Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-18, 02:05
  #1
Medlem
Själva påsen luktade inte mögel och många smakade precis som det ska, men några hade en stark smak av mögel. Jag har aldrig varit med om detta tidigare, slängde påsen fortare än kvickt.

Någon som varit med om mögliga popcorn tidigare, eller nojjar jag?

Den här påsen https://www.estrella.se/produkter/indianpopcorn/
Citera
2017-12-18, 02:19
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Själva påsen luktade inte mögel och många smakade precis som det ska, men några hade en stark smak av mögel. Jag har aldrig varit med om detta tidigare, slängde påsen fortare än kvickt.

Någon som varit med om mögliga popcorn tidigare, eller nojjar jag?

Den här påsen https://www.estrella.se/produkter/indianpopcorn/

Inte god. Föredrar ICA:s.
Citera
2017-12-18, 02:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inte god. Föredrar ICA:s.

Jag kanske också byter efter dagens upplevelse.
Citera
2017-12-18, 13:13
  #4
Moderator
rotadents avatar
Du skulle inte ha slängt påsen utan att ta kontakt med Estrella, förmodligen hade de bett dig skicka in påsen med kvarvarande innehåll och dessutom hade du fått kompensation.
Citera
2017-12-18, 14:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Du skulle inte ha slängt påsen utan att ta kontakt med Estrella, förmodligen hade de bett dig skicka in påsen med kvarvarande innehåll och dessutom hade du fått kompensation.

Bara tanken att behöva packa in och ta mig till ett postombud kändes ovärt för någon värdecheck på 50 kr kanske?
Citera
2017-12-19, 08:34
  #6
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Bara tanken att behöva packa in och ta mig till ett postombud kändes ovärt för någon värdecheck på 50 kr kanske?

Ja, vi snackar ju inte den typen av skadestånd som gör dig ekonomiskt oberoende. Men om du vill fortsätta köpa deras popcorn för att de i vanliga fall är bra, så kan det väl vara värt att hjälpa dem felsöka varför det gick åt skogen i produktionen.
Citera
2017-12-21, 02:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, vi snackar ju inte den typen av skadestånd som gör dig ekonomiskt oberoende. Men om du vill fortsätta köpa deras popcorn för att de i vanliga fall är bra, så kan det väl vara värt att hjälpa dem felsöka varför det gick åt skogen i produktionen.

Ja det är väl sant, ska tänka på det nästa gång.

Dött i tråden, verkar inte hända allt för ofta?
Citera
2017-12-30, 20:35
  #8
Medlem
När är din påse gjord/utgångsdatum? Hade precis samma upplevelse ikväll. Hur mycket åt du? Märkte du av nåt i magen eller så?
Citera
2018-01-01, 12:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Du skulle inte ha slängt påsen utan att ta kontakt med Estrella, förmodligen hade de bett dig skicka in påsen med kvarvarande innehåll och dessutom hade du fått kompensation.

Två timmar väl spenderade på en fredagskväll för att retunera lite popcorn
Citera
2018-01-01, 13:55
  #10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolSmurf
Två timmar väl spenderade på en fredagskväll för att retunera lite popcorn

Du menar att det hade tagit dig två timmar att tejpa ihop en påse och skicka iväg den? Jag vill inte tänka på hur svåra många andra saker i livet måste vara för dig.
Citera
2018-01-01, 15:18
  #11
Medlem
Vem0ths avatar
Köpte mikropopcorn med kort datum för 5kr. Smakade riktigt unket trots 3 veckor innan bäst före. Det skiftar lite beroende på hur den förvarats, inte alltid den stått i skafferikallt(10-18c) och i mörker under sin tid. Fett härsknar efter en tid.
Citera
2018-01-02, 21:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Du menar att det hade tagit dig två timmar att tejpa ihop en påse och skicka iväg den? Jag vill inte tänka på hur svåra många andra saker i livet måste vara för dig.

Eftersom jag inte har några påsar, frimärken eller brevlådor i närheten så är det inte långt ifrån tidsmässigt. Men visst om du tycker jag är dum så får du tycka det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback