilda er i ämnet som ni passionerat rör er i så läggs all vikt på vad polarna tycker... det är fantastiskt svagt och intellektuellt degenererande... för att inte säga skadligt, då politiken i vårt land just verkar utifrån ideologiskt stoff som är feministiskt (hela fem feministiska ideologier är högst närvarande i vår politik).

Politisk bortkommenhet försvagar folkmakten, vilket är precis vad marxisterna vill och har propagerat för i denna sak. För det är knappast någon här som har fått lära sig om feministiskt ideologi under skolgången... Inte ens när studierna berör John Stuart Mill (fader liberalism) så informeras vi om att han även grundade liberalfeminismen (tillsammans med Harriet Taylor Mill) - och det trots att hela vårt högerblock företräder och/eller praktiserar liberalfeminism.

Folk är inte ens medvetna om att det finns feminism som är emot kvotering (som liberalfeminism) eller att det finns feminism som anser att våra könsroller springer ur människans biologi och att samhället därmed bör bejaka könsrollerna i samhällsbygget (som särartsfeminism). Precis som Gudrun Schyman (FI) och kompani vill ha det...

För under sådana omständigheter är vi antingen med dem eller så gör vi avkall på ett helt område inom politiken. Well played marxister, well played...

Ni tycker och tror så mycket om feminism och anser er vara motståndare till dagens feministiska etablissemang. Sanning är att ni inte ens i tanken har utmanat det här etablissemanget och definitivt inte i praktik... Ni kan inte ens namnet på vare sig vän eller fiende på det här slagfältet - och det är precis så etablissemanget vill ha det, för då är vi inget politiskt hot överhuvudtaget.
Citera
2018-02-17, 18:08
  #64
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag tycker Sverigedemokraterna iaf grästötter är väldigt feministiska se visa trådar på brott..

Givetvis och varför kolla på gräsrötterna när deras jämställdhetspolitiska talesman, Paula Bieler (SD), är en uttalad särartsfeminist?

Gräsrötterna måste vara blåsta om de röstar på ett parti som inte reflekterar deras åsikter, vilket knappast är fallet - då särartsfeminism reflekterar en konservativt lagd människa väldigt väl, och konstigt vore annars (när ideologin springer ur Edmund Burkes och andra konservativa giganters tankegods).

Att partiet sedan förstår att gräsrötterna/Kreti och Pleti inte riktigt är redo för den här "brutala" sanningen - och därmed inte basunerar ut sådant som för oss insatta är fullständigt uppenbart - är en helt annan sak...

En ger folket vad de kan hantera, i politiken. Annat vore politiskt självmord och Sverigedemokraterna är inte dumma.

Att jag överhuvudtaget skriver sådant här är för att idka inledande terapi åt Sverigedemokraternas allra känsligaste gräsrötter - för när sanningen väl nalkas så kommer folk att förstå hur ohyggligt viktigt det är att lyfta särartsfeminismen och i kampen mot dagens feministiska etablissemang. I den kampen behöver vi varandra: det vill säga att vi särartsfeminister, liberalfeminister respektive anarkafeminister behöver varandra. Annars kan vi lika gärna gärna börja diskutera färgen som vi vill ha på Gudrun Schyman (FI) och kompanis samhällsbyggande strap-on...

Och i den här kampen behöver vi inte sillmjölkar som börjar böla och söker sig till "safe-spaces" över ord.
Citera
2018-02-18, 00:31
  #65
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Givetvis och varför kolla på gräsrötterna när deras jämställdhetspolitiska talesman, Paula Bieler (SD), är en uttalad särartsfeminist?

Gräsrötterna måste vara blåsta om de röstar på ett parti som inte reflekterar deras åsikter, vilket knappast är fallet - då särartsfeminism reflekterar en konservativt lagd människa väldigt väl, och konstigt vore annars (när ideologin springer ur Edmund Burkes och andra konservativa giganters tankegods).

Att partiet sedan förstår att gräsrötterna/Kreti och Pleti inte riktigt är redo för den här "brutala" sanningen - och därmed inte basunerar ut sådant som för oss insatta är fullständigt uppenbart - är en helt annan sak...

En ger folket vad de kan hantera, i politiken. Annat vore politiskt självmord och Sverigedemokraterna är inte dumma.

Att jag överhuvudtaget skriver sådant här är för att idka inledande terapi åt Sverigedemokraternas allra känsligaste gräsrötter - för när sanningen väl nalkas så kommer folk att förstå hur ohyggligt viktigt det är att lyfta särartsfeminismen och i kampen mot dagens feministiska etablissemang. I den kampen behöver vi varandra: det vill säga att vi särartsfeminister, liberalfeminister respektive anarkafeminister behöver varandra. Annars kan vi lika gärna gärna börja diskutera färgen som vi vill ha på Gudrun Schyman (FI) och kompanis samhällsbyggande strap-on...

Och i den här kampen behöver vi inte sillmjölkar som börjar böla och söker sig till "safe-spaces" över ord.
Intressant att du nämner Edmund Burke.
De klassiskt konservativa idag har dock "nog" idag inget val än att gå emot statens auktoritära auktoriteter, nu när de väl valt en omvänd agenda emot det som vi förr såg som ett status quo, eller att de bästa värderingarna "alltid" kommer fram och implementeras.

Motståndet har vuxit och den som står stilla kommer alltid förlora.
Citera
2018-02-18, 01:47
  #66
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Intressant att du nämner Edmund Burke.
De klassiskt konservativa idag har dock "nog" idag inget val än att gå emot statens auktoritära auktoriteter, nu när de väl valt en omvänd agenda emot det som vi förr såg som ett status quo, eller att de bästa värderingarna "alltid" kommer fram och implementeras.

Motståndet har vuxit och den som står stilla kommer alltid förlora.

Det är självklart att de konservativa fäktas med dagens etablissemang. Jag tror jag missar vad du vill ha sagt så förklara gärna saken närmare.

Vilket motstånd? Mot det feministiska etablissemanget? Jag ser absolut hur någonting sådant har växt men det saknar all form av substans i det jämställdhetspolitiska området...
Citera
2018-02-18, 11:48
  #67
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Det är självklart att de konservativa fäktas med dagens etablissemang. Jag tror jag missar vad du vill ha sagt så förklara gärna saken närmare.

Vilket motstånd? Mot det feministiska etablissemanget? Jag ser absolut hur någonting sådant har växt men det saknar all form av substans i det jämställdhetspolitiska området...
För att inte måla in mig för mycket i ett hörn, så vill jag säga att frågan är som bollen, rund. Men avsevärt mer komplex. Som flera olika behovshierkarkier som överlappar varandra lite här och lite där, men som kan betraktas ur flera olika perspektiv och därmed också uttryckas både som för och emot. Precis som Orwell beskrev den upponervända världen.

Det här går med andra ord inte sammanfatta på 10 000 tecken, så ett tips är att se denna:
https://youtu.be/zQCTeGKHsVc

Drivkrafterna för en progressiv "Brave New World", som Aldous Huxley beskrev den för 100 år sedan finns med även här.

När det gäller dagens etablissemang, så kommer motståndet från de som sitter på makten, som ser hotet om den oundvikliga och nära framstående döden för deras plattform.

Att göra den till tvång via skattsedeln och bildandet av en sanningskommission bestående av de fyra största trollfabrikerna i en ohelig allians borde sätta igång flera varningsklockor hos dig.
Citera
2018-02-18, 19:17
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaintrebuchet
Ska röst på sveriges liberterianer, inte för att jag är någon idealist, men sverige måste fan bli lite mindre auktoritär-mossigt. moderaterna är ett gäng kappvändande populist-fnask, samma sak med liberalerna. SD är ett gäng mossiga sossar, inte bättre än FI, MP och alla andra muppiga enfrågepartier.
Du röstar alltså för fri invandring?
Citera
2018-02-18, 19:25
  #69
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag tycker Sverigedemokraterna iaf grästötter är väldigt feministiska se visa trådar på brott..
Relevans?
Är det inte partiets politik som avgör?
Citera
2018-02-18, 20:02
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Relevans?
Är det inte partiets politik som avgör?

Jag håller med. Det är ju för att undvika nya idiotilagar som samtyckeslagen, avskaffande av dubbelbestraffning(förbud av sexköp utomlands) som jag skulle rösta på det minst feminiztiska partiet.

Vem vet vad pappskallarna hittar på näst i feminizmens överförmyndaranda...ifrån en minoritetsregering i ett land där det mest feministiska partiet har ynka 2% dessutom.

...och sluta gärna snacka om rena nassepartier här, det finns ju fullt av andra trådar ni kan haka på
Citera
2018-02-18, 20:35
  #71
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
För att inte måla in mig för mycket i ett hörn, så vill jag säga att frågan är som bollen, rund. Men avsevärt mer komplex. Som flera olika behovshierkarkier som överlappar varandra lite här och lite där, men som kan betraktas ur flera olika perspektiv och därmed också uttryckas både som för och emot. Precis som Orwell beskrev den upponervända världen.

Det här går med andra ord inte sammanfatta på 10 000 tecken, så ett tips är att se denna:
https://youtu.be/zQCTeGKHsVc

Drivkrafterna för en progressiv "Brave New World", som Aldous Huxley beskrev den för 100 år sedan finns med även här.

När det gäller dagens etablissemang, så kommer motståndet från de som sitter på makten, som ser hotet om den oundvikliga och nära framstående döden för deras plattform.

Att göra den till tvång via skattsedeln och bildandet av en sanningskommission bestående av de fyra största trollfabrikerna i en ohelig allians borde sätta igång flera varningsklockor hos dig.

Intressant. Det är ett av klippen som låg på "ska se"-listan. Får helt enkelt återkomma när jag har sett det.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback