Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-17, 11:46
  #1
Medlem
om man tex läser en utbildning/program på 3 år och man failar tentor så man tar examen senare än tänkt, måste man betala avgift för dom extra terminerna man "gick om"?
Citera
2017-12-17, 11:53
  #2
Medlem
Normalt inte, däremot betalar du en avgift för omtenta.
Citera
2017-12-17, 11:54
  #3
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikändring/förtydligande.

"Kort fråga om unistudier utomlands"--->"Om examen tar längre tid än planerat, betalar man avgift för extra terminer? [/Mod.]".

Det är fördelaktigt om TS kan precisera vilket land det handlar om.

/Mod.
Citera
2017-12-17, 11:59
  #4
Medlem
Du betalar för de kurser du läser. Om du måste läsa om en kurs så betalar du dess avgift igen. Om du måste läsa om en hel termin så betalar du en hel terminsavgift igen. Om du bara ska göra om en tenta behövs normalt ingen betalning.
Citera
2017-12-17, 12:06
  #5
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag läste i Sydney och Paris, där var du i alla fall tvungen att betala igen för de kurser du failade, omtentor existerade inte.

Bra motivator till att gå ut med toppbetyg.
Citera
2017-12-17, 14:51
  #6
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag läste i Sydney och Paris, där var du i alla fall tvungen att betala igen för de kurser du failade, omtentor existerade inte.

Bra motivator till att gå ut med toppbetyg.
Psyksjukt system skulle jag vilja kalla det. Det är inte hälsosamt att plugga ihjäl sig under hård press och stress.
Citera
2017-12-17, 15:43
  #7
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Psyksjukt system skulle jag vilja kalla det. Det är inte hälsosamt att plugga ihjäl sig under hård press och stress.

Äh, det vara bara tufft det första året, sen blev det en vana. Jag lyckades att plugga in ett år (av fyra), samt jobba halv eller deltid under hela studietiden.
Citera
2017-12-18, 14:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9N8B7
Du betalar för de kurser du läser. Om du måste läsa om en kurs så betalar du dess avgift igen. Om du måste läsa om en hel termin så betalar du en hel terminsavgift igen. Om du bara ska göra om en tenta behövs normalt ingen betalning.
sjukt. jag som började vara ok med tanken på att ha en halv mille i skuld efter utbildning. men känner jag mig själv rätt behövs lite andra försök här o där. slutsumman kommer vara galet mycket
Citera
2017-12-18, 14:59
  #9
Medlem
till mod:
england skottland irland usa canada.. lite sånt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback