Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 16:19
  #205
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag förstår inte, har dom släppt tre videor? Jag har bara sett FLIR-videon.

De har släppt två, (Nimitzhändelsen som varit känd sedan länge men nu kommit i bättre filmkvalitet, och Gimbal som är den "nya" händelsen) men det talas om en tredje som ska komma.

GIMBAL: https://coi.tothestarsacademy.com/gimbal
NIMITZ: https://coi.tothestarsacademy.com/20...tz-flir1-video

Vissa talar för övrigt om 24 filmer totalt, men det verkar ytterst löst prat så vi får nog sikta in oss på 3 tills vidare..
Citera
2018-01-08, 18:35
  #206
Avstängd
bitamin-CEs avatar
Haha och nu börjar man diskutera GAMMAL skåpmat.
Här är en till hemlis till alla nötter därute.

Anledningen att det hålls hemligt är på grund av motorn i tefaten.
Man har gjort reverse engineering och om man ville skulle alla människor på hela jorden kunna ha gratis el. Och det är inte bra för de som inte tjänar pengar på att det finns gratis el.

Förstår ni att våra styrande och mäktiga affärsmän ser vanligt folk som boskap.
Citera
2018-01-08, 19:30
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns ju ingenting som tyder på att denna release är initierad av Pentagon.

Plausible deniability? De kan neka till allt och säga att det bara var gamla utbildningsfilmer, till råga på allt flera år äldre än startåret för det "hemliga" ufo-projekt man "avslöjat".

Varje gång större ufo-debatter har uppstått, har de enbart dolt verkliga projekt: U2 på 50-talet, SR-71 på 80-talet och Aurora på 90-talet. Vad folk såg var ju oftast hemliga flygplan.
Citera
2018-01-10, 11:49
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Haha och nu börjar man diskutera GAMMAL skåpmat.
Här är en till hemlis till alla nötter därute.

Anledningen att det hålls hemligt är på grund av motorn i tefaten.
Man har gjort reverse engineering och om man ville skulle alla människor på hela jorden kunna ha gratis el. Och det är inte bra för de som inte tjänar pengar på att det finns gratis el.

Förstår ni att våra styrande och mäktiga affärsmän ser vanligt folk som boskap.

Jag antar att du inte anser att du själv är en av dessa nötter? :P
Citera
2018-01-10, 19:12
  #209
Avstängd
bitamin-CEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Jag antar att du inte anser att du själv är en av dessa nötter? :P
Och jag antar att du kände dig träffad? :P
Citera
2018-01-10, 20:04
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja? Det är ju inget vi någonsin får se eftersom det inte syns på FLIR,
Du skrev:
De säger även "It's a drone" vilket knappast låter särskilt extraordinärt.
Det handlar således om vad som sägs, inte vad som syns.

Citat:
men som Bleppe_Bf skrev tidigare i tråden:[indent]Med tanke på att det var flottans stridsflyg är det mest troliga att de fick SAR från ett skepp i närheten, men att de kan kombinera med sina egna arrayer sinsemellan är också mycket möjligt, det är utanför mitt område.

Militären kan bygga ASICS så att det krävdes hundratals noder stora xeon kluster för att göra detta 2001-2002 (utan att säga för mycket) betyder inte att det inte kan bli någorlunda portabelt (för ett stridsflygplan) sådär 16 år senare...
”Mest troliga” får nog stå för dig fram till dess frågan är utredd. Att piloterna INTE skulle ta det i beaktande trots att det enligt dig är det ”mest troliga” känns inte speciellt övertygande med tanke på att de ju utgör expertisen OCH att de faktiskt var där när observationerna gjordes.

Citat:
'A whole fleet' om vi håller oss till nautiska termer skulle kunna röra sig om så lite som ett tiotal bara att de flyger i formation.
Och?

Citat:
De är ändå utanför bild.
Och? Vi diskuterar fortfarande vad som sägs.

Citat:
Dvs, det handlar om att man kopplar ihop flera radarstationer för en helhetsibld större än den enskildes mottagarområde. Så denna "fleet" kan ju vara bra långt bort - det är inget vi får någon uppfattning om utöver att den inte syns i filmen. Vi vet inte heller när eller var filmen är tagen - det kan vara fientliga flyg, övningsobjekt - vad som helst, var som helst..
Är det här något unikt som de inblandade piloterna aldrig tidigare varit med om samt som inte berörts i deras långvariga utbildning till stridspiloter i US Navy?

Citat:
I den här tråden när du hade blandat ihop filmerna som värst.
Jag har aldrig blandat ihop de två filmerna. Jag inkluderar däremot de två videorna som delar i ett EVENT där även DOD’s tillkännagivande av ett hemligt UFO-program ingår. Det är precis samma EVENT som typ hela världens MSM har belyst de senaste veckorna. Inte någonstans utom på Flashback råder det något förbud om att endast EN av de två videorna får diskuteras som delar av samma EVENT.

Citat:
Jag bad om att få en definition av vad som skulle diskuteras eftersom du blandade ihop både händelserna, filmerna och piloterna -
Nej, det var DU som käckt förklarade för oss andra att FLIR1 minsann hade publicerats långt tidigare och därför inte hade något att göra med den senaste händelseutvecklingen. När det sakta gick upp för dig att det som tidigare endast var en påstådd ”läcka” av filmen nu istället handlar om en officiellt sanktionerad publicering och därmed säkerställd identitet av en video mad samma namn, FLIR1, så drar du igång ’operation retroaktivt skriva om verkligheten’ och förbjuda all vidare diskussion av filmen i tråden. Whiteout.

Vi får kanske tacka och bocka för inblicken bakom kulisserna till en minst sagt säregen hjärna?

Citat:
det blev en enda röra som du vägrade ens försöka reda ut eller erkänna.
Det framgår fortfarande inte hur jag ska kunna erkänna något som helt och hållet är en produkt av din egen febriga fantasi. Hur gör man det, menar Du?

Citat:
Då bad jag mod om en specifierng av vilken film som skulle diskuteras - precis som man gjort i andra diskussionsforum på internet. Jag har dock ingen möjlighet att ändra rubriker eller agera moderator i tråden som du antyder. Rubriken i tråden specificerade dessutom redan från början att det handlade om EN film, ETT ufo: "Usas flygvapen trackar ett ufo".
Ska du fortsätta tjata om hur orättvist hemskt förfärligt detta är så föreslår jag att du tar det direkt med moderatorn istället, jag kan inte hjälpa dig i denna fruktansvärda orättvisa..
Det handlar om att du insisterar på att projicera dina tillkortakommanden på omgivningen eftersom att du inte vet vad det innebär att känna skam.

Citat:
whatever.. alla kan ändå läsa själva och se att du har fel.
Tja, om du inte själv kan visa det så antar jag att det är upp till var och en att återigen försöka hitta källstöd till dina alltmer vansinniga påståenden. Trenden är ju god ...

Citat:
Helvete du är ju helt pantad.. Det var ju EXAKT det jag gjorde...
Såhär skrev jag: Varifrån har du fått piloternas citat "from another world" ifrån?
Här är länk: (FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.

När du svarade på detta framgick det att du tagit halva citatet från Gimbal-filmen, och andra halvan av citatet från en intervju med David Fravor gjord i år.. Dessa hade du sedan blandat ihop och fått det till att "piloterna är överens om, att det var en av en ”fleet of aircrafts [...] from another world”.
Två helt separata händelser, helt olika piloter där vi enbart känner till en av dem, helt separat filmer - dessa blandade du ihop till en händelse där man var överens...
Exakt. Du frågade var jag fått piloternas citat ifrån, inte i vilken publicerad video. Jag citerar respektive uttalande från två piloter med ett [...] emellan för att visa att det handlar om två olika uttalanden från två olika piloter och att jag således har täckning för det jag hävdar i mitt inlägg till signaturen LuluBrooksie: (FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.

Inte någonstans säger jag att båda citaten är från samma video eller att citaten är omkastade från fel video. Jag referar till två citat från två av piloterna från BÅDA incidenterna och det är här du om du verkligen hade varit intresserad av ett klargörande skulle ha bett om en precisering:
- Vilken pilot från vilken av de två videorna/incidenterna sa vad, hur och när?
Istället brakar du på med ditt nu väl dukumenterade magplask där du projicerar in dina önskedrömmar i det jag skriver med argumentet att de två incidenterna/videorna är helt orelaterade eftersom FLIR1-videon har varit ute på nätet långt tidigare och därför inte är relevant för den här senare händelseutvecklingen, att det är frågan om två skilda EVENT, inte endast två skilda incidenter/videor vilket ju är en truism.

Nästa gång, FRÅGA om du är genuint intresserad av ett klargörande.

Citat:
DÅ bad jag dig starta en separat tråd om FLIR1 - det gjorde du inte utan fortsatte istället på ditt eget speciella ovis att tjata om att du minsann hade rätt, inte hade blandat ihop något och att jag var jättejättedum - dessutom fortsatte du blanda ihop filmerna ( (FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.) och då ruttnade jag till slut och bad moderator specificera vad som skulle diskuteras...
Se ovan:

Du står med byxorna nere och rumpan bar och ja, det är tyvärr bara dig själv du kan lasta för det. Ingen annan, bara dig.

Sorry.
__________________
Senast redigerad av onopono 2018-01-10 kl. 20:27.
Citera
2018-01-10, 21:39
  #211
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev:
De säger även "It's a drone" vilket knappast låter särskilt extraordinärt.
Det handlar således om vad som sägs, inte vad som syns.
Jamen dåsa, då var det alltså en dron enligt dig...
”Mest troliga” får nog stå för dig fram till dess frågan är utredd. Att piloterna INTE skulle ta det i beaktande trots att det enligt dig är det ”mest troliga” känns inte speciellt övertygande med tanke på att de ju utgör expertisen OCH att de faktiskt var där när observationerna gjordes.
Nej, det får nog stå för Bleppe eftersom det var han som skrev det - tycker du inte?

Citat:
Och?
Och? Vi diskuterar fortfarande vad som sägs.
Fortfarande Bleppe - även om jag håller med. Det jag INTE håller med om är dock ditt oförskämda sätt att tro att det är du som bestämmer vad som ska diskuteras - dethär är ett öppet forum där folk får diskutera precis vad de vill så länge det håller sig till topic, så behålla dina fåniga regler för dig själv du.

Citat:
Är det här något unikt som de inblandade piloterna aldrig tidigare varit med om samt som inte berörts i deras långvariga utbildning till stridspiloter i US Navy?
Troligen väldigt vanligt - som du hör i filmen är det ju inget de reagerar på - de bara konstaterar att det finns fler objekt och det är ju uppenbart för alla som tittar på filmen att objekten inte syns där (fast du kanske inte har tittat på filmen, du diskuterar ju bara vad som sägs...)

Citat:
Jag har aldrig blandat ihop de två filmerna.
liar liar pants on fire!

Här pratade du om Gimbalpiloterna - men var får du avstånden ifrån? Och vädret? De enda uppgifter som framkommit om klara väderförhållanden och avstånd avser Nimitz...
Du menar att två rutinerade stridspiloter inte känner igen en jetmotor på IR eller ett jetflygplan IRL under mycket klara väderförhållanden på mycket nära håll?
(FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.

och så skrev du såhär:
Häftigt. Bra, nu kan du i lugn och ro berätta det för var och en som lyssnar/läser eftersom självaste Pentagon har släppt IR-film på vad åtminstone piloterna är överens om, att det var en av en ”fleet of aircrafts [...] from another world”.
(FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.
Här har du har alltså tagit "fleet of aircrafts" som är ett citat från Gimbalfilmen och mixat ihop det med "from another world" som är ett citat från en intervju med David Fravor angående Nimitzhändelsen.
Dessutom påstår du att piloterna skulle varit överens om denna mix..

Sen försökte du maskera ditt misstag:
Jag säger alltså att ”åtminstone en” av piloterna säger att ”the aircraft” [...] ”is from another world”.
öhhh, nej det sa du inte alls... Det står ju tydligt "piloterna" i plural i inlägget ovanför, och inte "the aircraft" utan "fleet of aircrafts ..
(FB) Pentagon släpper UFO-film (Gimbal händelsen) och erkänner hemligt UFO-program.
Citera
2018-01-11, 00:07
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Visst men jag tycker att även du borde ifrågasätta Greer ärlighet i frågan på senare dar: http://www.theangryufologist.us/wp-c...ra-300x161.jpg

Greer är ju långt ifrån det enda som påstått det men visst, inte den första heller. Ska man tro to the stars är väl Disclosure redan igång, hela 24 till filmer skall vara på väg enligt en intervju jag lyssnade till nyligen men vem vet, man får helt enkelt vänta och se.

Ett annat intressant perspektiv är hur omvärlden kommer att reagera, om amerikanerna nu via Luiz Elizondo & to the stars med stöd av DoD, Pentagon verkligen har något på gång så lär väl inte någon som Putin, Ryssland bara stå där och titta på? Kanske blir det en slags dominoeffekt.

Ifrågasätta, absolut! Jag köper inte allt han säger eftersom han ibland påminner om en frikyrkopastor lite väl mycket för att det ska kännas bekvämt. Men huvudfrågan för mig handlar om hur mycket myndigheterna vill att vi ska veta och på vilket sätt vi ska få veta. Det har ju alltid varit så att attityden mot personer som sett UFO varit väldigt nedlåtande och därför är det väldigt intressant att se var allt kommer att ta vägen. Man kan påstå att vi (allmänheten) inte är beredd, men man kan också säga att vi kanske aldrig blir beredda. Men visst vore det häftigt om vi fick bevis som inte går att förneka, men hur det skulle tas emot vet jag inte om jag törs tänka på.
Citera
2018-01-11, 00:16
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom jag inte själv känner minsta oro för att vi skulle vara hotade av utomjordiska blippar, jag har inte heller någonsin träffat någon som redan är orolig eller har blivit orolig av dessa filmer. Och om ingen är det minsta oroad så har ju Greers påstådda skrämseltaktik antingen kapitalt misslyckats eller så är den helt fel i grund och botten.

Jag är inte orolig pga av några filmer, och det är nog knappast den stora allmänheten heller. När det gäller sk skrämselpropaganda så är väl det ett scenario som kan ligga längre fram i tiden, men om och hur det skulle se ut kan jag inte svara på. Jag är ingen konspirationsfantast, Jag har lite för dålig fantasi. Men tanken att myndigheterna vill skrämma upp allmänheten pga en eller annan anledning finns alltid där, men då krävs lite mer än några filmer.
Citera
2018-01-11, 20:12
  #214
Medlem
DoD, DIA och CIA oense? Enligt The SUN: "DIA said there was "confusion" over the AATIP's purpose, and denied releasing any videos or files related to it."
Citera
2018-01-30, 07:36
  #215
Medlem
SnakePlissskens avatar
En video av en rysk SU-27 filmad från en F-18 med värmekamera och jämförd med Gimbal: https://youtu.be/vwdV7x_Rmqo

Värmespåret från motorerna är extremt likt det vi ser på Gimbal-filmen (fast en SU-27 har två motorer så det blir dubbelt) och dessutom uppvisas samma strålning och rotationseffekt runt värmespåret.

Här är SU-27 filmen separat också:
https://youtu.be/j__B6zx60K0
Citera
2018-01-30, 07:42
  #216
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
DoD, DIA och CIA oense? Enligt The SUN: "DIA said there was "confusion" over the AATIP's purpose, and denied releasing any videos or files related to it."

Fler (här ufo-buff Jeremy Corbell) kommer med uppgiften att filmen inte alla clearats av myndigheterna:

It was a completely separate series of events that has not been clarified by the department of defense or by anybody.. and I will just say because it's going to come out soon.. I have a number of sources that obviously I work with over these years.

https://vimeo.com/251614438/020d1b2018

Filmen ska enligt samma källa vara från 2015 och fotad utanför usa’s östkust:
. That video; the Gimbal one is from a separate series of events and I'll say it's off the East Coast and it's actually only 3 years old. It was early in 2015.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback