Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-17, 09:25
  #1
Medlem
Pan-Narranss avatar
Men tanke på att det är ont om platser på BB i Stockholm att kvinnor i vissa fall måste åka till Finland för att föda, är det en nyhet som förvånar mig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...stockholms-lan
Citera
2017-12-17, 10:49
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
”En kulturtolks-doula är en stödperson som hjälper födande invandrarkvinnor med dåliga språkkunskaper under förlossningen. Det startade som ett projekt på Södertälje sjukhus under 2016, men nu ska stödpersonerna bli permanenta och finnas på fler platser i Stockholms län.”

”Nu gör vi så att de här doulorna kan få högre ersättning och möjlighet att ta akuta uppdrag. Pengarna ska också gå till att anställa fler, säger Ella Bohlin (KD) landstingsråd med ansvar för förlossningsvården.”

Grattis än en gång, Sverige!
Citera
2017-12-18, 19:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pan-Narrans
Men tanke på att det är ont om platser på BB i Stockholm att kvinnor i vissa fall måste åka till Finland för att föda, är det en nyhet som förvånar mig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...stockholms-lan
Vet inte om jag reagerar med förvåning på den här typen av prioriteringar av skattemedel längre.

Det är i vart fall pengar som hade kunnat läggas på exempelvis fler barnmorskor istället.

Ella Bohlin (KD), gör klart vilka prioriteringar hon har.
Citera
2017-12-18, 22:43
  #4
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
4,9 miljoner, det är nästan en tredjedel av 15 miljoner vilket var vad Sollefteå BB kostade vilket var för dyrt så landsförrädarna stängde det och sade till kvinnorna att föda i bilen på väg till Umeå eller var fan de stackarna nu får ta vägen.

Nu ger de 4,9 miljoner för att hjälpa invällarna skita ut fler halvapor. Nice. Ståltråd och lyktstolpar, nu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback