Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-18, 01:30
  #1
Medlem
Sarkoss avatar
https://m.youtube.com/watch?v=Qrz3zysD7cU

Ser mycket lovande ut. Spelade en hel del av senaste Betan som är exklusiv på Ps4. Spelet kommer även släppas till XBox One. En PC release planeras komma ut någon gång under 2018. Själv är jag en stor fan av Monster Hunter. Kom in i serien i form utav Monster Hunter Tri på Wii och blev förälskad fort.

Finns det några andra fans här på forumet? Hade varit kul att se en del svenska jägare där ute när spelet släpps. De 14 olika vapnen har alla unika spelstilar och combos. Efter att ha spelat betan känns samtliga bättre än någonsin!

För er som funderar på att ge er in i serien finns det nog inget bättre tillfälle än nu. Borta är de irriterade loading-tiderna och lite halvt lågupplösta grafiken. Spelet har bättre flyt och är verkligen riktigt vackert stundtals. Hela världen har dessutom ett levande ekosystem där alla djur äter, jagar och sover. Var bara förberedda på en hel del grind och att döda samma monster om och om igen för bra loot. Monster Hunter har alltid varit ett spel som omfamnar hardcore gamern med öppna armar. I en ålder när lootboxes och microtransactions (cancer) letat sig in i de flesta AAA spelen så känns detta väldigt uppfriskande. Capcom har lovat att inga lootboxes eller andra sätt att ta genvägar med riktiga pengar kommer finnas någonsin för spelet. Man ska få slita för sin progression vilket är härligt att se åter igen. Dessutom kommer massor av gratis DLC tidvis släppas under året för att hålla intresset uppe för spelet.

Testa Beta:n på PS4 gratis. Kräver INTE PS+ medlemskap:
”As revealed on the official Monster Hunter Twitter account, the beta will run from December 22 at 9am PT/12pm ET/5pm UK (December 23 at 4am AET) to December 26 at 9am PT/12pm ET/5pm UK (December 27 at 4am AET), with preloads beginning on December 18. The open beta will be available for all PS4 players, regardless if you have a PlayStation Plus subscription. ”
__________________
Senast redigerad av Sarkos 2017-12-18 kl. 02:14.
Citera
2017-12-18, 01:41
  #2
Medlem
Hur funkar det att spela duo i detta spel? Eller måste man alltid vara flera än så? Tänkte om det går att lira mycket duo så ska jag försöka få med tjejen att lira lite.
Citera
2017-12-18, 01:52
  #3
Medlem
Sarkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskisMaximus
Hur funkar det att spela duo i detta spel? Eller måste man alltid vara flera än så? Tänkte om det går att lira mycket duo så ska jag försöka få med tjejen att lira lite.
Om ni planerade att lira split screen så måste jag tyvärr göra dig besviken. Local network play funkar däremot men då krävs två separata konsoler uppkopplade mot samma nätverk. Capcom har resonerat att split screen skulle tynga ner hårdvaran för mycket och göra att spelets prestanda blir dålig. Mer om detta i denna GameInformer intervjun med utvecklarna: https://m.youtube.com/watch?v=ogtw1xdpuos

Monster Hunter är grymt kul om man har ett gäng att spela med. Maximalt kan man spela fyra spelare tillsammans.
Citera
2017-12-18, 10:57
  #4
Medlem
Nej inga planer på splitscreen utan vi har två konsoller.
Tänkte mest om det går att lira mycket duo men såklart även teama upp med andra.
Citera
2017-12-18, 19:48
  #5
Medlem
Sarkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskisMaximus
Nej inga planer på splitscreen utan vi har två konsoller.
Tänkte mest om det går att lira mycket duo men såklart även teama upp med andra.
Är osäker på om ni måste vara 4 i partyt för att kunna spela. Alla gameplay videos jag sett med multiplayer så har det varit 4 hunters aldrig endast 2.
Citera
2017-12-18, 20:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
Är osäker på om ni måste vara 4 i partyt för att kunna spela. Alla gameplay videos jag sett med multiplayer så har det varit 4 hunters aldrig endast 2.

Det går att spela två eller tre också. Verkar dock som om odjuren har lika mycket liv oavsett så det blir lite högre svårighetsgrad.
Citera
2017-12-19, 09:01
  #7
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
https://m.youtube.com/watch?v=Qrz3zysD7cU


För er som funderar på att ge er in i serien finns det nog inget bättre tillfälle än nu. ”[/i]
Jo har sett fram emot detta sen jag såg det på e3. Blir mitt första Monster hunter spel. Såg riktigt kul ut, gillar iförsig alla japanska spel så lär nog inte bli något undantag med detta. Bra med release här i januari också. Är ju inte så jättemycket annat som släpps till PS4 under perioden. Synd bara att collectors var fullbokad på webhallen. Ser inte ut so att någon annan återförsäljare säljer den versionen heller.
Citera
2017-12-19, 09:33
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Som en som lagt ner 800+ timmar i 4U och Generations + köpte en special edition 3ds XL för Generations så är detta ett givet köp.

Man kan självfallet lira duo eller 3 pers. Man måste inte vara 4.

Lirar man duo så har man även sina katter med sig som hjälp (iaf om det funkar som i tidigare spel).

Blir ett PS4 köp (edit: Har redan förhandsbokat) innan jag köper det igen på PC'n.

Kopplade in PS4:an i datorskärmen endast för den här betan då jag inte gillar att lira på TV'n och PS4:an var enbart inköpt för Bloodborne för några år sedan.

Lirade självfallet förra betan och kommer lira denna också.
Kommer köra CB, HH och eventuellt Lance som main.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-12-19 kl. 09:36.
Citera
2017-12-20, 02:01
  #9
Medlem
Sarkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Som en som lagt ner 800+ timmar i 4U och Generations + köpte en special edition 3ds XL för Generations så är detta ett givet köp.

Man kan självfallet lira duo eller 3 pers. Man måste inte vara 4.

Lirar man duo så har man även sina katter med sig som hjälp (iaf om det funkar som i tidigare spel).

Blir ett PS4 köp (edit: Har redan förhandsbokat) innan jag köper det igen på PC'n.

Kopplade in PS4:an i datorskärmen endast för den här betan då jag inte gillar att lira på TV'n och PS4:an var enbart inköpt för Bloodborne för några år sedan.

Lirade självfallet förra betan och kommer lira denna också.
Kommer köra CB, HH och eventuellt Lance som main.
Härligt en riktig entusiast alltså! Har också förbeställt på PS4. Dock osäker på om jag kommer kunna lira mycket Beta denna omgången. Decemberstressen är stor nu i slutet av månaden.

För mig har jag inte riktigt bestämt mig för vilket vapen jag kommer maina. Jag har alltid tyckt att bowguns tråkiga och lama i de tidigare spelen. Men nu i World ser dem mer tilltalande ut än någonsin. Särskilt HBG som ser rejält kul att använda. Annars lirade jag mycket Gunlance och Hammer under föregående Betan.
Citera
2017-12-20, 16:39
  #10
Medlem
Finns betan att förhandsladda ner? Hittar den inte iaf..
Citera
2017-12-20, 17:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Finns betan att förhandsladda ner? Hittar den inte iaf..

Jajamensan den finns. Sök på beta och scrolla ner lite.
Citera
2017-12-20, 22:03
  #12
Medlem
Hittade till slut, bara vänta på fredag nudå 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback