• 1
  • 2
2017-12-18, 00:44
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Vilket sammanträffande. Jag har också druckit ICA:s kolsyrade vatten från plastflaska idag, och jag har också plötsligt lite ont i halsen. Jag tror i och för sig inte att det har med plasten att göra, utan med att jag helt enkelt kanske börjar bli förkyld. Jag drack alkohol igår och det är inte första gången det gör mig förkyld.
Du kanske också var på fest igår kväll? 😏
Citera
2017-12-18, 00:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
De fåtal gånger jag dricker läsk eller öl gör jag det från aluminiumburkar eller glasflaskor. Plast är skit.
Så du vet med andra ord inte om att aliminiumburkar har ett tunt plastlager på insidan för att stoppa innehållet från att reagera med aluminiumet?
Citera
2017-12-18, 10:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Vilket sammanträffande. Jag har också druckit ICA:s kolsyrade vatten från plastflaska idag, och jag har också plötsligt lite ont i halsen. Jag tror i och för sig inte att det har med plasten att göra, utan med att jag helt enkelt kanske börjar bli förkyld. Jag drack alkohol igår och det är inte första gången det gör mig förkyld.
Du kanske också var på fest igår kväll? 😏

Nej, jag jobbade igår. Jag går aldrig på fest och alkohol gör mig inte förkyld. Givetvis har det att göra med att du drack kolsyrat vatten från Icas plastflaska. Antagligen har vi fått i oss plastrester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in