Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-08-13, 21:47
  #109
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Hoppas ts inte gjorde slag i saken. Ripple är inte värd mycket just nu.

0.28
XRP är spännande på så vis jag fortfarande inte hört ett enda giltigt argument - inte ett enda - någonsin presenterats - av någon - för att XRP ska ha potential att vara värt pengar. Överhuvudtaget har det varit svårt att hitta någon som begriper något om saken som inte varit extremt negativt inställd. Stundtals har dock marketcap varit enorm, men inte alls växt på det sättet vi är vana att se fria marknader växa, och mönstret påminner inte om någon annan lösning: korta snabba transienter. Sedan extremt svag volym men fortsatt hög cap.

Jag har nog aldrig sett något som ser mer manipulerat ut. Så intuitivt har jag tänkt manipulation för att fånga riktigt dumma pengar. Det skulle förklara det mesta. Kruxet med modellen är dock att inte korthuset rasar. Sure, nu har det fallit rejält, men det har fortfarande hög cap och framförallt har det hållt sig över ytan för länge.

Det är precis detta mindfuck som gjort att jag fortsatt leta efter potential jag missat istället för att bara strunta i det. Men fortsatt nada. Inventing. Det finns liksom inga anledningar att ens spekulera i framtida potentialt värde för XRP. Potentialen för företaget bakom är låg - men XRP är verkligen 0. Inget. Och det har aldrig funnits något, inget har förändrats.

Det finns en massa andra saker som kanske eller kanske inte är övervärderade- BTC, ETH, LTC osv - men skillnaden är att de i sådant fall är överprisade, inte att de har 0.00 potential.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2018-08-13 kl. 21:50.
Citera
2024-01-05, 20:09
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Lol.
Ja du måste köpa BTC för att köpa ripple. Du köper det lättast på coinbase, blockchain.info eller btcx. Sen skickar du över dina bitcoins till en exchange, jag rekommenderar bitfinex eller bittrex. Där köper du ripple med dina bitcoins. Säkrast förvaring är en hårdvaruwallet, om du inte vill köpa en så kan du skaffa en mjukvaruwallet. Eller så låter du dom bara ligga på exchangen men det är inte att rekommendera när man har större volymer. Du måste verifiera din identitet för att kunna casha ut. Glöm inte att använda säkra lösenord och förvara alla seeds säkert.
du ttenger ikke btc, kun euro el dollar
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback