Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 22:55
  #1
Medlem
Anses som en av de största anime-klassikerna, ja varför kan man faktiskt undra, ren idiotfilm vilket beskrivs ganska så bra i den här artikeln:

http://new-savanna.blogspot.se/2010/...ninja.html?m=1

F.ö. så dödade denna rulle mitt intresse för anime som redan innan var rätt så svagt.

Vad tycker ni andra om rullen då?

Edit, helt ärligt, den här går bara ut på att skildra kvinnoförakt trots den starka hjältinnan Kagero. Har aldrig fattat mig på japaner och den här gör det inte lättare precis.
__________________
Senast redigerad av microvogsugn 2017-12-16 kl. 22:58.
Citera
2017-12-16, 23:03
  #2
Medlem
Paddberts avatar
Jag kan ju direkt säga att ninja scroll inte är en av de största anime klassiker. Filmen duger att se på, dock så finns det som sagt mycket bätter filmer att se på( bland annat eldflugornas grav eller princess mononoke.)
Citera
2017-12-17, 01:12
  #3
Medlem
Så ogillar man en hollywood film så går ingen film därifrån att se?
Citera
2017-12-17, 09:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Anses som en av de största anime-klassikerna, ja varför kan man faktiskt undra, ren idiotfilm vilket beskrivs ganska så bra i den här artikeln:

http://new-savanna.blogspot.se/2010/...ninja.html?m=1
Haha.

Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
F.ö. så dödade denna rulle mitt intresse för anime som redan innan var rätt så svagt.
Du är känslig du. Anime kan skildra verkligheten på ett mer brutalt sätt än verkliga filmer så ja lika bra att du håller dig undan.

Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Vad tycker ni andra om rullen då?
8/10.

Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Edit, helt ärligt, den här går bara ut på att skildra kvinnoförakt trots den starka hjältinnan Kagero. Har aldrig fattat mig på japaner och den här gör det inte lättare precis.
Visst tråkigt att något realistiskt skildras Slå på bumbibjörnarna så kanske du hittar något som passar dig bättre.



Tråden borde flyttas till papperskorgen så Ninja Scroll kan få en hedervärd tråd istället för detta trams.
Citera
2018-01-31, 23:31
  #5
Medlem
Helt ok film.
Citera
2018-02-01, 12:55
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Man bör tänka på att när Ninja Scroll dök upp så var anime och manga inte särskilt stort i västvärlden. Jag hade sett Starzinger, Rai Grottpojken, några andra barninriktade serier och Akira när kompisen kom över Ninja Scroll. Den var helt enkelt med från början när anime blev populärt och har kultstatus på grund av det.

Om det är en bra film kommer jag inte ihåg. Bara att den var det blodigaste animerade film jag hade sett.
Citera
2018-02-01, 13:50
  #7
Medlem
drfreudsteins avatar
Jag fick verkligen anstränga mig för att minnas om jag ens sett den men jo, det hade jag. Bevisligen så är "Ninja Scroll" därför föga minnesvärd och ingen höjdare enligt mig.

"Akira" (som jag såg ännu tidigare) minns jag betydligt bättre och förmodligen därför den är en bättre film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback