Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 20:49
  #133
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Visst blir det jobbigt för rättshaveristerna när de kör omkring i sina tio år gamla bilar när efterfrågan på nya bilar på 250hkr stendör.
Men nog överlever bilindustrin av att deras kunder börjar köpa miljövänliga alternativ som de flesta märken redan har i sina segment.

Uuh? tror inte det du..hört talas om Tesla? minst 700hp på hjulen.

Och en sak till, sluta vara så avundsjuk på alla som lyckats och har råd med bilar som du aldrig kommer ha råd med, OK?
Citera
2018-02-18, 21:12
  #134
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Uuh? tror inte det du..hört talas om Tesla? minst 700hp på hjulen.

Och en sak till, sluta vara så avundsjuk på alla som lyckats och har råd med bilar som du aldrig kommer ha råd med, OK?
Tja. Nu beskrev jag min bil som snart ska bytas då jag väntar på min nybeställda innan de nya skatterna träder i kraft.
Men tanke på din mani du tydligen lider av.
Du skulle aldrig lytt mailet om att trycka upp den där pinnen i röven. Det var ett fulmail o nu får du lida av din dumhet.

Btw. Vart fan gör jag av mina två hundar i Teslan?

En sista undran. Vad har mina bilar jag inte har råd med med denna tråd att göra?
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-02-18 kl. 21:15.
Citera
2018-02-18, 21:16
  #135
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Skitsnack, det handlar om småpengar!

En VW Passat kombi TDI-diesel med 4-hjulsdrift och automatlåda kommer kosta 5429 kr per år med den nya vägskatten, - och efter 3 år sänks skatten igen till knappt 3000 kr per år.

En vanlig VW Polo kommer bli 300 kr dyrare i skatt per år...
- jag tror de flesta nybilsköpare överlever det...

Sverige är fortfarande ett paradis för bilägare, i de flesta andra EU-länder är det betydligt dyrare att köra/äga bil!

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Uuh? nej.

Jag vet hur det ligger till!
I de flesta andra västeuropeiska EU-länder är det mycket dyrare att äga och köra bil, - exempel är Danmark, Tyskland, Österrike, Frankrike, Italien.
I Sverige är det både billigt och fördelaktigt att ha bil.
Citera
2018-02-25, 14:49
  #136
Avstängd
2018 är ett rent helvete för bilägare

https://www.aftonbladet.se/bil/a/Kvp...fordonsskatten

Snacka om att skjuta sig själv och hela ekonomin för Sverige. Nu undrar jag vad som kommer hända ? Sen undrar jag vilka bilar som släpper så lite som 60/gram då jag äger en BMW 520d 2014 "Miljö bil" som släpper ut 119/km i koldoxid. Då är bara elbilar som släpper ut mindre än min egen bil som klarar av måttet
Citera
2018-02-25, 15:09
  #137
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Om det är ett sådant helvete för dig så kanske du ska sälja bilen, om jag hade något i min ägo som skapade ett helvete för mig så skulle jag göra mig av med det/den fortare en kvickt.

Det är inte bilen som skapar ”helvetet”.

Bilen fyller en viktig och positiv funktion i de flesta människors liv.

Det är regeringens skattepolitik som skapar ett ”helvete” för folk.
Citera
2018-02-25, 15:12
  #138
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är inte bilen som skapar ”helvetet”.

Bilen fyller en viktig och positiv funktion i de flesta människors liv.

Det är regeringens skattepolitik som skapar ett ”helvete” för folk.

Saker och ting blir vad man gör det till, om allting är så jävla jobbigt och helvetiskt så finns det alltid en lösning på problemet.
Citera
2018-02-25, 15:15
  #139
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Saker och ting blir vad man gör det till, om allting är så jävla jobbigt och helvetiskt så finns det alltid en lösning på problemet.

Fast din lösning skapar ju förmodligen nya problem för TS.

Då är det bättre att TS väntar i 6 månader och hoppas att det blir en bil vänlig regering istället.
Citera
2018-02-25, 15:22
  #140
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Fast din lösning skapar ju förmodligen nya problem för TS.

Då är det bättre att TS väntar i 6 månader och hoppas att det blir en bil vänlig regering istället.

Allting handlar om fokus, fokus på rätt ställen här i livet kommer göra dig lycklig!
Citera
2018-02-25, 15:23
  #141
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Om det är ett sådant helvete för dig så kanske du ska sälja bilen, om jag hade något i min ägo som skapade ett helvete för mig så skulle jag göra mig av med det/den fortare en kvickt.
Det gäller väl nya bilar, inte begagnade. TS kan i så fall behålla sin gamla utan att bli drabbad.
Citera
2018-02-25, 15:27
  #142
Medlem
Turbomachines avatar
Den skatten gäller bara på nya bilar så du kan vara lugn än så länge.
Vänta bara till 2020 om salladskommunisterna får igenom sin idé med miljözoner, då kommer vi med lite äldre bilar bli rövknullade.
Citera
2018-02-25, 15:54
  #143
Medlem
RiverStyxs avatar
Cirka 5000 kr om året för min del. Och då äger jag ändå en bara 2 år gammal diesel som drar kring 0.65 liter milen. Har förvisso råd, men det känns rätt jävla orättvist faktiskt, när man MÅSTE ha bil för jobbets skull.
Citera
2018-02-25, 15:56
  #144
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Det gäller väl nya bilar, inte begagnade. TS kan i så fall behålla sin gamla utan att bli drabbad.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Den skatten gäller bara på nya bilar så du kan vara lugn än så länge.

Det vete fan det. Min tolkning är att Bonus-delen gäller vid inköp av nya bilar. Men att Malus-delen läggs på fordonsskatten på alla bilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback