Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-17, 02:09
  #1
Medlem
Hej,
Jag funderade på att eventuellt flytta till Rumänien, har läst om landet och så, men tänkte också höra om några här har erfarenheter av Rumänien.

Är det bra eller dåligt där generellt sett?
Hur är det jämfört med Sverige?

Mvh
Noxfox
Citera
2017-12-17, 02:14
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
En tiggare i Sverige som rumän tjänar mer vad en läkare i Rumänien tjänar. Det borde ge dig lite pejl om att det nog inte är något vidare att bo där. Men va fan försök. De är inte så PK som vi är här så utifrån det så mycket bättre.
Citera
2017-12-17, 02:45
  #3
Medlem
Pljs avatar
Jag personligen gillar Rumänien. Du behöver inte oroa dig över zigenare, dem bor inte i samma områden, går inte i samma skolor och umgås inte med rumäner.

Du kommer se betydligt färre zigenare som tigger i Rumänien än i Sverige.

Det går även enkelt att hitta jobb med ditt språk som enda merit. Som svensk tjänar du långt över medel och kan leva ett bekvämt liv med fin bostad och käka ute varje dag.
Citera
2017-12-17, 05:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plj
Jag personligen gillar Rumänien. Du behöver inte oroa dig över zigenare, dem bor inte i samma områden, går inte i samma skolor och umgås inte med rumäner.

Du kommer se betydligt färre zigenare som tigger i Rumänien än i Sverige.

Det går även enkelt att hitta jobb med ditt språk som enda merit. Som svensk tjänar du långt över medel och kan leva ett bekvämt liv med fin bostad och käka ute varje dag.

Vilka område skall man bo i då?
Citera
2017-12-17, 05:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Hej,
Jag funderade på att eventuellt flytta till Rumänien, har läst om landet och så, men tänkte också höra om några här har erfarenheter av Rumänien.

Är det bra eller dåligt där generellt sett?
Hur är det jämfört med Sverige?

Mvh
Noxfox

Om rumänerna kommer hit och begår kriminalitet som att råna gamlingar och stjäla. Innebär det att det är en land man ska flytta till?
Citera
2017-12-17, 07:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Om rumänerna kommer hit och begår kriminalitet som att råna gamlingar och stjäla. Innebär det att det är en land man ska flytta till?
Min mors vänner hade 1969 relativt gott ställt men dom övriga verkade ha det fattigt utom i deltat samt Mamaia, Constance, turistorter..
Citera
2017-12-17, 07:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En tiggare i Sverige som rumän tjänar mer vad en läkare i Rumänien tjänar. Det borde ge dig lite pejl om att det nog inte är något vidare att bo där. Men va fan försök. De är inte så PK som vi är här så utifrån det så mycket bättre.
Kan det stämma idag?
Citera
2017-12-17, 08:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plj
Jag personligen gillar Rumänien. Du behöver inte oroa dig över zigenare, dem bor inte i samma områden, går inte i samma skolor och umgås inte med rumäner.

Du kommer se betydligt färre zigenare som tigger i Rumänien än i Sverige.

Det går även enkelt att hitta jobb med ditt språk som enda merit. Som svensk tjänar du långt över medel och kan leva ett bekvämt liv med fin bostad och käka ute varje dag.

Går det att hitta jobb utan eftergymnasial utbildning eller?
Citera
2017-12-17, 09:04
  #9
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Om rumänerna kommer hit och begår kriminalitet som att råna gamlingar och stjäla. Innebär det att det är en land man ska flytta till?

Det är väl ganska så logiskt.. Det värsta drägget är ju i Sverige eller i andra europeiska länder på tiggeri eller stöldturné. Borde ju vara väldigt lugnt i Rumänien..
Citera
2017-12-17, 09:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det är väl ganska så logiskt.. Det värsta drägget är ju i Sverige eller i andra europeiska länder på tiggeri eller stöldturné. Borde ju vara väldigt lugnt i Rumänien..

Rumäner åker runt i Europa och stjäl. Nu är rumänerna här för att polisen kastat ut dem ur de andra länderna. Här får rumänerna göra vad de vill och man släpper ut dem för att "fängelser inte är säkra i Rumänien". Rumäniet vill ha det så för att de skickr pengar till skitland. Precis som latinamerikaner och fransmän.

De som är kvar i Rumänien är de som ingen vill låna ut pengar till dem. Om man lär upp ett barn att stå vid en bankomat för att stjäla pengar av de som tar ut dem och sedan säljer ungen ("giftemål") så borde även den normalintelligente kunna begripa att man inte ska åka dit ens på semester men om man åker till Egypten eller Tunisien och sedan lipar i pressen om att an blivit beskjuten eller rånad så tycker jag att man ska ta det. Man ska tåla steken om man är så inavlade och har så låg intellektuell kapacitet att man inte kan tänka utan behöver Flashback för att ställa enkla frågor.
__________________
Senast redigerad av filthyfrank 2017-12-17 kl. 09:52.
Citera
2017-12-17, 09:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Min mors vänner hade 1969 relativt gott ställt men dom övriga verkade ha det fattigt utom i deltat samt Mamaia, Constance, turistorter..

Du har noll koll och jag antar att du är en förlorare.

Om man har det gott ställt i en kommunistland, då har man ingen anledning att flytta. Då har man det mycket bättre än genomsnittet som svälter. Man får inte ut ett pass om man inte har visat att man är en ultrakommunist och att det är finns folk som garanterar att du kommer tillbaka till ditt vidriga och äckliga skitland.

Så länge det inte finns folk som är insatta och pålästa kan man dra vilka lögner som helst som du gör eller myter som kommunister kallar dem.
Citera
2017-12-17, 11:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Du har noll koll och jag antar att du är en förlorare.

Om man har det gott ställt i en kommunistland, då har man ingen anledning att flytta. Då har man det mycket bättre än genomsnittet som svälter. Man får inte ut ett pass om man inte har visat att man är en ultrakommunist och att det är finns folk som garanterar att du kommer tillbaka till ditt vidriga och äckliga skitland.

Så länge det inte finns folk som är insatta och pålästa kan man dra vilka lögner som helst som du gör eller myter som kommunister kallar dem.
Morsan flyttade därifrån 1947 . Gott ställt med rumänska mått mätt .Våning i innerstad med gott om mat var nog inte dåligt på 1969.
__________________
Senast redigerad av mikael2 2017-12-17 kl. 12:01.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2899629

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback