Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-18, 10:22
  #1
Medlem
Någon mer än jag som tycker att detta dravvel har gått för långt?

Nu vet jag att gammelmedia är otroligt snedrepresenterade åt vänster, men det går ju inte en dag utan att man hör hur synd det är om kvinnor, hur utsatta de är, hur de bara måste kvoteras in, beskyddas, hur lagar skall endast bestraffa män osv osv. De flesta man snackar med face to face, män och kvinnor verkar ju inte hålla med, men tidningarna fullständigt öser ut skiten dag efter dag och Löven och hans andra kuvade kollegor bara nickar snusförnuftigt och håller med. Sans och förnuft har länge gett vika för tom retorik och häxjakt.

Snart är det ju val och tänkte fråga, vilket parti kan stå pall mot denna feministiska pöbel som drar över sveriges media och facebooks alla tyck-synd-om migare.

Det enda parti med ryggrad som vågat stå upp för något, jag sett hittills har dessvärre varit SD, men är inte så sugen på deras underliggande (inofficiella) invandrarförakt. Tänker moderaterna, som åtm blivit av med svensk politiks största kappvändare...

Vad tänker ni?
Vad röstar ni som tycker spektaklet gått för långt och varför?
Citera
2017-12-18, 12:47
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Enligt din rubrik så blir svaret att det minst feministiska partiet är Fi.
Fi är det parti som är minst för jämlikhet.
Citera
2017-12-18, 12:59
  #3
Medlem
Captaintrebuchets avatar
Ska röst på sveriges liberterianer, inte för att jag är någon idealist, men sverige måste fan bli lite mindre auktoritär-mossigt. moderaterna är ett gäng kappvändande populist-fnask, samma sak med liberalerna. SD är ett gäng mossiga sossar, inte bättre än FI, MP och alla andra muppiga enfrågepartier.
Citera
2017-12-18, 13:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Enligt din rubrik så blir svaret att det minst feministiska partiet är Fi.
Fi är det parti som är minst för jämlikhet.

Ser inte jämllikhet och feminizm som samma sak, snarare motsatser, med den är ganska talande att Fi ligger mellan 1-3% bland svenska folkets och deras åsikter föses fram i 90% av gammelmedia
Citera
2017-12-18, 13:21
  #5
Medlem
Ja Fi är det parti som står för minst jämställdhet.

Men rösta blir det på SD som är enda parti som inte dravvlar runt just nu, eller senaste 2 åren. Endast några troll kvar att rensa ut i leden som stökar runt.

Första gången röst för mig på SD och jag är inte ensam om det när man kollar runt i vänskapskretsarna.
Citera
2017-12-18, 13:34
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pussy_tester
Ser inte jämllikhet och feminizm som samma sak, snarare motsatser, med den är ganska talande att Fi ligger mellan 1-3% bland svenska folkets och deras åsikter föses fram i 90% av gammelmedia

Fast feminism och jämlikhet är typ synonymer. Du kanske har missuppfattat det och blivit lurad av antifeministiska krafter som är starka i Fi och övrig vänster när dom försöker definiera om feminism? Men det betyder inte att det är så bara för att dom gör det.

Feminism = nyttigt och bra.
Fi & övrig antifeministisk vänster = onyttigt och dåligt.
Citera
2017-12-18, 15:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pussy_tester
Vad tänker ni?
Vad röstar ni som tycker spektaklet gått för långt och varför?

Kådisarna är väl enda parti som faktiskt fått något gjort för att förtycka kvinnor, I modern tid. T.ex hemmafrubidreaget.
Citera
2017-12-18, 16:06
  #8
Medlem
Du har ett kristet parti på högerfronten, minns ej deras namn, men de är för

-totalt aborförbud....
-gillar tanken på att samhället ska återupprätta lagar som tvingar in just kvinnor i barn-, åldrings-, sjuk-, mans omsorgsarbete mot kost och logi enbart, så just män kan syssla med de mer lönsamma och "allvarligare" sakerna på denna planet.

de är absolut under riksdgsgränsen...men där har du ju ditt parti!

Ner med kvinnorna!

är jag ganska säker på deras motto är...så borde ju passa dig perfekt.
Citera
2017-12-18, 16:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du har ett kristet parti på högerfronten, minns ej deras namn, men de är för

-totalt aborförbud....
-gillar tanken på att samhället ska återupprätta lagar som tvingar in just kvinnor i barn-, åldrings-, sjuk-, mans omsorgsarbete mot kost och logi enbart, så just män kan syssla med de mer lönsamma och "allvarligare" sakerna på denna planet.

de är absolut under riksdgsgränsen...men där har du ju ditt parti!

Ner med kvinnorna!

är jag ganska säker på deras motto är...så borde ju passa dig perfekt.

Kristna Värdepartiet?
Citera
2017-12-18, 16:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Kristna Värdepartiet?

ahhh man tackar....



ja. klämma åt kvinnor är ju viktiga "värden" för vissa.
Citera
2017-12-18, 18:47
  #11
Medlem
Endevils avatar
Nordiska Motståndsrörelsen. De har ett parti och ställer upp i valet 2018. Garanterat helt fritt från feminism.
Citera
2017-12-18, 18:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nordiska Motståndsrörelsen. De har ett parti och ställer upp i valet 2018. Garanterat helt fritt från feminism.
Tycket nog TS var rätt tydlig med att hen inte gillade rasismen hos SD,,,så tror du seriöst då att Nordiska Motståndsrörelsen är ett bra alternativ för TS?

men visst! motståndet mot allt vad lika värde mellan könen finns ju även hos dessa precis som deras motstånd mot lika värdering av etnicitet etc.

Är ju fruktansvärt med alla dessa kvinnor, blattar, negrer och muselmaner som ska inbilla sig att de ska få lov existera lite överallt...usch!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback